Jump to content

Wachten op de nieuwe Sportage 5

Petri
 Share

Recommended Posts

Morgen krijg ik dan eindelijk mijn bestelde Kia Sportage PHEV GT-Plusline in de kleur Black Pearl. Besteld op 21 december en eind mei bij de dealer ontvangen. Moest toen helaas nog wachten op de trekhaak e.d., maar morgen de "oude" dus omruilen voor de "nieuwe". 

35 minuten geleden, zei Peejay:

Morgen krijg ik dan eindelijk mijn bestelde Kia Sportage PHEV GT-Plusline in de kleur Black Pearl. Besteld op 21 december en eind mei bij de dealer ontvangen. Moest toen helaas nog wachten op de trekhaak e.d., maar morgen de "oude" dus omruilen voor de "nieuwe". 

Van harte gefeliciteerd en heel veel rij plezier en veilige kilometers.

laat maar iets horen over je rij ervaring 

Ik kan 6 juli eindelijk mijn PHEV GT-LINE ophalen. Staat al 3 weken bij de dealer, i.v.m. beperkte ruimte om nieuwe kentekens aan te vragen voor dealers (uitstoot regels). Volgens de dealer al voor juli geen ruimte meer om nieuwe kentekens aan te vragen. Hele parkeerplaats bij de dealer vol met afleverklaar wagenpark. Ik wens iedereen, die binnenkort de aflevering verwacht, heel veel geduld toe!

20220622_163823.jpg

20220622_163601.jpg

20220622_163551.jpg

20220622_163423.jpg

• Like 1

3 uur geleden, zei Peejay:

Proficiat en ik wens je veel rijplezier en vooral veel veilige kilometers.

29 minuten geleden, zei Bear:

Ik kan 6 juli eindelijk mijn PHEV GT-LINE ophalen. Staat al 3 weken bij de dealer, i.v.m. beperkte ruimte om nieuwe kentekens aan te vragen voor dealers (uitstoot regels). Volgens de dealer al voor juli geen ruimte meer om nieuwe kentekens aan te vragen. Hele parkeerplaats bij de dealer vol met afleverklaar wagenpark. Ik wens iedereen, die binnenkort de aflevering verwacht, heel veel geduld toe!

20220622_163823.jpg

20220622_163601.jpg

20220622_163551.jpg

20220622_163423.jpg

Proficiat en ik wens je veel rijplezier en vooral veel veilige kilometers.

mooie kleur uitgekozen.

• Thanks 1

51 minuten geleden, zei Bear:

20220622_163823.jpg

20220622_163601.jpg

20220622_163551.jpg

20220622_163423.jpg

Veel goed nieuws vandaag 👌, veel rijplezier en vooral veilige kilometers.

• Thanks 1

9 uur geleden, zei Peejay:

Gefeliciteerd en veel rijplezier, Bij mij bevalt de PHEV GT-Plusline in de kleur Black Pearl uitstekend. Alleen de levering van accessoires valt tegen. Wacht sinds februari nog steeds op de treeplanken, spatlappen en rubberen mattenset.   

Vandaag voor de tweede keer de dealer (Stern Assen) geprobeerd te bellen (afd. verkoop) Het belletje loopt via een callcenter merk ik. Maar het lukt gewoon niet daar iemand te spreken aan de telefoon. Ook op een terugbelverzoek reageren ze niet. Erg jammer, die ervaring heb ik niet met Wensink, dus dat zet me wel aan het denken waar het onderhoud gaat plaatsvinden.

Wat mij opviel was dat op de site van Kia de Hybrid niet meer in de prijslijst staat https://www.kia.com/nl/prijslijst/#/ Na een chat bij Kia weten ze het ook niet te vertellen, wel dat er vermoedelijk een prijsverhoging plaats gaat vinden dan. Daar bleef het bij. Ook bij de voorraad auto's (die niet op voorraad zijn, ze doen alsof) op de site bij de dealer staan flink hogere bedragen voor dezelfde auto. Ik ben benieuwd....

