Ga naar inhoud

Gen5w Android auto wide (scherm vullend)


SmurfenB

Aanbevolen Berichten

Laten we dit forum gebruiken om de nieuwe mogelijkheden en problemen te bespreken na de komende update met betrekking tot Android Auto Wide. Een algemeen topic voor alle modellen met een Gen5W navigatie systeem.

Kia: Zoals sommige al weten zal zeer waarschijnlijk android auto wide in de volgende grote update(-link) van Kia komen, zoals al het geval in andere continenten.

Google: En nu blijkt Google android auto te verbeten zodat het scherm beter gevuld wordt middels een update(-link). Al lijkt dat niet direct voor ons iets uit te maken, omdat het al werkt. Maar toch denk ik dat ook voor ons de functionaliteit daarmee verbeterd.

Sidenote: Android Auto Wireless komt vermoedelijk nooit meer, zie de Kia Hyundai Channel(-link). (Ook voor andere tips)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier de eerste indruk en een eerste tip (op 5:50), hoe je de standaard split screen binnen schermvullend AA kan omzetten naar de oude interface maar dan schermvullend

 

aangepast door Bart Burger
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Het wordt ook niet genoemd bij de Amerikaanse update, maar hier zat het achteraf in.
Ik heb momenteel een vervangend vervoer Kia Xceed MY20, ik zal het hierbij vanavond ook eens proberen.

aangepast door Bart Burger
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Nog geen Kia Update, maar "early June" zou taalkundig voor de 10e moeten zijn.

Wat ook interessant is om te volgen en wat later dit jaar komt. Is er android auto coolwalk update, die voegt waarschijnlijk nog meer toe aan android auto op volledig scherm.

aangepast door Bart Burger
Link naar reactie
Delen op andere sites


De update voor GEN5W komt begin volgende week!

Kia Hyundai klantenservice zegt vandaag, over de update:

It will be at the next week beginning
make sure that we do our best to be able to give you a good news very soon Sir 😍
We know that it's being uploaded
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Klopt, ze maken één nieuwsartikel per halfjaarlijkse update. Tussentijds worden die halfjaarlijkse updates nog wel eens aangepast met kleine aanpassingen.
Je ziet in het SW nummer (uit mijn hoofd) een datumstempel, volgens mij voor Gen5W is dat nu 220623 ofwel 23 juni 2022.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Hoi @SmurfenB, hopelijk zit jouw verhaal van hierboven in de "laatste" te downloaden versie 2022-05-30 (welke ik ook nu aan het downloaden ben) en is dat nieuwer dan de versie welke erop is gezet door de dealer hedenochtend.
Zie hiervoor mijn andere post.
Mijn andere post over het updaten.......

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...
Op 30-6-2022 om 22:38, zei SmurfenB:

De gen5w mei update is online! INCLUSIEF WIDE SCREEN ondersteuning.

Ik heb bovenstaande tips om Google maps scherm vullend te krijgen nog niet geprobeerd omdat ik liever alles proportioneel correct houd.

20220630_223050.jpg

Sinds vandaag werkt AndroidAuto Coolwalk spontaan. Bij wegrijden liet hij ook spotify ernaast zien (in een groter vierkant vak rechts ernaast), maar deze verdween omdat ik hem niet gebruikte. Helaas zie ik niet mijn (internet) buitentempratuur meer, zoals eerst op het scherm. De buitentempratuur gemeten door de auto, in het cluster, is nog wel aanwezig.

Mijn huidige versies:
Auto/Gen5w software: CD_PE.EUR.S5W_L.001.001.221223
Auto/Gen5w maps: EUR.15.47.67.025.631.5
Maps: 11.66.0601
Spotify: 8.8.6.472
Google Play Store: 34.3.18-21 [0] [PR] 507552939
Google Play-services: 23.04.13 (190408-505809224)
Google: 14.5.11.26.arm64
Android Auto: 8.8.630414-release

 

