Jump to content

Wachten op de nieuwe Sportage 5

Petri

Recommended Posts

Weet iemand hier eigenlijk of de elektrische trekhaak standaard is op de gt plus line? 

Krijg mijn in augustus bestelde Sportage gt plus line eind november als het goed is.

5 minuten geleden, zei MisterBenkie:

Weet iemand hier eigenlijk of de elektrische trekhaak standaard is op de gt plus line? 

Krijg mijn in augustus bestelde Sportage gt plus line eind november als het goed is.

Was dat maar zo. Nee dus is een optie van ca.  2000,-

• Thanks 1

Ik heb net dezelfde besteld in maart en tot nu toe nog niets gehoord over een productie/levering datum

Vandaag bericht gehad van de dealer dat de wagen op 21/11 in productie gaat . Me happy !!!!! Weet er iemand de tijd tussen productie en levering bij dealer ( in België) ??? Ik zal hem toch sowieso pas volgend jaar inschrijven, scheelt weer een jaartje op papier

Mmm oke duidelijk een miscommunicatie.

De leasemaatschappij vertelde mij dat 30 november de auto leverbaar zou zijn. 

Ik bel de dealer voor een status update en die vertellen mij dat de auto geproduceerd is en naar Nederland komt. Eind november moet hij dan in Nederland zijn en halverwege december leverbaar.

Jammer dat de communicatie zo stroef verloopt. Maar nog steeds erg snel geleverd.

Op 7-11-2022 om 17:30, zei Smollie:

Vandaag bericht gehad van de dealer dat de wagen op 21/11 in productie gaat emoji3526.png. Me happy !!!!! Weet er iemand de tijd tussen productie en levering bij dealer ( in België) ??? Ik zal hem toch sowieso pas volgend jaar inschrijven, scheelt weer een jaartje op papier emoji6.png

Mijn dealer vertelde mij te rekenen op een 6-tal weken voor effectieve levering dus ideaal voor inschrijving 2023. Ik vermoed dat het bij mij eender zal zijn aangezien hij volgens de dealer op 31/10 in productie ging.

• Like 1

Op 12-11-2022 om 09:05, zei Patrick T.:

Mijn dealer vertelde mij te rekenen op een 6-tal weken voor effectieve levering dus ideaal voor inschrijving 2023. Ik vermoed dat het bij mij eender zal zijn aangezien hij volgens de dealer op 31/10 in productie ging.

Update... 4 dagen na bovenstaande laat dealer me weten dat de wagen bij hen is aangekomen en reeds voor levering beschikbaar zal zijn op dinsdag a.s. 22/11... Als dit geen plotse stroomversnelling is... De trekhaak zal men op een later moment monteren.

Ik heb niet de indruk, met wat ik hier op het forum al gelezen heb dat er mbt productiedatums geen echte lijn te trekken is en men het bij de dealer zelf ook niet altijd goed weet en bovendien hun data ook niet altijd overeenstemt met de werkelijkheid.

Wens jullie allen, die nog in blijde verwachting zijn, alvast ook een snelle(re) levering.

• Like 4

Op 19-11-2022 om 15:18, zei Patrick T.:

Update... 4 dagen na bovenstaande laat dealer me weten dat de wagen bij hen is aangekomen en reeds voor levering beschikbaar zal zijn op dinsdag a.s. 22/11... Als dit geen plotse stroomversnelling is... De trekhaak zal men op een later moment monteren.

Ik heb niet de indruk, met wat ik hier op het forum al gelezen heb dat er mbt productiedatums geen echte lijn te trekken is en men het bij de dealer zelf ook niet altijd goed weet en bovendien hun data ook niet altijd overeenstemt met de werkelijkheid.

Wens jullie allen, die nog in blijde verwachting zijn, alvast ook een snelle(re) levering.

Gaaf hoor!

Gefeliciteerd alvast.

Plaats je een foto als je hem hebt?

Zelf nog 2 a 3 weken wachten.

Ben ook erg blij dat het snel gaat.

• Like 1

12 uur geleden, zei MisterBenkie:

Gaaf hoor!

Gefeliciteerd alvast.

Plaats je een foto als je hem hebt?

Zelf nog 2 a 3 weken wachten.

Ben ook erg blij dat het snel gaat.

Bedankt MisterBenkie.

Ben zelf benieuwd hoe de wagen er zal uitzien want ben niet meer bij de dealer langsgegaan sedert mijn bestelling in mei.
Ik heb er hier bij ons in de regio Oost- en West-Vlaanderen nog maar twee zien rijden. 
Benieuwd ook omdat ik een PHEV GT-Line (GT+ Line in NL) heb gekozen maar zonder het schuifdak en bi-color.
Heb heel erg getwijfeld maar in de zomer brandt de zon tegenwoordig beetje te fel op mijn kale(nde) kruin... heb er dan eerder last van en mijn echtgenote was/is ook geen vragende partij dus dan maar beslist geen te nemen. Is in België sowieso altijd een extra optie ongeacht welk versie men kiest. Onlangs heeft een wijziging in de optielijst aangebracht waarbij het nu onmogelijk is om het premium pack (de 'plus' in NL) te nemen als men het pano-dak er niet bijneemt. Andersom kan wel maw men neemt het pano-dak zonder de premium. 'Begrijpe wie begrijpe kan.'.. Toen ik mijn auto bestelde was dit nog niet het geval en waren de metaalkleur, de bi-color, het pano-dak, de drivewise + en het  premiumpack afzonderlijke optiepacks. NL en BE zo dichtbij en toch een volledig andere aanpak bij eenzelfde merk. Een feit is dat ik een Sportage zal hebben die men zowel in BE als in NL niet echt meer onder een specifieke versie zal kunnen onderbrengen...   

Op 15-11-2022 om 10:27, zei Kenniani:

Gisteren mijn GT Plusline opgehaald, tot nu toe dik tevreden over de rijprestaties

WhatsApp Image 2022-11-14 at 19.19.52.jpeg

Zie ik het goed dat dit winterwielen zijn? Indien wel mag ik vragen welke winterbanden je hebt gekozen? Hele mooie velgen die ikzelf ook zou willen aankopen. Heb zelfde lakkleur en versie min het pano-dak en bi-color.

• Like 1

16 uur geleden, zei Kenniani:

Ik wilde minimaal 19" op een HEV, dat kan niet af fabriek, dus heb gekozen voor de accessiore 19" velgen

https://webshop.kia.nl/accessoires/velgen/0/R2400ADE09BC&modelid=167/

Banden zijn Continental All Season Contact

WhatsApp Image 2022-11-22 at 22.32.03.jpeg

Top! Vind ze zelf heel mooi.
Tot mijn verbazing, dankzij jouw link/info, zie ik het verschil in prijs tussen NL en BE... 
Velgenset aluminium 19“ Musan, bicolour - KIA Accessoires (accessoires-kia.be)

Bovendien keek ik uit naar een volledige set met banden en kom ik uit op...
Winterwielen aluminium 19" - KIA Accessoires (accessoires-kia.be)

Ik vind ze ook erg mooi en geslaagd eronder staan, heb ze op de gok gekozen, niet eerder in het echt gezien. De kleur van auto heb ik gekozen door de foto van @Auke Riemsma. Ben tevreden met de kleur en de velgen.

Ja gek dat er zoveel prijs verschil in zit, maar ja mogen wij ook een keer goedkoper zijn 🤑.

Ik zie dat ze bij jullie niet onder een HEV mogen, gelukkig woon ik in Nederland.

image.png.37a38ca63cf16ae89eb2fa2bae5c2f34.png