23 minuten geleden, zei JvdW:

Vandaag voor de tweede keer de dealer (Stern Assen) geprobeerd te bellen (afd. verkoop) Het belletje loopt via een callcenter merk ik. Maar het lukt gewoon niet daar iemand te spreken aan de telefoon. Ook op een terugbelverzoek reageren ze niet. Erg jammer, die ervaring heb ik niet met Wensink, dus dat zet me wel aan het denken waar het onderhoud gaat plaatsvinden.

Wat mij opviel was dat op de site van Kia de Hybrid niet meer in de prijslijst staat https://www.kia.com/nl/prijslijst/#/ Na een chat bij Kia weten ze het ook niet te vertellen, wel dat er vermoedelijk een prijsverhoging plaats gaat vinden dan. Daar bleef het bij. Ook bij de voorraad auto's (die niet op voorraad zijn, ze doen alsof) op de site bij de dealer staan flink hogere bedragen voor dezelfde auto. Ik ben benieuwd....

Stern Assen en Groningen zijn vanaf 1 juli a.s. geen officiële Kia dealer meer, misschien dat dat er mee te maken kan hebben...

Voor wat betreft de prijzen hoorde ik gisteren van mijn dealer dat er inderdaad een tussentijdse prijsverhoging gaat plaatsvinden, tot wel €2500 voor de Kia Sportage en tot wel €4000 voor de EV6.

1 uur geleden, zei Peejay:

Stern Assen en Groningen zijn vanaf 1 juli a.s. geen officiële Kia dealer meer, misschien dat dat er mee te maken kan hebben...

Voor wat betreft de prijzen hoorde ik gisteren van mijn dealer dat er inderdaad een tussentijdse prijsverhoging gaat plaatsvinden, tot wel €2500 voor de Kia Sportage en tot wel €4000 voor de EV6.

Ik heb het gehoord inderdaad, en nu gelezen bij Virena op de site. Kia Nederland bevestigde het nog even. Er is kort geleden een bestelbevestiging naar Stern Assen gegaan voor de Sportage. Athlon gevraagd hoe en wat nu en waar ik moet zijn voor vragen e.d., die wisten het niet, klonken ook verrast aan de telefoon en gingen het uitzoeken. Wat mij betreft naar Virena...  Zit eigenlijk ook niet op die (flinke) prijsverhoging te wachten maargoed, kun je weinig aan doen behalve meer bijtelling betalen.... Ga er vanuit dat ie gewoon geleverd wordt, hij zou dan wel buiten het leasebudget vallen.

Edited by JvdW

Op 22-6-2022 om 13:48, zei Peejay:

Mijn huidige (oude) Kia Sportage komt bij Stern Groningen vandaan en kreeg afgelopen week onderstaande mail; 

Helaas moeten wij u mededelen dat wij door een geografische herstructurering vanuit Kia Nederland per 1 juli 2022 geen officiële Kia-dealer meer zullen zijn in de omgeving Groningen/Assen. Onze activiteiten worden met ingang van deze datum overgedragen aan een andere dealer bij u in de omgeving. 

Dit verklaart dan waarschijnlijk gelijk waarom Athlon Stern Assen heeft afgewezen. Hopelijk kan je het alsnog via een andere dealer regelen.

Ik lees nu pas jouw reactie..., ze hadden wel Stern Assen aangewezen als leverende dealer. Navraag vandaag bij Athlon is dat ze dit niet wisten en uit gingen zoeken. Virena neemt het over in Assen, dus dan daar maar naar toe hoop ik. Tenzij Athlon niets met Virena doet en ik naar een andere Stern locatie wordt verwezen, is nog even afwachten.

Edited by JvdW

Mijn nieuwe Sportage wordt maandag 4 juli geleverd via Stern Groningen. Ik heb ook de mail ontvangen waarin melding werd gemaakt van einde officiele dealerschap per 1 juli. Maar èn volgens de mensen in Groningen èn ook via Stern zelf heb ik de boodschap gekregen dat ik in de toekomst gewoon in Groningen kan blijven voor beurten, reparaties etc. Alleen de naam verandert. Wordt nu weer Havik Auto.

