Jump to content

Alles over Kia Connect App en Kia Connect Services

BarneyRubble

Recommended Posts

20 uur geleden, zei Patrick T.:

Hallo, is toch vreemd want mijn huidige PHEV die ik in 2017 heb gekocht heeft geen waterpomp maar wel de functie om remote te koelen en te verwarmen. Moet toch iets anders zijn. Heb bij het bekijken van reviews en het lezen van artikels ergens gezien dat er misschien wel later een softwareupdate zou kunnen komen die het wel mogelijk zou maken. Moet eerlijk bekennen dat zowel ikzelf als mijn echtgenote er heel weinig genruik van maken gewoonweg omdat we de functie altijd vergeten tot op het moment dat we terug instappen bij koud of heel warm weer...

Kan ook vast en zeker zonder warmtepomp.

• 3 months later...

Het gaat hier toch over de Kia Connect App🤔

Maar goed, op dit moment heb ik nu ook weer problemen met de Kia Connect App, dit keer opent wel de App maar de verbinding met de Kia is er niet, verversen wat geadviseerd wordt in de app werkt niet.😮💨

Hebben meer dit probleem op dit moment.🤔

29 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Het gaat hier toch over de Kia Connect App🤔

Maar goed, op dit moment heb ik nu ook weer problemen met de Kia Connect App, dit keer opent wel de App maar de verbinding met de Kia is er niet, verversen wat geadviseerd wordt in de app werkt niet.😮💨

Hebben meer dit probleem op dit moment.🤔

Vanmorgen deed de app het nog want er is vanochtend nog een rit geregistreerd maar nu krijg ik de melding "geen reactie van het voertuig"

24 minuten geleden, zei rightone:

Vanmorgen deed de app het nog want er is vanochtend nog een rit geregistreerd maar nu krijg ik de melding "geen reactie van het voertuig"

Idd, dat probleem heb ik nu plots ook weer, bedankt voor het melden👍, laten we het hier ook melden wanneer het bij iemand weer werkt.😉

Vanmorgen de Kia Connect App een paar keer geopend en geen problemen, zojuist de Sportage aan de Wallbox aangesloten en is aan het opladen, de wallbox app geopend en alles was zichtmaar, Maar!!! daarna de Kia Connect App geopend en dat duurde heel lang, gegeven moment gaat de app open en krijg ik de melding dat ik de "refresh" button moet aantikken, ook daarna blijft de app draaien en kom ik er niet in en komt gegeven moment een " netwerk error "  in beeld.

Mijn conclusie🤨 is dat zodra de kia aan mijn Wallbox Pulsar Plus wordt aangesloten geeft direct daarna de Kia Connect App problemen, dit is nu de vierde keer dat ik dit zo mee maak en ben hier nu 100% zeker van dat dit nu na 4x geen toeval meer kan zijn,  hebben meer gebruikers hier nu ook problemen mee ?

Ik zal sowieso komende week dit probleem aan mijn Kia Dealer voorleggen.🤔

Screenshot_20220930-181810_Kia Connect.jpg

Screenshot_20220930-182045_Kia Connect.jpg

Nou ik heb een HEV en bij mij geeft hij geen ritten info meer aan sinds een paar weken heb de Kia Connect App verwijderd en er weer opgezet blijft het zelfde en de andere fouten wat jullie beschrijven die heb ik ook al allemaal gehad.

dus ik denk dat het met de software te doen heeft van de auto heb mijn eerste beurt over 2 weken en dan laat ik de garage hier naar kijken.

De Auto is opgeladen dus geen connectie meer met de Wallbox en dan opent de app meteen, wat ook niet klopt is dat de app de éne keer wel doorgeeft hoeveel km je nog volledig Electrisch kan rijden + het percentage in % en de andere keer zie je alleen het percentage van de accu in %.🤨

Screenshot_20221002_000401.jpg

@BarneyRubble @Petri @ ... 

betreft de KIA Connect App. 
De App heeft een limiet aan verversingen, als jullie de app vaak openen of verversen dan zegt die een keer dat 'het wel genoeg is geweest voor vandaag' haha.
Ik heb alles laten uitlezen in HomeAssistant, hier kan ik al de waardes ook zien, en de app word soms vanzelf om de 30 minuten ververst, en soms pas om de 4uur. Hier is niks aan te doen.

Betreft 'netwerk fout' dit kan komen zodra het systeem aan het updaten/downloaden/bijwerken/uploaden whatever is. Dan is er geen verbinding mogelijk. Ook niks aan te doen :P
Het kan dus, dat met een wallbox, de app tijdelijk geen verbinding kan maken. Werkt het met de 'druppellader' wel altijd? Ik merk dat ik vanzelf elke + 10% van het laden een verversing krijg van de gegevens(Home Assistant). 

