Jump to content

Wachten op de nieuwe Sportage 5

Petri
 Share

Recommended Posts

Wij hebben de Full Hybrid GT Plusline in het wit besteld in maart. Levering 6 tot 9 maanden.. maar ja, het is t wachten waard! Kannie wachten nie..

Heb je getekend voor een vaste prijs of staat er nog steeds in dat de prijs niet vast staat?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vandaag telefoon gekregen , levering op 18/08.

Besteld op 28/05 dus 2 maand en een half, had begin november gerekend

Is de HEV PACE met alle optiepakketten.

Ik blij 

• Like 2

Vanmorgen afscheid genomen van m’n Kia Niro …. En m’n nieuwe SPORTAGE verwelkomt 

De Niro reed heerlijk, maar wat een verschil met  deze SPORTAGE 👌👌

43042DA3-27C5-4E2D-AF15-257B11F4A4C2.jpeg

8DDE6651-0756-41EC-9E84-0C0A8E2A76FF.jpeg

• Like 1

58 minuten geleden, zei ChrisMichel:

Vanmorgen afscheid genomen van m’n Kia Niro …. En m’n nieuwe SPORTAGE verwelkomt 

De Niro reed heerlijk, maar wat een verschil met  deze SPORTAGE 👌👌

43042DA3-27C5-4E2D-AF15-257B11F4A4C2.jpeg

8DDE6651-0756-41EC-9E84-0C0A8E2A76FF.jpeg

Gefeliciteerd! Ik heb 3 weken geleden de Niro ingeruild voor de Sportage. Ook in deze geweldig mooie kleur. Heb nog niet alle ins en outs in mijn hoofd, maar tot nu toe zeer tevreden. Wat een heerlijke auto inderdaad. 

Sportage.jpg

• Like 1

2 uur geleden, zei Maximiliaan71:

Gefeliciteerd! Ik heb 3 weken geleden de Niro ingeruild voor de Sportage. Ook in deze geweldig mooie kleur. Heb nog niet alle ins en outs in mijn hoofd, maar tot nu toe zeer tevreden. Wat een heerlijke auto inderdaad. 

Sportage.jpg

Gefeliciteerd heel veel fijne kilometers, 

Ik ga vrijdag onze HEV GT Plus Line , ook de groene versie. 

• Haha 1

Fijne berichten allemaal met de auto's die geleverd worden.

Ik heb een Sportage GTPlusLine HEV Experience Green besteld op 17 / Feb hij zou Eind vorige maand geleverd worden maar kreeg Dinsdag te horen dat het 17/12 was geworden.......geen probleem om op iets te wachten maar dit is niet leuk meer.

• Sad 1

Ik begrijp er ook niets van , mijne gt-line hev (België) besteld in maart , zou in augustus afgeleverd moeten worden . Bericht gekregen van dealer dat dit zeker niet het geval zal zijn . Bij mijn navraag wanneer dan wel konden ze me totaal geen antwoord geven . Ze lieten me zien op hun computer dat er 2 datums door Kia ingevuld moeten worden . De eerste is een productie datum , deze wordt ingevuld 1 week voor productie en de 2de wordt ingevuld bij verscheping. Dan kan het nog enkele weken duren voor dat de auto bij dealer is !
Hoe weet jullie dealer dan al maanden op voorhand wanneer de wagen geproduceerd/ verscheept wordt ?????

Fijne berichten allemaal met de auto's die geleverd worden.
Ik heb een Sportage GTPlusLine HEV Experience Green besteld op 17 / Feb hij zou Eind vorige maand geleverd worden maar kreeg Dinsdag te horen dat het 17/12 was geworden.......geen probleem om op iets te wachten maar dit is niet leuk meer.

Het blijft scheef, meerdere krijgen het hier wel eerder. Die van ons staat op oktober.. april besteld. We gaan het zien. Is er nog een reden aangegeven waardoor het vertraagd is? Hier wordt telkens verwezen naar het chiptekort van Harman Kardon in de Plus line, of dat echt het probleem is…

Het blijft scheef, meerdere krijgen het hier wel eerder. Die van ons staat op oktober.. april besteld. We gaan het zien. Is er nog een reden aangegeven waardoor het vertraagd is? Hier wordt telkens verwezen naar het chiptekort van Harman Kardon in de Plus line, of dat echt het probleem is…

Volgens mijn dealer komen de handgeschakelde wel beter door ,dus ligt het waarschijnlijk aan de automatische transmissie waar de vertraging ligt

Volgens mijn dealer komen de handgeschakelde wel beter door ,dus ligt het waarschijnlijk aan de automatische transmissie waar de vertraging ligt

Mooi, dat is weer een andere “variant” niet eerder gelezen in ieder geval. Misschien in jouw geval als je hem toch pas in December krijgt. Pas in 2023 laten invoeren, scheelt weer een bouwjaar op papier. Tenzij je hier geen waarde aan hecht natuurlijk.

Mooi, dat is weer een andere “variant” niet eerder gelezen in ieder geval. Misschien in jouw geval als je hem toch pas in December krijgt. Pas in 2023 laten invoeren, scheelt weer een bouwjaar op papier. Tenzij je hier geen waarde aan hecht natuurlijk.

Was normaal augustus dus ik HOOP toch wel dat hij er voor december is !!

Wij wachten al van 24 januari op een PHEV GT+ green. Eind juni was de verwachting dat deze half september zou geleverd worden, maar eigenlijk kunnen ze niets zeggen en is er geen duidelijke leverdatum van Kia uit. Ik verwacht hem dan ook niet in september.

Ik heb de hoop wel beetje opgegeven, tot nu toe altijd de dealer zelf gecontacteerd m.b.t. nieuws. Ik geloof het wel en ga er niet meer achter zitten. We horen het wel als ie komt, ook al is dat pas in 2023

Het is vooral jammer dat Kia totaal geen informatie geeft. Kan wel begrijpen dat er te korten zijn of wat dan ook. Maar daar is geen informatie over, laat staan een uitleg waarom klanten die in april/mei een Sportage hebben besteld er wel al in rijden en wij bijvoorbeeld nog niet. Elk merk heeft zijn problemen, maar iets meer duidelijkheid mag wel. Dan valt het voor de wachtende klant wat te begrijpen, want testmodellen voor YouTube reviews en reclame zijn er wel genoeg. 

• Like 2