Op 18-6-2022 om 21:01, zei JvdW:

Heb je nog bericht gehad voor wat betreft de verwachte levering? Athlon heeft voor mij als dealer Stern (Assen) aangewezen (vanaf week 47).

Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat maar enkele jaren terug werden er bij leasemaatschappij ALD vanaf november geen auto's meer op kenteken gezet. Dat zou betekenen dat het automatisch januari wordt als dit ook zo bij Athlon is.

Nog geen bericht/bevestiging gehad van de dealer. Ik kan dus nog niets melden over levertijd. 

9 uur geleden, zei RonaldVr:

Nog geen bericht/bevestiging gehad van de dealer. Ik kan dus nog niets melden over levertijd. 

Vandaag bericht gekregen van de dealer. Levering begin Augustus en op 24 januari besteld. 
Pfff….. duurt nog wel even.

• Like 1

16 uur geleden, zei Charley Kurvers:

Vandaag bericht gekregen van de dealer. Levering begin Augustus en op 24 januari besteld. 
Pfff….. duurt nog wel even.

Heb ik hopelijk iets meer geluk zelfde uitvoering en zelfde kleur en ook op de zelfde dag besteld volgens mijn dealer Komt hij de eerste week juli bij hem aan.

Vin nummer is ook al bekend en het VIN nummer stond in het systeem bij de dealer blauw gekleurd wat volgens de dealer inhoud dat hij al gemaakt is.

Dus ik hoop voor jou dat het eerder is, omdat alles hetzelfde is en zelfde besteldatum.

3 uur geleden, zei Marinus 22:

Heb ik hopelijk iets meer geluk zelfde uitvoering en zelfde kleur en ook op de zelfde dag besteld volgens mijn dealer Komt hij de eerste week juli bij hem aan.

Vin nummer is ook al bekend en het VIN nummer stond in het systeem bij de dealer blauw gekleurd wat volgens de dealer inhoud dat hij al gemaakt is.

Dus ik hoop voor jou dat het eerder is, omdat alles hetzelfde is en zelfde besteldatum.

Vandaag bericht gehad van de dealer, ik kan mijn in januari bestelde Sportage HEV GT-plus op 19 juli ophalen.

3 uur geleden, zei Mave:

Vandaag bericht gehad van de dealer, ik kan mijn in januari bestelde Sportage HEV GT-plus op 19 juli ophalen.

Super goed nieuws voor je, dan zal de mijne hoop ik ook snel volgen.

Vanochtend in de Ceed onderweg vanuit Frankrijk terug naar huis een telefoontje .............................. De op 30 maart bestelde Sportage wordt op 15 juli geleverd. Al met al binnen 4 maanden. Toch niet heel gek. 😜

38 minuten geleden, zei Geer00:

Vanochtend in de Ceed onderweg vanuit Frankrijk terug naar huis een telefoontje .............................. De op 30 maart bestelde Sportage wordt op 15 juli geleverd. Al met al binnen 4 maanden. Toch niet heel gek. 😜

Mooi nieuws, zeker snel.

Vanochtend in de Ceed onderweg vanuit Frankrijk terug naar huis een telefoontje .............................. De op 30 maart bestelde Sportage wordt op 15 juli geleverd. Al met al binnen 4 maanden. Toch niet heel gek. 

Nou dat moet een hoop frustratie schelen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vanochtend in de Ceed onderweg vanuit Frankrijk terug naar huis een telefoontje .............................. De op 30 maart bestelde Sportage wordt op 15 juli geleverd. Al met al binnen 4 maanden. Toch niet heel gek. 

De mijne ook eind maart besteld maar volgens de dealer nog altijd niet in productie…

Op 28-6-2022 om 19:32, zei Geer00:

eindelijk! Mooi nieuws

Op 28-6-2022 om 19:32, zei Geer00:

Gefeliciteerd, het wachten is zeker de moeite waard.