Jump to content

Rij ervaring nieuwe Kia Sportage 5

Petri

Recommended Posts

Op 3-10-2022 om 19:57, zei Rick:

@kras @MaikelHer @BarneyRubble

Ik heb het nu getest, zodra ik de verwarming/verkoeling/etc gans uitzet(via de knop drukken), springt die ook op de EV (constant) zet ik de verwarming weer aan dan is die binnen 10 a 20 seconden weer op de motor aan het rijden.

Barney, de jouwe is dan een uitzondering :P  (of heb je er stiekem een warmtepomp in gezet? haha)

Om hier nog even op terug te komen, sinds 2 weken nu de temperatuur daalt heeft nu ook mijn Sportage tijd nodig voordat hij op volledig accu gaat rijden, de laatste keer was het rond 09.00 uur en had hij 4 km nodig voordat hij op volledig elektrisch ging rijden, tijdens deze 4 km werd wel de accu voor hybride te rijden geladen.😏

• Like 1

Nu de temperaturen nog meer dalen rijdt mijn PHEV de eerste bijna 8km niet volledig op accu, EV komt dan ook niet in beeld, ik heb dan standaard de climate controll en radio aan dus vraagt de elektromotor ondersteuning van de benzinemotor. Je ziet in het Cluster hoe de nodige energie en brandstof elkaar tegemoet komen, je merkt en voelt er zelf praktisch niets van en omdat ze goed samenwerken is het verbruik +/_ 3.2 op 100 dus heel erg netjes. 

Op 18-11-2022 om 16:16, zei Wim-A:

Er schijnt nu ook een dubbeltest Niro/Sportage te zijn. Zou die wellicht ook hier kunnen komen te staan?

Kijk hier

Edited by Auke Riemsma
  • Like 1

Op 24-11-2022 om 16:42, zei BarneyRubble:

Nu de temperaturen nog meer dalen rijdt mijn PHEV de eerste bijna 8km niet volledig op accu, EV komt dan ook niet in beeld, ik heb dan standaard de climate controll en radio aan dus vraagt de elektromotor ondersteuning van de benzinemotor. Je ziet in het Cluster hoe de nodige energie en brandstof elkaar tegemoet komen, je merkt en voelt er zelf praktisch niets van en omdat ze goed samenwerken is het verbruik +/_ 3.2 op 100 dus heel erg netjes. 

Mijne staat binnen, dus ik kan voornu nog vertrekken zonder climate control aan, dus start in EV. Na zo'n 5 minuten zet ik het aan en dan is die maar eventjes op de motor en weer snel naar EV terug.

50 Kilometer op de EV klopt echt niet. ik haal makkelijk 60 en met veel dorp 65.

Qua verbruik *de eerste 100 km" haal ik toch echt 3 op 100 km .. 

Zal eens een keer gans op HEV rijden om te zien wat die dan verbruikt.

41 minuten geleden, zei Rick:

50 Kilometer op de EV klopt echt niet. ik haal makkelijk 60 en met veel dorp 65.

Qua verbruik *de eerste 100 km" haal ik toch echt 3 op 100 km .. 

Zal eens een keer gans op HEV rijden om te zien wat die dan verbruikt.

Vanmorgen stond hij met volle accu op 56km, hoger komt ie echt niet.🙄

1 uur terug, zei BarneyRubble:

Vanmorgen stond hij met volle accu op 56km, hoger komt ie echt niet.🙄

Heel vreemd, kun je em niet eens laten ontladen? of op hoogspanning opladen?
Al geprobeerd tot een % of 5 leeg te rijden?

Hoe zit het bij andere met een PHEV?