Sjef tenkoppel Posted March 17 Share Posted March 17 Hallo, ik heb een probleem met het verbinding maten met kia connect. Thuis moet ik altijd de wifi verbinding op mijn toestel uitzeten voordat ik verbinding krijg. m.a.w. verbinding lukt alleen over mobiel netwerk. Dit is onhandig want ik krijg dus met homeassist ook geen verbinding. Heeft iemand in dit forum hiervoor een oplossing? Groet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter-036 Posted March 18 Share Posted March 18 Kijk eens goed naar de beveiligingsinstellingen van je router/modem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjef tenkoppel Posted March 18 Author Share Posted March 18 Hoi Peter, ja daar heb ik ook gezocht. Maar ik weet niet of ik daar een poort moet openen . Alles staat gewoon standaard. Al het inkomend verkeer gesloten al het uitgaande is toegestaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter-036 Posted March 18 Share Posted March 18 Kia Connect wil hier ook niet verbinden wanneer mijn telefoon middels USB aan de pc 'hangt', zo laad ik 'm op. Nu weet ik niet of dat de dataverbinding is met de pc of alleen het aangesloten zijn, heb je thuis de telefoon altijd direct aan de lader? Zo ja, eens 'los' proberen. Misschien ook op https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1904968/last kijken. Om de vraag daar te stellen, zul je aangemeld moeten zijn, maar zoeken naar een eerdere vraag hierover zou moeten kunnen als gast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjef tenkoppel Posted March 18 Author Share Posted March 18 De verbinding lukt niet van een PC en niet vanaf mijn Iphone zogauw de telefoon in het wifi netwerk is. PC is vast verkabeld. Ik onderzoek nu het netwerk met wireshark, zal nog el even duren, ik ben geen wireshark held. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjef tenkoppel Posted March 22 Author Share Posted March 22 Probleem heb ik gevonden. Fiber levert alleen public ipv6. Ik weet niet of de kia Connect servers deze kunnen handelen. In ieder geval zie ik op de FRITZ!Box geen antwoord van Kia. Het zou eventueel nog kunnen dat de antwoorden van Kia bij e-fiber gefilterd worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts