Ga naar inhoud

Hoe vaak nieuwe map updates


bartje885

Aanbevolen Berichten

Hallo,

Sinds vorige week ben ik trotse eigenaar van een Kia Sportage Gen5 HEV GT-Line. Wat mij verbaasde was dat ik niet de laatste map/firmware updates had, maar die van april. Ik heb deze nu geupdatet naar de laatste versie. Daarbij de vraag, hoe vaak komen er map updates voor deze auto?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


In principe 1 per half jaar.De laatste was de mei update, die voor gen5w systemen laat uitkwam in juni.

Je kan in het versienummer ergens de dag zien staan. Voor gen5w systemen van niet volledige elektrische autos, is het nu 230622 of 220623 oid.

Ondanks dat het bericht op de update site niet aangepast wordt, KAN de software voor je auto toch een kleine tussentijdse update krijgen. Dit zie je dan alleen als je de nummer vergelijkt, of naar die dagtekening kijkt.

De laatste grote mei update bracht onderandere Android auto wide. Dus de half jaarlijkse update KUNNEN beduidend meer dan kaart update zijn.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Nee, maar de mededeling is duidelijk.....toch?Ik zou verwachten dat je deze mededeling krijgt vóór het uitvoeren van de  update.

Maar de laatste update heb ik twee keer laten dóórlopen, na de 1e kreeg ik een nogal onduidelijke mededeling (niet deze!) op het scherm, dus ik heb 'm opnieuw gedaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


12 minuten geleden, zei Peter-036:

Nee, maar de mededeling is duidelijk.....toch?Ik zou verwachten dat je deze mededeling krijgt vóór het uitvoeren van de  update.

Maar de laatste update heb ik twee keer laten dóórlopen, na de 1e kreeg ik een nogal onduidelijke mededeling (niet deze!) op het scherm, dus ik heb 'm opnieuw gedaan.

Het rare is, navigatie update was voltooid, en de USB was er al lang uit..
Vannacht nog eens laten lopen dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na de 2de keer installeren was alles opgelost..

Wat ik wel merk met de nieuwe update, als ik bijvoorbeeld zeg "radio" dan wisselt het navi/info scherm niet meer naar de radio. maar blijft op wat die is. Dit was van te voren wel. Als ik 'radio' zei dan ging die ook zichtbaar naar het radio scherm..
Beetje jammer.
 

PS kan het topic niet genoemd worden naar "Navigatie Systeem en Updates" of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, zei Charley Kurvers:

hoeveel capaciteit/GB moet de USB stick zijn voor de navigatie update?

 

Ik sluit me aan bij @Rick, ik heb ook een 128Gb model gekocht. Al lijkt 64Gb mij voorlopig voldoende.

Kia geeft bij de laatste update 32Gb aan voor SD-cards, maar niets voor USB-sticks, zie foto 1.
De laatste update (Gen5W+OTAmodule), was 37,8Gb zie foto 2.
Ik heb de Sandisk Sdcz430-128G-G46 Ultra Fit , Usb 3.1 Flash Drive, 128Gb a €16,72. (64Gb is €11,81)

image.png.de3ee2e99f280bd7aaf5105e71af7989.png

image.png.47a71c10cd451cc19966596fb29139a4.png

aangepast door SmurfenB
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij het updaten van mijn navigatie krijg ik ook telkens de foutmelding:

‘Het updatebestand is onvolledig. Verwijder het updategeheugen, download het updatebestand en probeer het opnieuw’ (zie bijlage). 

Uiteraard heb ik al enkele malen het updatebestand opnieuw gedownload op de USB-stick en een poging gewaagd om de navigatie te updaten van mijn Sportage HEV DynamicPlusLine. Helaas telkens met dezelfde foutmelding!

Ligt het eventueel aan de kwaliteit/snelheid/grootte van de USB-stick? Ik heb deze geformatteerd als ExFAT op mijn MacBookPro. Ik maak  gebruik van de app die beschikbaar wordt gesteld op: https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate

Wie weet wat ik mogelijk onjuist doe of hoe ik dit probleem kan oplossen? 

C3036D76-AE05-433B-9802-AD4A8E1948DD.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


52 minuten geleden, zei Jim Gubbels:

Bij het updaten van mijn navigatie krijg ik ook telkens de foutmelding:

‘Het updatebestand is onvolledig. Verwijder het updategeheugen, download het updatebestand en probeer het opnieuw’ (zie bijlage). 

