Jump to content

‘Teveel’ flitspalen in de standaard Kia navigatie…..

rob2u
 Share

Recommended Posts

Vandaag op de A2 van Eindhoven naar Utrecht wel 8 keer flitspalen gemeld (en die irritante gong) maar geen enkele aangetroffen!
Wat is hier aan de hand want voorheen was dat niet zo? Probleempje met de TomTom data?

47 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Trajectcontrole? Dat het systeem waarschuwt bij iedere poort?

Nee, want op dat deel A2 is geen trajectcontrole 

Ik gebruik zelf TomTom. Die heeft daar zeker geen last van. Gebruikte Kia maar de software van TomTom. Ik lees veel klachten over de navigatie van Kia. (Ben nog in afwachting van mijn eigen Kia)

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

We zitten nu in Zweden en de navi is idd naadje pet. Met name de kleinere weggetjes kloppen niet. We zijn herhaaldelijk wandelpaden ingestuurd, in doodlopende wegen beland en gisteren kwamen we zelfs op een militair terrein terecht waarbij de slagboom (die kennelijk per ongeluk open stond) achter ons sloot. De open boom niet opgemerkt tussen andere bomen langs de weg.
We konden er ruim rondrijden, maar er niet meer uit. Weekend, dus geheel verlaten. In de bossen…
ad1a6bcb5386c44cd19677d89f0e2af8.jpg

• Like 1

Zweden en navigatie is altijd een bijzondere ervaring. Maakt niet uit of je het met een ingebouwd systeem, losse tomtom, Garmin of Google Maps doet.
Mijn vrouw heeft meestal een wegenatlas op schoot om mee te kijken.
De navigatie wil over 3km rechtsaf, is dat logisch? Ehhm nee, doe maar niet want dat is een zandpad...

IK KOM REGELMATIG IN KARLSTAD. OOK OM DAT WEI DAAR EEN VAKANTIE HUIS HEBBEN.

DE TOMTOM NAVIGATIE WERK BIJ ONS PERFEKT. AL DE NEGETIVE BERICHTEN DIE

IK LEEST.  DAAR HEBBEN WEI GEEN LAST VAN.

Weekend naar Appeltern (Appeltern ligt in het groene Land van Maas en Waal) geweest startplaats Hoogezand.

Heenweg alles normaal maar terugreis ook een snelwegtraject wel een kwartier lang biepen voor flitspalen..maar geen paal gezien..ik meende de snelweg waar je afkunt naar apeldoorn...

Zeer irritant..nooit eerder gehad..

Heb nu deze software erin:

Laatste-software.jpg

Edited by SatJunk

19 hours ago, rob2u said:

Vandaag op de A2 van Eindhoven naar Utrecht wel 8 keer flitspalen gemeld (en die irritante gong) maar geen enkele aangetroffen!
Wat is hier aan de hand want voorheen was dat niet zo? Probleempje met de TomTom data?

Ik heb hier plots sinds een weekje ook last van. Lijkt iets niet goed te gaan in de laatste firmware. Nog even wachten en dan krijgen we de grote update die over-the-air updates gaat activeren.

Ik gebruik die meldingen nooit. Handiger is rond de toegestane snelheid te blijven. CC op 105 en je hoeft niet te reageren op flitspalen. Is veel rustiger en kost vrijwel geen tijd.

• Like 2

IK KOM REGELMATIG IN KARLSTAD. OOK OM DAT WEI DAAR EEN VAKANTIE HUIS HEBBEN.
DE TOMTOM NAVIGATIE WERK BIJ ONS PERFEKT. AL DE NEGETIVE BERICHTEN DIE
IK LEEST.  DAAR HEBBEN WEI GEEN LAST VAN.
De weg naar Karlstad is dan ook wel heel eenvoudig :)
Daar rij ik zonder navigatie of kaart nog naar toe.
  • Like 1

Op 5-9-2021 om 22:28, Hippe lip zei:

We zitten nu in Zweden en de navi is idd naadje pet. Met name de kleinere weggetjes kloppen niet. We zijn herhaaldelijk wandelpaden ingestuurd, in doodlopende wegen beland en gisteren kwamen we zelfs op een militair terrein terecht waarbij de slagboom (die kennelijk per ongeluk open stond) achter ons sloot. De open boom niet opgemerkt tussen andere bomen langs de weg.
We konden er ruim rondrijden, maar er niet meer uit. Weekend, dus geheel verlaten. In de bossen…
ad1a6bcb5386c44cd19677d89f0e2af8.jpg

De slagboom kleurt in ieder geval wel mooi bij de auto :lol:

• Like 1

Ik zet die flitspaal meldingen in elke app of navigatiesysteem dat ik heb uit. Het gongetje is rete-irritant en aangezien ik me gewoon aan de snelheid houdt voor mij niet relevant.

Al ruim tien jaar rijd ik over de N65 van Tilburg naar Vught en weer terug en al bijna net zo lang geeft elk navigatiesysteem dat ik in al die jaren heb gebruikt een signaal bij een flitspaal die er al zeker acht jaar niet meer staat. Op Google Maps en Waze kon je dat soort fouten melden, maar daar werd nooit iets mee gedaan.

