Jump to content

Betrouwbaarheid op lange termijn van Niro PHEV DCT?

ChrisSid

Recommended Posts

Hallo allemaal, Rijd momenteel in een Gen 3 Prius. Tevreden met hoe de auto alle dagen heeft gestaan. Geen panne tot nu toe, veel ruimte en erg zuinig met benzine.

Onlangs Kia gevolgd voor hun nieuwe PHEV-reeks en vinden Niro erg aantrekkelijk. Ik zie veel goede recensies voor de huidige generatie auto in autoweek. Maar ook problemen met de DCT.

Ik ga nu voor PHEV omdat EV's buiten mijn budget vallen en het ongemak van openbaar opladen. Maar bezorgd over de DCT en zijn lange levensduur.

Goed dat Kia 7 Jaar /150000 KM garantie geeft maar heb je veel problemen gehad met de automaat?

Dit zal een persoonlijke aankoop zijn, dus wil een goede beslissing nemen.

Ik hoop dat je me kunt helpen.

Edited by ChrisSid

Dat er problemen zouden zijn met de Niro DCT is mij niet ter ore gekomen. Er zal er best wel eens een stuk gegaan zijn, maar bij ons inde familie rijden nu 3 Niro’s HEV rond (120k, 92k en 40k gereden met (ik meen dezelfde) DCT automaat. Geen problemen tot nu met schakelen ondervonden. Voor wat het waard is.

Hou er ook rekening mee dat mensen met problemen vaak veel mondiger zijn.
Stekendst je 20
Negatieve recensies tegenkomt, dan lijkt dat veel. Maar die moet je wel afzetten tegen misschien wel honderdduizenden auto's in die jaren.
Dan is het bijna niks...

• Like 1

Als je een auto gaat kopen dan wil je het liefste een zeer betrouwbare, zo niet de betrouwbaarste auto kiezen. Tenminste, dat zou je verwachten.

Er zijn al vele jaren best veel betrouwbaarheidsstatistieken door gerenommeerde organisaties uitgebracht. ANWB, Consumentenbond, de Duitse ADAC en ga zo maar door. Die lijken allemaal best veel op elkaar wat betreft de volgorde per merk. De Aziaten (Lexus, Subaru, Honda, Toyota, Mitsubishi en ook Hyundai/Kia altijd boven de Europese “Premium) merken als Mercedes, BMW, Ford, Renault. En ook bijvoorbeeld Dacia scoort doorgaans beter dan bijvoorbeeld Volkswagen.

Toch worden er veel Volkswagen, Mercedessen, BMW’s verkocht. Wellicht door goede (psychologische) marketing (reclame). Daarmee worden we gemanipuleerd en op het verkeerde been gezet. En het idee dat is ontstaan is over “Duitse Degelijkheid wat overigens een erfenis is van de beeldvorming bedacht door architect Albert Speer en fotograaf Heinrich Hoffman van de NSDAP vlak vóór de oorlog. Daar is zelfs een verhelderende tentoonstelling over geweest is in het Noord Brabants museum.

Sta je nu met een Volkswagen zo vaak met pech langs de weg? Dat nu ook weer niet. De kans is en blijft klein. Maar de kans dat je pech hebt met een Volkswagen is statistisch wel groter dan met een Kia….

Er zijn 1000 redenen te bedenken om geen Niro PHEV (of welke andere auto dan ook) te kopen maar er is maar 1 reden nodig om er wel een te kopen….

• Like 1

Ik zou sites als problemcar er eens op na slaan evenals dit soort fora van de specifieke modellen, en even googlen.

Het aantal posts zegt meestal al voldoende.

Moet je uiteindelijk niet een auto ontvangen die op maandag ochtend of vrijdagmiddag is gemaakt.(Bij wijze van spreken)

• Like 1

20 uur geleden, zei SmurfenB:

Ik zou sites als problemcar er eens op na slaan evenals dit soort fora van de specifieke modellen, en even googlen.

Het aantal posts zegt meestal al voldoende.

Moet je uiteindelijk niet een auto ontvangen die op maandag ochtend of vrijdagmiddag is gemaakt.(Bij wijze van spreken)

Even gekeken bij "Problemcar" merk Kia zoekwoord DCT (https://problemcar.nl/forum/category:kia/terms:DCT)

Zoek & filter binnen 216.315 topics: "Geen problemen gevonden met huidige filters".

Je kunt dus gerust een Niro kopen.....

• Like 1

Bedankt Derre, SmurFen en Murcielago.

Dit wekt veel vertrouwen om meer over deze auto na te denken. Ik heb ook de consumentenbond doorverwezen en vond dat Niro een gezonde 8,0 scoorde voor betrouwbaarheid.

Speciale dank voor jullie drie die me zo geholpen hebben om mijn beslissing te nemen. Ik zal je op de hoogte houden hoe het aankoopproces verloopt.