Jump to content

Sportage 2022

Maxi02

Recommended Posts

Hi allemaal,

Zijn er hier bij de kiaclub al liefhebbers die een nieuwe Sportage (2022) hebben besteld? Hier komt een Sportage Hybride GT-PlusLine (full option, besteld in 2021) Is er bij jullie al iets bekend over de levering?

Edited by Quinten
  • Confused 1

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hier: https://ownersman.com/manuals/2022-Kia-Sportage-owners-manual misschien?

of hier: https://carmanuals2.com/kia/sportage-2022-owner-s-manual-118071

Ik heb er niet naar gekeken, maar alleen even gezocht 😉

Edit:

Dus als het niet de goede zijn....sorry!

Edited by Peter-036
edit.
  • Sad 1

Hier ook begin januari de full hybrid dynamicplusline besteld !! Zou tussen de 5 en 6  maand levertermijn zijn.

Dit wordt mijn derde sportage heb het 2de en 4de generatie gereden en dat was al een groot verschil maar naar de test rit met de 5de generatie was ik verkocht.

Dit is weer stukken beter geworden.

• Thanks 1

• 2 weeks later...
Op 2-2-2022 om 19:14, zei Charley Kurvers:

Hoi, is er al iets bekend over een handboek/gebruiksaanwijzing voor de nieuwe Kia Sportage 5de generatie?

Was ik ook al naar opzoek, maar nog steeds niks te vinden, wel op youtube wat filmpjes met Koreaanse leestekens :P 

• 3 weeks later...
Op 10-1-2022 om 18:46, zei Quinten:

Hi allemaal,

Zijn er hier bij de kiaclub al liefhebbers die een nieuwe Sportage (2022) hebben besteld? Hier komt een Sportage Hybride GT-PlusLine (full option, besteld in 2021) Is er bij jullie al iets bekend over de levering?

Gefeliciteerd,  ik heb die van mij besteld vorige week en wordt eind mei 2022 al geleverd.. dat is wel snel

• 3 weeks later...
Op 5-3-2022 om 13:47, zei OscarS:

Gefeliciteerd,  ik heb die van mij besteld vorige week en wordt eind mei 2022 al geleverd.. dat is wel snel

Dat is al vrij vlot. Wij hebben hem vorig jaar al besteld en levering staat nu voor ergens in de zomer juni/juli. 

• 3 weeks later...

Levering bij bestelling was eerst eind maart begin april, nu is dat ineens gegaan naar begin augustus.

Het betreft hier een Kia Sportage GT-PlusLine PHEV. 

Dit omdat volgens de dealer Harman Kardon de speakers niet kan leveren en de uitvoering met zwart dak schijnt een probleem te geven met spuiten!

Edited by Marinus 22

• 2 months later...
Op 10-1-2022 om 18:46, zei Maxi02:

Hi allemaal,

Ik heb de zelfde in januari besteld, levering volgende week dinsdag, 19 juli.

• 1 month later...
  • 4 weeks later...
Op 12-4-2022 om 10:00, zei Marinus 22:

Levering bij bestelling was eerst eind maart begin april, nu is dat ineens gegaan naar begin augustus.

Het betreft hier een Kia Sportage GT-PlusLine PHEV. 

Dit omdat volgens de dealer Harman Kardon de speakers niet kan leveren en de uitvoering met zwart dak schijnt een probleem te geven met spuiten!

Marinus, mag ik wat vragen, heb jij hem al en zo ja hoe bevalt hij?

Ik heb de mijne (exact dezelfde uitvoering) medio aug besteld dus bij mij duurt het nog ff ;-)

Hoi,

Wij hebben onze Kia sportage plug in hybride GT line+ besteld in februari. Eerst was verwachte levering half juni, toen verplaatst naar begin oktober en nu weer te horen gekregen dat er nog niks bekend is wanneer hij geleverd wordt. Benieuwd of iemand mer bestelling januari of februari inmiddels de auto heeft gekregen.

Groetjes Marieke 

ik heb 22 april jl. een sportage phev gt+ besteld.  Zou week 34 geleverd worden. Werd in de vakantie gebeld dat de auto 7 september in Rotterdam zou aankomen. Nu is de auto ineens 'verdwenen'. Dealer heeft opheldering gevraagd bij Kia NL. Auto staat nu weer gepland op medio oktober. Nog geen chassisnummer. Dus dat wordt hem waarschijnlijk nog steeds niet. Kia heeft duidelijk leveringsproblemen. Wel jammer, is mijn eerste Kia en zie er erg naar uit.