Uiteraard heb ik al enkele malen het updatebestand opnieuw gedownload op de USB-stick en een poging gewaagd om de navigatie te updaten van mijn Sportage HEV DynamicPlusLine. Helaas telkens met dezelfde foutmelding!

Ligt het eventueel aan de kwaliteit/snelheid/grootte van de USB-stick? Ik heb deze geformatteerd als ExFAT op mijn MacBookPro. Ik maak  gebruik van de app die beschikbaar wordt gesteld op: https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate

Wie weet wat ik mogelijk onjuist doe of hoe ik dit probleem kan oplossen? 

 


Best snachts updaten "updaten wanneer auto uitgaat" en niet meer aanraken totdat je de melding via de App krijgt dat de update voltooid is.
Ook is het belangrijk dat je de auto start en wegrijd met de USB stick (met de update) er nog in de eerste keer, blijkbaar is die nog nodig even.
Als je een rit hebt gehad zonder fout dan pas verwijderen.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden, zei Wim-A:

Ik zou er toch voor kiezen om te formatteren in FAT 32 (kan gewoon in Schijfhulpprogramma).

Dat gaat niet, afhankelijk van de grote van sommige bestanden, exFat is ook 'moderner'. Plus de Kia updater tool bepaald zelf het format.

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uur geleden, zei Rick:


Best snachts updaten "updaten wanneer auto uitgaat" en niet meer aanraken totdat je de melding via de App krijgt dat de update voltooid is.
Ook is het belangrijk dat je de auto start en wegrijd met de USB stick (met de update) er nog in de eerste keer, blijkbaar is die nog nodig even.
Als je een rit hebt gehad zonder fout dan pas verwijderen.

Succes

Dank je, ga ik proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uur geleden, zei Wim-A:

Ik zou er toch voor kiezen om te formatteren in FAT 32 (kan gewoon in Schijfhulpprogramma).

Dank voor je reactie.
Ik zal even kijken, ExFAT is echter wel ‘moderner’, daarnaast vindt er blijkbaar ook een formattering door de Kia Updare app plaats tijdens het schrijven van de bestanden op de stick.

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden, zei Rick:

Dat gaat niet, afhankelijk van de grote van sommige bestanden, exFat is ook 'moderner'. Plus de Kia updater tool bepaald zelf het format.

Dank je, dat dacht ik ook. Ik zal in ieder geval eerst even de tip van Rick proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 minuten geleden, zei Wim-A:

Ik weet niet hoe groot de update bestanden zijn, maar: de maximum bestandsgrootte in een FAT32-volume is 4 GB

Ik zie dat de bestanden max. 2,5 GB zijn, ook zie ik dat het format na het beschrijven van de USB-stick nog steeds ExFAT is. V.w.b. de grootte van de bestanden zou FAT 32 in principe dus ook mogelijk moeten zijn, ik weet echter nog niet wat de Kia Navigatie App doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, zei Jim Gubbels:

Ik zie dat de bestanden max. 2,5 GB zijn, ook zie ik dat het format na het beschrijven van de USB-stick nog steeds ExFAT is. V.w.b. de grootte van de bestanden zou FAT 32 in principe dus ook mogelijk moeten zijn, ik weet echter nog niet wat de Kia Navigatie App doet.

Proberen kost niks :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 6-10-2022 om 11:26, zei Jim Gubbels:

Ik zie dat de bestanden max. 2,5 GB zijn, ook zie ik dat het format na het beschrijven van de USB-stick nog steeds ExFAT is. V.w.b. de grootte van de bestanden zou FAT 32 in principe dus ook mogelijk moeten zijn, ik weet echter nog niet wat de Kia Navigatie App doet.

De kia update info geeft aan alleen ExFAT  USB gebruiken anders werkt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn Kia Sportage PHEV heb ik geleverd gekregen op 15-07-2022.

Staat nu bij de dealer om zowel de auto software als de navigatiesoftware te laten updaten.

Auto software wordt geupdate naar versie: NQ5e_P.EUR,S5W_L.001.001.220623

Navigatiesoftware wordt geupdate naar versie: EUR.15.41.54.013.633.5

De huidige versie kun je in jouw auto controleren.

Volgens mij kun je de navigatiesoftware zelf updaten, maar de auto software niet.

aangepast door Wilmar van de Put
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...