Jump to content

Sportage valt spontaan uit

Rick

Recommended Posts

Bij deze een topic voor de personen die gemeld hebben dan hun Sportage (HEV??) spontaan volledig uitviel onder het rijden.

Hopende de oorzaak en een oplossing te vinden hier.

Graag delen als mensen hetzelfde probleem hebben, gehad, of opgelost.

Quote van der topic:

Hopelijk zit ik goed . Ik heb mijn Kia Sportage GT line plus 2022 nu een week, lang gewacht erg blij , tot de eerste 200km.

Sportage viel spontaan uit dashbord zwart navischerm stond wel nog aan niks deed het meer auto laten uitrollen aan de kant gezet. Starten ging niet meer niks nada . na 5 min alles geprobeert en ineens was ie weer levend, maar weet niet hoe.

Auto in garage laten uitlezen niks gevonden. Ik gewoon weer op pad en jawel eerste 100km alles goed , en jawel op 20 km weer twee keer uitgevallen, staat nu weer in de garage hopelijk hoor ik binnenkort iets . Ik vertrouw de Sportage niet meer, hopelijk kunnen ze iets vinden, en het vertrouwen komt terug. Dit wilde ik toch even kwijt, hebben jullie hier al ooit iets over gehoord , ik weet er zullen nog niet veel van deze wagens rijden maar misschien weet iemand iets.

Edited by Rick
  • Thanks 1
  • Confused 1

• 3 weeks later...
Op 20-6-2022 om 20:58, zei Rick:

Quote van der topic:

Hopelijk zit ik goed . Ik heb mijn Kia Sportage GT line plus 2022 nu een week, lang gewacht erg blij , tot de eerste 200km.

Sportage viel spontaan uit dashbord zwart navischerm stond wel nog aan niks deed het meer auto laten uitrollen aan de kant gezet. Starten ging niet meer niks nada . na 5 min alles geprobeert en ineens was ie weer levend, maar weet niet hoe.

Auto in garage laten uitlezen niks gevonden. Ik gewoon weer op pad en jawel eerste 100km alles goed , en jawel op 20 km weer twee keer uitgevallen, staat nu weer in de garage hopelijk hoor ik binnenkort iets . Ik vertrouw de Sportage niet meer, hopelijk kunnen ze iets vinden, en het vertrouwen komt terug. Dit wilde ik toch even kwijt, hebben jullie hier al ooit iets over gehoord , ik weet er zullen nog niet veel van deze wagens rijden maar misschien weet iemand iets.

Gelukkig dat hier niks geplaatst wordt, blijkbaar ben ik de enige met dit probleem.

Staat nog steeds in garage denk als de garage wil meewerken een nieuwe bestel, wordt dan wel weer wachten maarja de mijne vertrouw ik niet meer.

Op 8-7-2022 om 21:17, zei CeedSWtje:

Gelukkig dat hier niks geplaatst wordt, blijkbaar ben ik de enige met dit probleem.

Staat nog steeds in garage denk als de garage wil meewerken een nieuwe bestel, wordt dan wel weer wachten maarja de mijne vertrouw ik niet meer.

Voor jou was wel fijn geweest als er meer reacties kwamen, maar het is wel een geluk dat er niet meer mensen last van hebben. Hoop voor je dat een nieuwe geen probleem is, snap wel dat je vertrouwen een beetje weg is nu. 

Op 10-7-2022 om 13:55, zei Pixel:

Voor jou was wel fijn geweest als er meer reacties kwamen, maar het is wel een geluk dat er niet meer mensen last van hebben. Hoop voor je dat een nieuwe geen probleem is, snap wel dat je vertrouwen een beetje weg is nu. 

Yep dat klopt, heb nu de Sportage terug na 4 tot 5 weken ben met hem naar Apeldoorn gereden en terug plus minus 400 km. niks aan de hand hopelijk blijft dat zo.

Zat een kabel niet goed in de stekker en de klem er omheen was niet goed dicht, laten we hopen dat het dit was, effe afwachten

• Thanks 1

Op 8-7-2022 om 21:17, zei CeedSWtje:

Er was er nog eentje met een Mhev. 
Maar die heeft volgensmij niet meer gereageerd, dus zal wel opgelost zijn ook.

Goed te weten waar het gezeten heeft, handig voor als een ander het ook meemaakt.

• 2 weeks later...
Op 16-7-2022 om 11:25, zei Rick:

Er was er nog eentje met een Mhev. 
Maar die heeft volgensmij niet meer gereageerd, dus zal wel opgelost zijn ook.

Goed te weten waar het gezeten heeft, handig voor als een ander het ook meemaakt.

Geen problemen meer ondervonden tot nu toe 

• Like 1

• 1 month later...
6 uur geleden, zei CeedSWtje:

Staat weer in garage na 1500 km erg vervelend om het maar zacht uit te drukken. wil nu een nieuwe kijken wat de garage doet en wil.

Het komt vaker voor, op fb groepen staan er meer stil helaas.

onderste

SmartSelect_20220822-004306_Facebook.jpg

• 2 months later...
Op 3-9-2022 om 00:05, zei CeedSWtje:

Oeps dan ben ik benieuwd wat hier uitkomt

Zo laatste update Sportage staat nog altijd in garage na 3 mnd en probleem nog steeds het zelfde uitvallen enz enz enz.

