Hans Keersmaekers Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 Ik heb een Kia Sportage 3 uit 2013. We hebben de auto sinds 2017. Navigatie altijd goed gewerkt. Sinds 1 week zit de navigatie er ongeveer 40 km naast. We wonen in Weert (Li) en we zien de plaatsen Mol, Leopoldsburg in Belgie. Het volgende heb ik al geprobeerd. Contact er af en er op heeft geen zin. ik heb ook al in het "Systeem" menu alles naar fabrieksinstellingen teruggezet. plus vandaag nadat ik op dit forum gebrowsed had ook al de zekering (linksboven) eruit gehaald en weer erin gestopt. Tot vandaag viel me op dat de tijd ongeveer 5 minuten verkeerd stond. ik drukte net op de tijdklok en ik krijg de melding "GPS-tijd wordt gesynchroniseerd. Een ogenblik geduld." 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter-036 Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 In het gekste geval is de GPS antenne aan z'n eindje, komt bij Skoda vrij vaak voor, dan kun je een 'losse gps-muis' aansluiten op de navi om die antenne te vervangen. Da's goedkoper en veel makkelijker dan de antenne echt vervangen, die muis kun je dan eenvoudig onder het dashboard (op de navi) laten liggen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 Kun je ergens zien met hoeveel satellieten je connectie hebt? Voor plaatsbepaling in 2 dimensies heb je minimaal 3 satellieten nodig, voor hoogte minimaal 4.Meer is beter.Als je weinig of geen ontvangst ziet zou mijn eerste vermoeden ook de antenne of diens bekabeling zijn die stuk is. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Keersmaekers Posted October 15, 2022 Author Share Posted October 15, 2022 2 uur geleden, zei Peter-036: In het gekste geval is de GPS antenne aan z'n eindje, komt bij Skoda vrij vaak voor, dan kun je een 'losse gps-muis' aansluiten op de navi om die antenne te vervangen. Da's goedkoper en veel makkelijker dan de antenne echt vervangen, die muis kun je dan eenvoudig onder het dashboard (op de navi) laten liggen. Dank u wel. is dit bij een kia sportage 3 ook een oplossing? Wat voor soort GPS muis kun je hiervoor gebruiken? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Keersmaekers Posted October 15, 2022 Author Share Posted October 15, 2022 2 uur geleden, zei Murcielaygo: Kun je ergens zien met hoeveel satellieten je connectie hebt? Voor plaatsbepaling in 2 dimensies heb je minimaal 3 satellieten nodig, voor hoogte minimaal 4. Meer is beter. Als je weinig of geen ontvangst ziet zou mijn eerste vermoeden ook de antenne of diens bekabeling zijn die stuk is. dank voor uw reactie. Weten anderen dit? kan ik dit ergens in mijn navigatie? ik heb het niet gezien. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts