Jump to content

Kinderbugs en Ergernisjes Sportage 5

Rick

Recommended Posts

1 uur geleden, zei R2D2:

Wellicht overbodig maar voortaan je sleutels van de kia in een blikje bewaren.

Auto van Ko werd voor zijn neus gestolen: 'Ik dacht: wat gebeurt hier?' | RTL Nieuws

Dit issue speelt bij heel veel merken met keyless entry.
Heeft het harde piepen bij het achteruit rijden toch nog een voordeel 's nachts 🤣.

Ik heb ze beide al vanaf het begin in een leren hoesje daarvoor. Doe dat ook direct bij een parkeerplaats omdat ze daar in de auto ook aan het scannen en kopieeren zijn.🤔

18 minuten geleden, zei Jimmy Venema:

Leer is niet bepaald een kooi van faraday, dus neem aan dat de hoesjes ook een bepaalde coating hebben anders werkt het niet.

Vanzelfsprekend.

https://www.bol.com/nl/p/luxema-autosleutel-rfid-antidiefstal-rfid-beschermhoes-autosleutel-keyless-entry-beschermhoes-autosleutelhoesjes-2-stuks-inclusief-2-anti-skim-bankpashouders/9300000002353916?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Op 13-3-2023 om 10:32, zei BarneyRubble:

Voor diegene die dit dus hebben.

Zojuist bericht van mijn Dealer gehad en het is een bekend voorkomend probleem en ze gaan het bij mijn eerste onderhoudsbeurt onder garantie in orde maken.😉

Dus Peerke07, voor jou onderhoudsbeurt dit doorgeven en dan moet het bij jou ook goed komen🤔

20230303_172658.jpg

Mooi. Vooraf dus melden, ga ik doen. Thnx.

Op 17-3-2023 om 13:42, zei R2D2:

Wellicht overbodig maar voortaan je sleutels van de kia in een blikje bewaren.

Auto van Ko werd voor zijn neus gestolen: 'Ik dacht: wat gebeurt hier?' | RTL Nieuws

Dit issue speelt bij heel veel merken met keyless entry.
Heeft het harde piepen bij het achteruit rijden toch nog een voordeel 's nachts 🤣.

Wij wachten op onze bestelde PHEV GT-PlusLine maar begrijp hieruit dus dat de Sportage geen "slapende" sleutel heeft. Ons werd medegedeeld bij aanschaf dat de sleutel in slaapstand zou gaan als deze een paar minuten niet beweegt. En dat relay-attack niet mogelijk zou zijn. Dan is het dus verstandig om toch de sleutel te laten aanpassen zoals @Jimmy Venema gedaan heeft. Of toch een klasse 3 inbouwen met dubbele autorisatie. 

• Like 1

Toch nog een ergenisje, als 1 persoon achter de auto staat met de sleutel in zijn zak en de ander staat bij de voorportier om te openen dan is de afstand al snel te groot om de deuren te kunnen openen, je moet bijna naast de vergrendeling knop gaan staan mocht je die kunnen openen. Soms best irritant.