xNG1WaEUpJieac04IXLzpbNvS23RRE89VEyLMSFOpWu9ZReUWr8wUpPvO6Og8L-Wm7ER_x5EcNKkk44HTMEJObeHl5fXEd27sF_qdi2Ne84gqqT6UckM5TI2atHcXQCk5Ks50OvVhIXcLgf6BDCqg-RT6jIhTsEZ4kZt2bvL34MRUMMmUqRkdHfvP9YnoNP_uGACOlDPSsZghOzBcHOOt46E4akEflaOFNI-LqghDqgfR9QF9Z2lf7DO0McMTb1ed79xLVGtgKGM3MzY-HgfiMhqJ1mOCu5q1xGisixm5wy7hnAbxXWN5REwoyIGZNwEy1AHvVvDrCR6wy1cjzP2vPSgNRdH4Na6VA_5D1_eMvLnltvdee14Rl-upDKqT93X9AA8xCnznK_tfN4LQRlNZ42q0gwd0CPsurfuUt-pvB2CMS-Jx2JGGfZZkL18btAsiE5-D25wD68JlOoo5IWAyrH0KHC1t-YOu31qTa5PfCkl9fRMWKTDWDGWiFXvmC_LpZgzcyTg00VhEm_nhIXqVbCV0W4_DD3u-gIYn0-8pAUHOHxPGd2-zBOz8AstnS4Nik-oQFDAnmf96HEd04WNiL83lFzYzdgM8-AtZF0UU3lg_gTTnsGRPAahNXewhteH45z_OQKyAgDlx42hnBoEP-0Csff8DFrLgfCS6aRoCjNcDkTksEwsTxfm4DPhpTVJmy1ywAOSINfazrXFszgNseOb6WKAAav80JxMASL3Dj5RIIA6lMs26iegKoua6e-jBE_kLvStmokvE-zaXKM65qHQAJjXPCVCas7-TKqUZMp43_qgWZwquDlVce6tOSrg8IcBX7ADZ_mATUT-U1LG3QvrnMXML0eiKIVl6iLxWF4DUAPzr2BrTgwZ4Ggq4WstBwpm1iKNidhO1RJ7Dx9nrVMtvKqoawA6Wk7Ym1RpgGn7aw=w1250-h937-no?authuser=0

aangepast door SmurfenB
Versies toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites


18 uur geleden, zei SmurfenB:

Tot dusver lijkt de lay-out enkel dynamisch geregeld te zijn.

Correctie, Je kan door op het Google Maps icon te drukken links. Schakelen naar maps fullscreen modus of google maps 2/3 van het scherm.

 

aangepast door SmurfenB
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hiervoor? volledige breedte of coolwalk, zie hieronder.

Volledige breedte:
- uw navigatie systeem dient de update van juni 2022 of later te hebben gehad. Kunt u zelf doen via update.kia.com
- De split-screen instelling in uw navigatie systeem dient uit te staan.

Coolwalk:
- Geen idee, google is momenteel bezig met uitrollen. Buiten de laatste updates in de Playstoe dient u ook een serversite update te krijgen, maar hierover heeft u geen controle. Wel wordt gemeld dat door het verwijderen van een bepaalde cache (is veilig, cache is soort van tijdelijk geheugen), het (eerder) werkt. zie bijvoorbeeld Reddit

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Ik kocht vorige week een nieuwe Kia Proceed GT Line aan maar slaag er niet in om mijn Android Auto over het volledige scherm te krijgen. Dit verdeelt zich over 2/3 van mijn scherm maar in het laatste derde (rechts) blijft het logo van Android Auto staan. Al de recentste updates werden uitgevoerd dus ik kan wel in split screen werken, bv met Google Maps en Spotify.

Ik zocht al heel het internet af in de hoop een oplossing te vinden maar tevergeefs.

Hier iemand die me de gouden tip kan geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@AndreaDFOok ik bleef dit probleem hebben na alles up to date te maken. Vorige week lukte het me eindelijk.

Ik heb het volgende gedaan (op mijn telefoon)
1. Android auto in ontwikkelaarsmodus zetten (dat doe je door in android auto instellingen helemaal naar beneden te gaan en 10x op het versienummer te tikken, op een bepaald moment krijg je dan de vraag of je de ontwikkelaarsstand wil inschakelen) 
2. linksboven bij de 3 stippen naar de ontwikkelaarsmodus gaan
3. De videoresolutie naar "tot 1920 x 1080 of 1080 x 1920 toestaan" zetten
4. zie foto... de tomtom app van mijn telefoon op volledig scherm.

Kia WideScreen.jpg

aangepast door Wim72
added picture
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

De tips toegepast, maar helaas lukt het niet om Google Maps schermvullend te krijgen
Versie navigatie is 30-6-2022
Als ik split screen aan zet, kan ik het rechterdeel wel gebruiken voor andere functies: Media, weer etc...
Als ik split screen uit zet dan verschijnt het Android Auto logo en krijg ik Google Maps met geen mogelijkheid op het hele scherm.

Ook de tips van @Wim72 toegepast...

Iemand nog andere tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je Android auto logo ziet heb je dan wel splitscreen in de instellingen uitgezet? Kan alleen als je niet verbonden bent met AA. 

En er is nog een update van 11-2022. 

go into setup > device connections > phone projection/Android Auto, and make sure “enable split screen” is unchecked

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...