Jump to content

Dagteller A/B Niro Hybride 2016

Robbert Jan

Recommended Posts

Hallo,

kan iemand mij helpen met de verschillen -of instellingen behalve de reset naar 0- van de Dagteller A en B?

Beide Dagtellers geven de zelfde info. Ik neem aan dat de ene door blijft tellen tot 9999,9km maar de andere dagteller per x-tijd (wellicht 4 uur en of zolang de motor onafgebroken loopt) door telt en dan weer op 0 km start. 

In het instructieboekje op pagina 5-64 kom ik verder.

Ik denk dat je te ver doordenkt: op mijn Picanto werken de A- en B-teller precies hetzelfde; je zet 'm op nul en hij telt door tot je 'm reset. En waarschijnlijk na 999,9km naar nul.
Je kunt zo afzonderlijke ritten bijhouden.

Zelf reset ik A altijd bij het tanken en gebruik ik B om bijv. zakelijke ritten te registreren.

27 minuten geleden, zei Murcielaygo:

Ik denk dat je te ver doordenkt: op mijn Picanto werken de A- en B-teller precies hetzelfde; je zet 'm op nul en hij telt door tot je 'm reset. En waarschijnlijk na 999,9km naar nul.
Je kunt zo afzonderlijke ritten bijhouden.

Zelf reset ik A altijd bij het tanken en gebruik ik B om bijv. zakelijke ritten te registreren.

Het zal dan de wens van mijn gedachten zijn. Jammer dat er geen andere functionaliteit achter zit dan het per keer handmatig te moeten resetten.

Past eigenlijk niet bij de andere handigheden die deze auto’s bieden. 

Uiteraard dank voor reactie.

Ik vraag me dan af wat het beoogde nut zou zijn van een teller van 4 uur ofzo?

De A en B zijn puur om de twee tellers uit elkaar te houden. Hadden ze echt andere functies, dan wasser wel voorzien in een icoon voor die functie.
En dat het letters zijn is omdat de teller uit cijfers bestaat; dat voorkomt leesfouten, waarbij je het tellernummer zou meelezen met de stand.