Op 15-9-2022 om 19:57, zei MasterD:

Marinus, mag ik wat vragen, heb jij hem al en zo ja hoe bevalt hij?

Ik heb de mijne (exact dezelfde uitvoering) medio aug besteld dus bij mij duurt het nog ff ;-)

Mijn vorige auto was een Mercedes Benz B klasse, daar zitten enkele dingen op die ik dacht dat ze ook op de Sportage zouden zitten toch zeker op de meest uitgebreide versie die ik heb.

Verder is het een fijne auto om mee te rijden, het is in het begin wel raar als je alle hulpmiddelen aan hebt staan dat als je niet keurig tussen de lijntjes rijder aan het stuur getrokken wordt.

Hier moet ik nog wel even mee om leren gaan, en ben dan ook geneigd om die uit te zetten. Ik vind hem niet echt zuinig ik lees hier dat de meesten toch vinden dat het een zuinige auto is.

Ik heb nog niet zoveel km's gereden dus ik ben nog steeds aan het ontdekken. 

Wat ik  een stuk minder vind is het navigatie systeem als bij ijn Mercedes tijdens het rijden er ergens op mijn route een file was liet hij dit zien en je kon dan gelijk voor een alternatief kiezen.

Dat is bij deze niet zo dus je rijdt recht de file in, en dat zou je toch niet verwachten van deze auto.

Edited by Marinus 22
  • Like 1

7 uur geleden, zei Marinus 22:

Mijn vorige auto was een Mercedes Benz B klasse, daar zitten enkele dingen op die ik dacht dat ze ook op de Sportage zouden zitten toch zeker op de meest uitgebreide versie die ik heb.

Verder is het een fijne auto om mee te rijden, het is in het begin wel raar als je alle hulpmiddelen aan hebt staan dat als je niet keurig tussen de lijntjes rijder aan het stuur getrokken wordt.

Hier moet ik nog wel even mee om leren gaan, en ben dan ook geneigd om die uit te zetten. Ik vind hem niet echt zuinig ik lees hier dat de meesten toch vinden dat het een zuinige auto is.

Ik heb nog niet zoveel km's gereden dus ik ben nog steeds aan het ontdekken. 

Wat ik  een stuk minder vind is het navigatie systeem als bij ijn Mercedes tijdens het rijden er ergens op mijn route een file was liet hij dit zien en je kon dan gelijk voor een alternatief kiezen.

Dat is bij deze niet zo dus je rijdt recht de file in, en dat zou je toch niet verwachten van deze auto.

Rij sind begin juli de HEV dynamicplus Sportage en ik moet je gelijk geven dat de auto bepaald niet zuinig is. Vooral als ik 's avonds op of net boven de maximum snelheid rij dan mag ik blij zijn als ik 1 op 14 haal. Dat verschilt nogal met de Niro die ik hiervoor had. En wat de navigatie betreft, dat is een bekend probleem bij Kia. Ik gebruik - net als veel anderen - nu bijna alleen nog Google Maps. Bevalt uitstekend. 

• Confused 1

Op 23-9-2022 om 09:14, zei Marieke van Hoek:

Hoi,

Wij hebben onze Kia sportage plug in hybride GT line+ besteld in februari. Eerst was verwachte levering half juni, toen verplaatst naar begin oktober en nu weer te horen gekregen dat er nog niks bekend is wanneer hij geleverd wordt. Benieuwd of iemand mer bestelling januari of februari inmiddels de auto heeft gekregen.

Groetjes Marieke 

Ik heb mijn Gt plus besteld begin maart en na verschillende veranderingen in de levering staat hij nu op eerste week december 2022… wel erg jammer dat de afleverdatum één week ervoor gewoon maanden opschuift.

Oscar

• 3 weeks later...

1ste week Mei besteld Kia Sportage hybride GT+ line…….vorige week belde de dealer dat er mss schot in de zaak zit……men is een inhaalslag aan het maken en hij verwacht binnen 2 weken een chassisnummer te hebben en dan kan men ook zeggen wanneer de auto in NL staat………ik heb er nog een gat hoofd in……hiervoor was levering inmiddels al 4x veranderd/uitgesteld…….naar januari 2023