Belangrijk is om backups te maken in de telefoon app, op een moment dat je ziet dat al de gegevens ook beschikbaar zijn (ritten, adresboek etc.)

Ook worden pas gegevens via KIA Connect verwerkt na het Uitzetten + Afsluiten van de auto. 
1 > aan 
2 > uit
3 > afsluiten
4 > gegevens verwerken.

Betreft: "de éne keer wel doorgeeft hoeveel km je nog volledig Electrisch kan rijden + het percentage in % en de andere keer zie je alleen het percentage van de accu in %"
Dit is normaal, dit is alleen bekend na het rijden, als je langere tijd stil staat dan is er ook geen geschat "rijbereik". 
Als je weer even gereden hebt, de gegevens kan zien in je autoscherm, dan staan ze ook in de App.

Edited by Rick
  • Thanks 1

4 uur geleden, zei Rick:

@BarneyRubble @Petri @ ... 

betreft de KIA Connect App. 
De App heeft een limiet aan verversingen, als jullie de app vaak openen of verversen dan zegt die een keer dat 'het wel genoeg is geweest voor vandaag' haha.
Ik heb alles laten uitlezen in HomeAssistant, hier kan ik al de waardes ook zien, en de app word soms vanzelf om de 30 minuten ververst, en soms pas om de 4uur. Hier is niks aan te doen.

Betreft 'netwerk fout' dit kan komen zodra het systeem aan het updaten/downloaden/bijwerken/uploaden whatever is. Dan is er geen verbinding mogelijk. Ook niks aan te doen :P
Het kan dus, dat met een wallbox, de app tijdelijk geen verbinding kan maken. Werkt het met de 'druppellader' wel altijd? Ik merk dat ik vanzelf elke + 10% van het laden een verversing krijg van de gegevens(Home Assistant). 

Belangrijk is om backups te maken in de telefoon app, op een moment dat je ziet dat al de gegevens ook beschikbaar zijn (ritten, adresboek etc.)

Ook worden pas gegevens via KIA Connect verwerkt na het Uitzetten + Afsluiten van de auto. 
1 > aan 
2 > uit
3 > afsluiten
4 > gegevens verwerken.

Betreft: "de éne keer wel doorgeeft hoeveel km je nog volledig Electrisch kan rijden + het percentage in % en de andere keer zie je alleen het percentage van de accu in %"
Dit is normaal, dit is alleen bekend na het rijden, als je langere tijd stil staat dan is er ook geen geschat "rijbereik". 
Als je weer even gereden hebt, de gegevens kan zien in je autoscherm, dan staan ze ook in de App.

Het is allemaal vast goed uitgezocht, dank daarvoor maar vanaf 25 mei dat ik de Sportage heb en via een normaal stopkontakt laadde had ik nooit een probleem met de Kia Connect App gehad.

Het is begonnen toen ik met de Wallbox ging laden en zodra de wallbox er af is gaat gegeven moment de app wel weer verbinding maken, ik heb voor De Wallbox een extra Node er bij gezet die er nog geen 10 meter vanaf staat, ook heb ik deze Node een uniek kanaal gegeven zodat de wallbox een zeer sterk signaal krijgt en geen problemen veroorzaakt met zijn eigen App.

Hij opent nu weer normaal maar de wallbox is nu niet aan het laden dus zal het bij de volgende laadbeurt van de wallbox nog eens testen of ie meteen daarna weer niet kan connecten 😉 .

Precies wat ik ook dacht, tijdens het laden via de wallbox krijgt de Kia Connect App waarschijnlijk een " bezet " melding en kan hij " tijdelijk " niet met de Kia Connecten, dit gebeurd dan tijdens het laden zeer regelmatig helaas. 😔

9 uur geleden, zei BarneyRubble:

Het is allemaal vast goed uitgezocht, dank daarvoor maar vanaf 25 mei dat ik de Sportage heb en via een normaal stopkontakt laadde had ik nooit een probleem met de Kia Connect App gehad.

Het is begonnen toen ik met de Wallbox ging laden en zodra de wallbox er af is gaat gegeven moment de app wel weer verbinding maken, ik heb voor De Wallbox een extra Node er bij gezet die er nog geen 10 meter vanaf staat, ook heb ik deze Node een uniek kanaal gegeven zodat de wallbox een zeer sterk signaal krijgt en geen problemen veroorzaakt met zijn eigen App.

Hij opent nu weer normaal maar de wallbox is nu niet aan het laden dus zal het bij de volgende laadbeurt van de wallbox nog eens testen of ie meteen daarna weer niet kan connecten 😉 .