De kwaliteit van die flitspaal-meldingen in navigatiesystemen is dus IMHO: naadje.

• Like 2

Ik zet die flitspaal meldingen in elke app of navigatiesysteem dat ik heb uit. Het gongetje is rete-irritant en aangezien ik me gewoon aan de snelheid houdt voor mij niet relevant.
Al ruim tien jaar rijd ik over de N65 van Tilburg naar Vught en weer terug en al bijna net zo lang geeft elk navigatiesysteem dat ik in al die jaren heb gebruikt een signaal bij een flitspaal die er al zeker acht jaar niet meer staat. Op Google Maps en Waze kon je dat soort fouten melden, maar daar werd nooit iets mee gedaan.
De kwaliteit van die flitspaal-meldingen in navigatiesystemen is dus IMHO: naadje.
Mijn TomTom Go en Flitsmeister (heeft ook een navigatiefunctie) zijn wat dat betreft wel accuraat. Nooit valse meldingen op dat traject.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Op 11-9-2021 om 10:51, Mausy5043 zei:

Op Google Maps en Waze kon je dat soort fouten melden, maar daar werd nooit iets mee gedaan.

Juist bij Waze zou dat gecorrigeerd moeten worden. Heb je dat via de app doorgegeven? Dan krijg je daarna terugkoppeling wat ermee gedaan is. Als je tenminste een account van Waze hebt; anders weten ze je niet te vinden.

Op 6-9-2021 om 14:38, Xmoo zei:

Nog even wachten en dan krijgen we de grote update die over-the-air updates gaat activeren.

De vraag is of je dan nog de keuze hebt om wel of niet te updaten.

20 minutes ago, HenkM said:

De vraag is of je dan nog de keuze hebt om wel of niet te updaten.

Kunt altijd zeggen ik wil de update niet uitvoeren lijkt mij. Ik bedoel met hun huidige beleid kun je ook zelf kiezen of je het wel/niet wilt.

11 uur geleden, Peter-036 zei:

Die keuze moet je ten alle tijde krijgen: het is jouw eigendom waar 'ze' dingen softwarematig aan willen gaan veranderen.

Dat is jouw mening (los van of ik het daarmee eens ben).

Maar je kunt er ook anders tegenaan kijken: het is hun verantwoordelijkheid om de boel goed draaiend te houden. Als je een update weigert zouden ze onder bepaalde omstandigheden theoretisch de garantie (gedeeltelijk) kunnen laten vervallen omdat jij weigert iets toe te laten wat zij nodig achten voor een goed functionerende auto.

• Like 1

Voor zover ik weet wordt je nooit de eigenaar van gekochte professionele software, alleen de licentiehouder en gebruiker ...

Edited by Gerd Bartels

Alletwee correct!....Maar:

@Hippe lip Hun definitie van een goed functionerende auto hoeft niet de jouwe te zijn, en wanneer het produkt (de auto in dit geval) blijft functioneren zoals het gekocht is, heeft ook de fabrikant niet het recht om daaraan wijzigingen door te voeren zonder toestemming. Hij kan proberen je over te halen door functies toe te voegen of te verbeteren, maar het hoort jouw keuze te blijven.

@Gerd Bartels je koopt inderdaad alleen een gebruiksrecht voor die software, maar ook dat houdt niet in dat de ontwikkelaar er achteraf zonder toestemming aan mag gaan 'sleutelen', het ertoe overhalen toestemming te geven wordt dan gedaan door beloften van betere prestaties, of door (aan te kondigen) de ondersteuning te stoppen.

Maar ook dan kun je het (software) produkt blijven gebruiken, tenzij er in de oorspronkelijke overeenkomst een bepaalde periode staat (maar dan zou het huur/lease betreffen, en kun je alleen beslissen van verder gebruik af te zien).

1 uur terug, Peter-036 zei:

Alletwee correct!....Maar:

@Hippe lip Hun definitie van een goed functionerende auto hoeft niet de jouwe te zijn, en wanneer het produkt (de auto in dit geval) blijft functioneren zoals het gekocht is, heeft ook de fabrikant niet het recht om daaraan wijzigingen door te voeren zonder toestemming. Hij kan proberen je over te halen door functies toe te voegen of te verbeteren, maar het hoort jouw keuze te blijven.

Toch kan de fabrikant een onbedoelde onvolkomenheid in de software vinden. Dan kan ik me voorstellen dat ze de garantie op dat punt laten vervallen als je de aanpassing weigert. Je hoeft dus niet akkoord te gaan, maar dan nemen ze ook niet langer verantwoordelijkheid voor het product.

• Like 1

Ik speel hier nu 'advocaat van de duivel':blush: maar dan zullen ze me goed en duidelijk uit moeten leggen wat er mis is, cq wat ze willen aanpassen. Ook al omdat dit soort 'verbeteringen' meestal in een pakket  'aangeboden' worden in combinatie met, veelal, dingen die ik niet zie als een verbetering. Maar die brug zal ik wel overgaan wanneer ik er voor sta.;-)

• Like 2