Jump to content

Alles over Kia Connect App en Kia Connect Services

BarneyRubble
 Share

Recommended Posts

Had vanmorgen ff een dingetje, toen we in de Kia stapten.

De info in het scherm gaf aan dat het vandaag Maandag 30 Mei 18.15 zou wezen ( was 12.15 Dinsdag 31 Mei natuurlijk ) ff bij de instellingen van de datum en tijd gekeken en daar stond Synchroniseren via GPS aangevinkt, deze uitgevinkt weer aangevinkt geen resultaat. Na een kort ritje de auto afgesloten en maar ff zo gelaten, onder het wandelen kon de Kia Connect App ook geen verbinding meer maken. Toen we na een ruim uurtje weer terug bij de auto waren zagen we dat nu de Datum + Tijd weer goed stonden, de Kia is schijnbaar even de verbinding kwijt geweest.

2 uur geleden, zei RonaldVr:

Vraag voor de kenners:

Kan er met de KIA connect app ook iets van verwarming worden aangezet in een sportage PHEV? Zoals wel bij een EV mogelijk is. Ik rij nu in een Nissan met voorruit verwarming, maar dit heeft KIA nog niet uitgevonden.

Helaas niet, wel met een Volledige Elektrische Kia 😙

21 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Beetje teleurstellend van KIA dit soort dingen, Dacht dat kia voor lag in techniek en luxe functies. Boehoe

15 uur geleden, zei BarneyRubble:

Ik weet nu ook de reden, De Sportage beschikt niet over een warmtepomp, waardoor altijd de motor nodig is om de cabine te verwarmen 😔, dat is weer jammer

• Like 1

• 2 weeks later...

Leuk foutje van de Kia Konnect App. Was het maar waar 😅

Screenshot_20220612-222812_Kia Connect.jpg

Via de Kia Connect App kan je ook alle instellingen van de Auto daar ook instellen of wijzigen. Je moet wel eerst een Gebruikersprofiel aanmaken in de auto en misschien ook een tweede zodat een ieder zijn eigen instellingen heeft tijdens het rijden, je hoeft dan alleen voordat je gaat rijden het juiste profiel te selecteren😉

Screenshot_20220612-233004_Kia Connect.jpg

Screenshot_20220612-232949_Kia Connect.jpg

6 uur geleden, zei BarneyRubble:

Via de Kia Connect App kan je ook alle instellingen van de Auto daar ook instellen of wijzigen. Je moet wel eerst een Gebruikersprofiel aanmaken in de auto en misschien ook een tweede zodat een ieder zijn eigen instellingen heeft tijdens het rijden, je hoeft dan alleen voordat je gaat rijden het juiste profiel te selecteren😉

Screenshot_20220612-233004_Kia Connect.jpg

Screenshot_20220612-232949_Kia Connect.jpg

Het betreft niet alle instellingen 🤔

Op 31-5-2022 om 17:57, zei Smollie:

Nee de verwarming werkt via de verbrandingsmotor en niet via de batterij

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat ik dan wel weer te weten ben gekomen is dat de motor op afstand gestart kan worden via de remote smartkey. Op een winterse dag kan de motor ''s ochtends dan 10 min lopen met de portieren op slot uiteraard.

• Like 2

11 uur geleden, zei RonaldVr:

Wat ik dan wel weer te weten ben gekomen is dat de motor op afstand gestart kan worden via de remote smartkey. Op een winterse dag kan de motor ''s ochtends dan 10 min lopen met de portieren op slot uiteraard.

Dat geld dan vast alleen voor de GT versie's die zullen er een extra knop op de remote voor hebben.

Op 14-6-2022 om 11:51, zei RonaldVr:

Nice, lukt dit ook met koelen?

Op 14-6-2022 om 23:37, zei BarneyRubble:

Dat geld dan vast alleen voor de GT versie's die zullen er een extra knop op de remote voor hebben.

