Jump to content

daglicht vervangen kia pikanto 2012

Wim Hengelmolen

Recommended Posts

heb eerat linker lampje vervangen, vanbovenaf te bereiken, ging redelijk. daarna rechter proberen te vervangen. vanboven niet bereikbaar, volgens boekje onderplaat ver wijderd, kon met hoop priegelwerk fitting eruithalen, lamp vervangen, maar goed terugzetten niet te doen, kreeg fitting terug met een lipje vast, hoe krijg ik de fitting er weer goed in ?

Ik heb de DRL van onder ook kunnen bereiken om een lampje te wisselen. Terugplaatsen ging vrij gemakkelijk voor zover ik weet. Kon dacht ik ook op maar een manier. 
Maar heb meer zitten klooien met het metalen klemmetje van het dimlicht om die weer vast te zetten. Zeker omdat je bij die lampen er slecht bij kunt. Maar die bedoel je waarschijnlijk niet…. écht de DRL?

Edited by Machlo

Als je echt de DRL bedoelt die onderin de bumper zit lijkt me niet dat je die van boven kunt bereiken.
De stadslichten zijn van boven bereikbaar, maar als dat niet fijn gaat, demonteer dan gewoon de koplamp: kwestie van twee schroeven los en de lampunit naar voren (rijrichting) duwen. Dat gaat stroef, maar is makkelijker dan met je handen blijven prikken.
Bij mijn 2011 Picanto TA verwijder ik standaard de koplamp om een lampje te vervangen, dat is echt VEEL makkelijker...

• Like 1