Garage heeft importeur helemaal gek gemaakt en heb nu sinds gisteren een nieuwe Sportage thuis staan.

Dus lof voor de garage , maar wat een waardeloze communicatie met de importeur, ze zijn niet eens naar de auto komen kijken . De wagen is nieuw van mei , half jaar oud en nog niet opgelost door de importeur, maar heb wel, nu de nieuwe.

Hopelijk gaat het bij jullie allemaal wel goed, maar wel weer een genot om mee te rijden.

• Like 1

12 uur geleden, zei CeedSWtje:

Zo laatste update Sportage staat nog altijd in garage na 3 mnd en probleem nog steeds het zelfde uitvallen enz enz enz.

Garage heeft importeur helemaal gek gemaakt en heb nu sinds gisteren een nieuwe Sportage thuis staan.

Dus lof voor de garage , maar wat een waardeloze communicatie met de importeur, ze zijn niet eens naar de auto komen kijken . De wagen is nieuw van mei , half jaar oud en nog niet opgelost door de importeur, maar heb wel, nu de nieuwe.

Hopelijk gaat het bij jullie allemaal wel goed, maar wel weer een genot om mee te rijden.

Wel bijzonder dat ze 'zomaar' een nieuwe hebben staan, terwijl iedereen maanden en maanden op z'n nieuwe auto wacht.

10 uur geleden, zei Henri497:

Wel netjes van de garage, maar kan me voorstellen dat je vertrouwen wel een beetje op de proef gesteld wordt zo. Ben zeer benieuwd of er uiteindelijk " iets" gevonden wordt?

Ja, dus als je Sportage ook op zwart gaat kan die naar de sloop? 
Aangezien ze niet vinden wat er aan de hand is. Handig..

Nou ja, als ze dat "iets" na drie maanden nog niet gevonden hebben ben ik echt wel benieuwd wat er uiteindelijk uit komt?    Ik snap ook wel dat naar de sloop wel heel drastisch is, maar zou jij die auto nog willen dan als de kans bestaat dat ie regelmatig op zwart gaat?   

En verkoop technisch is dat ook geen pluspunt toch.
Te koop Sportage z.g.a.n., eerste gebruiker amper mee gereden met als extra feature dat hij af en toe uit kan vallen en niemand weet waarom.

2 minuten geleden, zei Henri497:

Nou ja, als ze dat "iets" na drie maanden nog niet gevonden hebben ben ik echt wel benieuwd wat er uiteindelijk uit komt?    Ik snap ook wel dat naar de sloop wel heel drastisch is, maar zou jij die auto nog willen dan als de kans bestaat dat ie regelmatig op zwart gaat?   

Te koop Sportage z.g.a.n., eerste gebruiker amper mee gereden met als extra feature dat hij af en toe uit kan vallen en niemand weet waarom.

Je zult deze auto maar kopen, met de vermelding dat het een show/demo auto gaat met weinig kilometers op de teller🤔. Had je achteraf wel graag het kenteken van deze auto geweten.

1 uur terug, zei Henri497:

Zo hebben mijn ouders eens een Mercedes gekocht. Van een oude man, Seuntjes nogwat. "Perfecte auto, altijd onderhouden en fijn binnen in de garage gestaan" daar had die ook beter kunnen blijven, die was rijp voor de sloop a 10k schade achteraf.

En mijn oude Sportage uit 2010, is de automaatbak ineens kapot, er mist 1 liter olie en niemand weet waar die is gebleven, wel revisie a 4000+ euro.. 

Edited by Rick

Op 26-11-2022 om 11:33, zei Wim-A:

Wel bijzonder dat ze 'zomaar' een nieuwe hebben staan, terwijl iedereen maanden en maanden op z'n nieuwe auto wacht.

Tja heb ook een tijd moeten wachten, maar waar die uiteindelijik vandaan komt geen idee.

Hou jullie op de hoogte ben zelf ook benieuwd wat er met die andere aan de hand is.

• 2 weeks later...

Ik las een bericht op facebook dat iemand de accu van het hybride systeem niet werkt en daardoor niet goed ondersteund wordt. Deze staat ook al enige tijd bij de garage maar blijkbaar weet men niet hoe dit opgelost moet worden bij de Kia dealers. Misschien is dit dezelfde issue? Even goed heel erg balen en je mag verwachten van een nieuwe auto dat zulke issues niet voorkomen. 

• 2 weeks later...
Op 12-12-2022 om 22:05, zei Anne Lorraine:

Ik las een bericht op facebook dat iemand de accu van het hybride systeem niet werkt en daardoor niet goed ondersteund wordt. Deze staat ook al enige tijd bij de garage maar blijkbaar weet men niet hoe dit opgelost moet worden bij de Kia dealers. Misschien is dit dezelfde issue? Even goed heel erg balen en je mag verwachten van een nieuwe auto dat zulke issues niet voorkomen. 

Probleem nog niet opgelost, maar ben wel blijk met de nieuwe