Geen idee, maar ik was benieuwd naar de sleutel. Ik heb hem in de handleiding gevonden, maar die wijkt helaas flink af tov de Ceed. Geen starten op afstand voor mij 🙃
image.png.ba8c5e1f3a366e69a076098d413391b1.pngimage.png.802ed4d3eea85cda5677a4a549a839ab.png

Edited by Bart Burger

2 uur geleden, zei Bart Burger:

Geen idee, maar ik was benieuwd naar de sleutel. Ik heb hem in de handleiding gevonden, maar die wijkt helaas flink af tov de Ceed. Geen starten op afstand voor mij 🙃
image.png.ba8c5e1f3a366e69a076098d413391b1.pngimage.png.802ed4d3eea85cda5677a4a549a839ab.png

zodra je 3 knoppen aan de boven kant hebt, zie het middelste plaatje dan kan je de auto van afstand starten, anders niet

Op 16-6-2022 om 08:38, zei RonaldVr:

Als de airco aanstaat zal dat toch wel lukken?

Nou, ik weet dus niet of in de Kia Connect app, als de motor draait, dan de opties koelen en verwarmen actief raken?

Posted (edited)
3 uur geleden, zei Rick:

Nou, ik weet dus niet of in de Kia Connect app, als de motor draait, dan de opties koelen en verwarmen actief raken?

Alleen bij een volledige elektrische auto.

Maar als je voordat je uitstapt de airco naar wens instelt dan zal die bij het starten op afstand toch ook die instellingen meteen gebruiken, toch🤔 lijkt mij logisch en die instellingen kan je dan wel weer via de app op je profiel opslaan lijkt mij.

Edited by BarneyRubble

Alleen bij een volledige elektrische auto.
Maar als je voordat je uitstapt de airco naar wens instelt dan zal die bij het starten op afstand toch ook die instellingen meteen gebruiken, toch lijkt mij logisch en die instellingen kan je dan wel weer via de app op je profiel opslaan lijkt mij.

Dat denk ik dus ook want de auto onthoud toch de laatste instelling van de klimaat controle

1 minuut geleden, zei Smollie:

Je zal natuurlijk wel niet van een grote afstand de wagen kunnen starten via de smart key , dus of het dan nog zin heeft emoji2369.png

Nou als je thuis bent en weg moet dan kan je wel mooi van te voren alvast koelen of ruiten ontdooien of verwarmen zonder het huis uit te moeten eerst, lijkt mij wel prettig

• Like 1

13 uur geleden, zei Smollie:

Je zal natuurlijk wel niet van een grote afstand de wagen kunnen starten via de smart key , dus of het dan nog zin heeft emoji2369.png

Je kunt de auto toch starten via de app, waar die ook is?
Of is dat ook al eruit :P

6 uur geleden, zei Rick:

Je kunt de auto toch starten via de app, waar die ook is?
Of is dat ook al eruit :P

Alleen binnen het bereik van de remote-key en de auto uiteraard, niet via de app

Op 18-6-2022 om 17:36, zei BarneyRubble:

Alleen binnen het bereik van de remote-key en de auto uiteraard, niet via de app

En ik denken mijn sleutel gewoon te kunnen vergeten eindelijk haha

Alweer in een filmpje van de sportage, kan het wel via de telefoon.

En ik denken mijn sleutel gewoon te kunnen vergeten eindelijk haha
Alweer in een filmpje van de sportage, kan het wel via de telefoon.

Niet bij de Europese versie

5 minuten geleden, zei Smollie:

Niet bij de Europese versie

Jup, zonde. 
Tijd dat ik eens ga solliciteren bij de IT volgensmij. 

• Like 1

Op 1-6-2022 om 10:11, zei RonaldVr:

Ik weet nu ook de reden, De Sportage beschikt niet over een warmtepomp, waardoor altijd de motor nodig is om de cabine te verwarmen 😔, dat is weer jammer

Hallo, is toch vreemd want mijn huidige PHEV die ik in 2017 heb gekocht heeft geen waterpomp maar wel de functie om remote te koelen en te verwarmen. Moet toch iets anders zijn. Heb bij het bekijken van reviews en het lezen van artikels ergens gezien dat er misschien wel later een softwareupdate zou kunnen komen die het wel mogelijk zou maken. Moet eerlijk bekennen dat zowel ikzelf als mijn echtgenote er heel weinig genruik van maken gewoonweg omdat we de functie altijd vergeten tot op het moment dat we terug instappen bij koud of heel warm weer...