Precies wat ik ook dacht, tijdens het laden via de wallbox krijgt de Kia Connect App waarschijnlijk een " bezet " melding en kan hij " tijdelijk " niet met de Kia Connecten, dit gebeurd dan tijdens het laden zeer regelmatig helaas. 😔

Ik wil de mijne wel es komen insteken en kijken of die hetzelfde doet haha.
Maar denk dat je ver uit de buurt woont?

@jan1304 Dat heb ik ook regelmatig, hier komt het doordat die meldingen een poosje achterlopen.

Auto staat enige tijd open tijdens inladen of zo, krijg ik een kwartier later, en ruim na het afsluiten, melding dat 'ie open staat.

Ik kan in de app kijken of 'ie inderdaad open is, en zien hoe laat die melding was, en/of 'm met die app meteen afsluiten.

3 minuten geleden, zei Peter-036:

@jan1304 Dat heb ik ook regelmatig, hier komt het doordat die meldingen een poosje achterlopen.

Auto staat enige tijd open tijdens inladen of zo, krijg ik een kwartier later, en ruim na het afsluiten, melding dat 'ie open staat.

Ik kan in de app kijken of 'ie inderdaad open is, en zien hoe laat die melding was, en/of 'm met die app meteen afsluiten.

precies dat heb ik ook, ja ik duw ook gewoon op vergrendelen en dan klaar....ben dus niet de enigste

3 minuten geleden, zei Peter-036:

Dit klopt volkomen, als ik bijvoorbeeld de auto heb gestofzuigd en dus ontgrendeld is en deze daarna weer afsluit als ik klaar ben dan wil het soms wel een half uur later zijn dat ik alsnog de melding krijg dat de auto Ontgrendeld is.

Moest zojuist weer plotseling opnieuw inloggen, geen idee waarom weer.🥴

Vindt het ook irritant dat je de ene keer wel het aantal nog te rijden kilometers bij elektra te zien krijgt op de app en de meeste keren dus niet, de benzine kilometers krijg je wel altijd te zien, ik hoop dat ze deze waarschijnlijke bug er bij de volgende update eruit kunnen krijgen.😚

Edited by BarneyRubble

• 2 months later...

Heb op 1 Januari 2023 de auto gebruikt maar zie in de kia Connect App deze niet bij mijn " Trippen " staan! Net als bij de gereden trips van vorig jaar zie je ook daar sommige gereden trips niet vermeld staan. Ik hoop dat er snel een update komt die dit probleem oplost.

Screenshot_20230103_004752_Kia Connect.jpg

• 3 weeks later...

Ik vind het een vervelend iets dat ik geen melding krijg als de wagen volledig is opgeladen. Of dit nu publiek is of met de 230V thuislader of met het Zappi laadstation. Allemaal eender. Vooral publiek is niet aangenaam omdat men bvb een lunch neemt en men op verschillende plaatsen boetes uitschrijft als het laden is afgerond maar de auto er nog aangesloten staat. Maw alle belang om automatisch een bericht te ontvangen lijkt mij.

Wat de deuren betreft zoals al door verschillende leden hier beschreven eender. Die krijgen we veel te laat en teveel.

Bij mij staat in de app de kilometerteller nog steeds op 247km... terwijl we al heel wat meer hebben gereden. Wat betreft de status, resterende, van de batterij kreeg ik die toch 'altijd' na iedere rit in de app van mijn vorige wagen. Dat de deur open was geweest kreeg ik nooit melding en na het opladen altijd melding. Dus het kan wel maar voor de app zal Kia nog een extra tandje moeten bijsteken. Weet niet of ze deze allemaal met één update zullen opgelost krijgen...

• Haha 1

Na het opladen, thuis of publiek krijg ik keurig een melding via de app zodra hij volledig vol is. Staat die melding in je telefoon wel geactiveerd . En het geluid van de melding in de kia app geactiveerd ?

Wat de huidige km stand betreft, die klopt nog steeds met de km stand in de auto. Misschien ook de refresh button eens proberen.😉

De meldingen van deur open en deur dicht zijn soms wat vertraagd maar meestal krijg ik die melding direct.🤔

Screenshot_20230124_193147_Settings.jpg

Screenshot_20230124_193433_Kia Connect.jpg

Edited by BarneyRubble

Alle instellingen staan correct inclusief geluid. Ook de pushberichten en eigenlijk alles wat kan ingesteld worden in de Kia Connect app staat op aan. Heb wel niet de mogelijkheid om meldingen voor de Kia Charge app aan te klikken. Heeft het iets te maken met iPhone, ik zou het niet weten. Refresh is sowieso bij Kia Connect nodig want die doet het niet automatisch bij het openen van de app. Kilometerstand blijft ongewijzigd staan en geen melding.

