Jump to content

Navigatieprobleem na update


Derrek

Recommended Posts

Mijn navigatie werkte na de update voor geen meter. Een ingevoerd adres werd zelden of nooit gevonden en ook na het ingeven van een postcode in Enschede gaf de navigatie een heel andere postcode aan in Almere. Nie bepaald in de buurt.

Terug naar de dealer waar een navigatie-specialist me ging leren hoe in te voeren. Echter ook bij hem werden de ingevoerde adressen niet gevonden. Allerlei instellingen gecontroleerd maar zonder resultaat. De conclusie was dat eer bij het updaten iets fout gegaan was en een afspraak is gemaakt om de update nogmaals uit te voeren.

In de tussentijd toch ook zelf nog wat zitten klooien en bleek dat er na het zoeken van een adres of postcode rechtsboven “Afstand.” Stond. Dit was zo na de update.

Heb dat eens naar “Overeenst.” gezet en daarna werkte het zoeken ineens wel goed.

Geen idee wat “Afstand” is en waarom die optie bij de update erin is gebracht, maar het maakt je navigatie onbruikbaar. Beter op “Overeenst.” Zetten dus.

Het staat dus niet bij de opties, maar verschijnt bovenin je scherm NA de zoekopdracht. Zet je het eenmaal om dan blijft het gelukkig wel staan voor de volgende zoekopdrachten.

Eigenlijk is het heel slecht van de importeur dat er na deze update geen gebruiksaanwijzing wordt gepubliceerd en ze het de dealers maar uit laten zoeken. Maar het is al lang bekend dat Kia geweldig auto’s maak en de slechtste klant onvriendelijkste importeur van Nederland heeft.

Overeenst..jpg

Afstand.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


Je schrijft:

"Eigenlijk is het heel slecht van de importeur dat er na deze update geen gebruiksaanwijzing wordt gepubliceerd en ze het de dealers maar uit laten zoeken. Maar het is al lang bekend dat Kia geweldig auto’s maak en de slechtste klant onvriendelijkste importeur van Nederland heeft."

Dan moet je eens bij de diverse Nederlandse fora voor VAG merken kijken hoe men daar over Pon denkt..............

Edit: Of importeren die ook de KIa 🤣?

Edited by Peter-036
Link to comment
Share on other sites


Daar hebben de Engelsen een heel goed spreekwoord over: “Two bad ones don't make a good one” (twee slechte maken geen goede).

Als we blijven accepteren dat het normaal is dat alle importeurs slecht mogen zijn dan wordt het nooit beter.

Ook bij de woekerpolis affaire is er jarenlang weggekeken dat het “gewoon” was dat banken verborgen kosten opvoerden aan klanten totdat Radar er uiteindelijk wel aandacht aan schonk.

  • Like 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites


Geen idee wat “Afstand” is en waarom die optie bij de update erin is gebracht, maar het maakt je navigatie onbruikbaar. Beter op “Overeenst.” Zetten dus.

Kun je zelf je taal eigenlijk kiezen bij deze systemen?
Want dan zou je eens kunnen kijken hoe deze knoppen heten in bijv. het Engels. Vaak zijn slechte vertalingen oorzaak van zulke onbegrijpelijke termen.
Link to comment
Share on other sites


17 uur geleden, zei Willemfred:

Dit is de NL handleiding van het OUDE systeem..........

Link to comment
Share on other sites


18 uur geleden, zei Peters07:

Hier vind je de Engelstalige handleiding voor de gen5 software:

http://webmanual.kia.com/STD_GEN5/AVNT/KOR/English/index.html

Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.3 met Tapatalk
 

Dit is inderdaad een handleiding van de geupdate navigatie.

Hierin wordt aangegeven dat dit een keuzeknop is voor de volgorde van de resutaten.

“Overeenst”. Is dus “Best Match”. Is wat voor te zeggen.

Maar “Afstand” (“Distance”) is ook mogelijk en dan is de volgorde blijkbaar het aantal kilometers. Maar wat heb je daar aan?

Link to comment
Share on other sites


17 uur geleden, zei Peters07:

Misschien de kortste afstand naar bijvoorbeeld een ziekenhuis of een attractiepark?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.3 met Tapatalk
 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...
Op 9-12-2021 om 09:05, zei Derrek:

Daar hebben de Engelsen een heel goed spreekwoord over: “Two bad ones don't make a good one” (twee slechte maken geen goede).

Als we blijven accepteren dat het normaal is dat alle importeurs slecht mogen zijn dan wordt het nooit beter.

Ook bij de woekerpolis affaire is er jarenlang weggekeken dat het “gewoon” was dat banken verborgen kosten opvoerden aan klanten totdat Radar er uiteindelijk wel aandacht aan schonk.

Het wordt inderdaad tijd dat dit niet meer geaccepteerd wordt. Als consument heb je rechten, en dealer, noch KIA NL komen met oplossingen rond het steeds rampzaliger werkende navigatie systeem (en headunit in het algemeen). Het enige wat zij melden is dat ze afhankelijk zijn van wat men in Korea naar ze toe stuurt (updates, firmware notes, handleidingen, etc.). Ik neem daar geen genoegen meer mee en ben de zaak wat aan het escaleren door eerst eens contact te krijgen met de programmerende partijen.

Er verdwijnt steeds meer functionaliteit, adressen invoeren is dramatisch slecht (ik noem het inmiddels irritation-ware), geen optie om op de oude manier in te voeren, telkenmale gewijzigde schermindelingen, nieuwe/onbegrijpelijke geluidjes & pingetjes, dag/stand loopt niet meer mee met de dashboard dimmer settings, Carplay wordt onbetrouwbaarder en loop ineens ook niet meer mee met de dag/nacht stand, etc. etc . Een lange en vermoeiende lijst.

Het lijkt erop dat er een clubje programmeurs is aangetrokken die zicht niets aantrekt van UI en UX wetten, en maar wat aanklooit.

Kortom, we graven verder.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...