Bij mijn vorige wagen hoefde de app niet te worden geopend om automatisch de belangrijkste meldingen zoals 'volledig geladen' te krijgen...

2 uur geleden, zei Patrick T.:

Alle instellingen staan correct inclusief geluid. Ook de pushberichten en eigenlijk alles wat kan ingesteld worden in de Kia Connect app staat op aan. Heb wel niet de mogelijkheid om meldingen voor de Kia Charge app aan te klikken. Heeft het iets te maken met iPhone, ik zou het niet weten. Refresh is sowieso bij Kia Connect nodig want die doet het niet automatisch bij het openen van de app. Kilometerstand blijft ongewijzigd staan en geen melding.

Bij mijn vorige wagen hoefde de app niet te worden geopend om automatisch de belangrijkste meldingen zoals 'volledig geladen' te krijgen...

Staat er geen update voor de App klaar🤔

En ik krijg de meldingen ook gewoon zonder de app eerst te openen.

Misschien de app is ontkoppelen met de sportage, App verwijderen, opnieuw downloaden/installeren en dan de sportage opnieuw koppelen. Dat zou ik in deze situatie proberen.😉

Edited by BarneyRubble

Deur op slot melding werkt bij mij wel goed, alleen als ik motor uit doe en blijf in de auto zitten zonder deur open te doen, dan krijg ik het ook, hij zou toch moeten weten dat de bestuurder niet is uitgestapt.

Op 25-1-2023 om 00:01, zei BarneyRubble:

Staat er geen update voor de App klaar🤔

En ik krijg de meldingen ook gewoon zonder de app eerst te openen.

Misschien de app is ontkoppelen met de sportage, App verwijderen, opnieuw downloaden/installeren en dan de sportage opnieuw koppelen. Dat zou ik in deze situatie proberen.😉

Wou het nog even afwachten maar denk dat jouw tip idd is aan te bevelen. Wat ik wel zie is dat de app-versie (iPhone) 2.1.8 heeft. Laatste update was blijkbaar 2 weken geleden 'Diverse verbeteringen voor betere app-prestaties en een paar bugfixes'.

Ik zou het ook super vinden om terug, zoals bij mijn vorige, met de 230V thuislader het laadproces inclusief de daluren kunnen instellen/opstarten. Hoef ik niet telkens opnieuw de instelling te 'her'activeren in de auto.

Gelukkig is het vooral een heel, heel fijne wagen om me rond te toeren. Dat is uiteindelijk nog het belangrijkste en waar we allemaal blij mee zijn denk ik.

17 minuten geleden, zei Patrick T.:

Wou het nog even afwachten maar denk dat jouw tip idd is aan te bevelen. Wat ik wel zie is dat de app-versie (iPhone) 2.1.8 heeft. Laatste update was blijkbaar 2 weken geleden 'Diverse verbeteringen voor betere app-prestaties en een paar bugfixes'.

Ik zou het ook super vinden om terug, zoals bij mijn vorige, met de 230V thuislader het laadproces inclusief de daluren kunnen instellen/opstarten. Hoef ik niet telkens opnieuw de instelling te 'her'activeren in de auto.

Gelukkig is het vooral een heel, heel fijne wagen om me rond te toeren. Dat is uiteindelijk nog het belangrijkste en waar we allemaal blij mee zijn denk ik.

Moet mezelf al corrigeren.... dit is als men een beetje vergelijkt met apps van een ander merk... zonet de 'Remote' geprobeerd, wat voor mij vroeger via publieke laadpaal was, en zie dat men zowel de instellingen als de daluren kan ingeven en terugsturen naar de auto. 

Als de meldingen 'opgeladen' nu ook nog binnenkomt zou top zijn. Zal het snel weten na de volgende oplaadsessie... 

6 uur geleden, zei Patrick T.:

Moet mezelf al corrigeren.... dit is als men een beetje vergelijkt met apps van een ander merk... zonet de 'Remote' geprobeerd, wat voor mij vroeger via publieke laadpaal was, en zie dat men zowel de instellingen als de daluren kan ingeven en terugsturen naar de auto. 

Als de meldingen 'opgeladen' nu ook nog binnenkomt zou top zijn. Zal het snel weten na de volgende oplaadsessie... 

Klopt.

Screenshot_20230126_165736_Kia Connect.jpg

Screenshot_20230126_165850_Kia Connect.jpg

Edited by BarneyRubble
  • Like 1