Jump to content

spruitstuk katalysator rebuilden reviseren

Recommended Posts

Posted

allereerst welkom op het forum :D

ik heb zelf geen ervaringen met katalysator reviseren. maar even 5 sec. zoeken op het net en ik zie al een aanbieder die het voor €299,- doet. http://autos.tweedehands.net/kia/kia-sorento-katalysator-299-euro.html.

ik zal zeggen zoek iig nog ff verder naar andere aanbieders voor rebuilden. en wacht ff af wat andere mensen zeggen hierover.

Posted

Ik heb een tijdje geleden ook een probleem gehad met mijn spruitsuk katalysator daardoor kreeg ik geen APK keuring.

Bij de Kia dealer was ik veel geld kwijt (zoals je zegt) dus heb ik naar een andere oplossing gekeken. In Oss heb ik plaats gevonden waar ze katalysator reviseren.

Eerst een afspraak gemaakt en ben daar heen geweest. Toevallig was er een andere Kia-rijder voor mij die dezelfde probleemen had.

Mijn auto is nu door de apk en heb €350 betaald voor het revisie.

• 3 weeks later...
Posted

Zijn jullie hier dan ook tevreden over? Heb je hetzelfde motorvermogen terug als voorheen?

Wat zeiden ze in Oss over eventueel olie verbuik en de levenduur van de kat?

Was het een betrouwbaar bedrijf?

Posted

Je krijgt 3 jaar garantie op de gereviseerde katalysator.

Over olieverbruik en lekkage ben ik eerst naar een andere garage geweest daar ben ik met de katalysator naar oss gereden.

Het bedrijf heet serviceplaats.nl, kijk anders op hun website.

groeten

Posted

Wat zijn nu precies de symtomen van deze defecte cat. Ik heb net een 2.4 van 2003 met 67dkm gekocht. En ook met het vermoeden dat de cat defect is.

Er ontbreekt vermogen vanaf 2500toeren. Als je het gaspedaal langzaam met de toeren meelaatgaan kom je uiteindelijk tot een acceptabele snelheid. Druk je de gaspedaal een beetje sneller door dan valt hij terug en geeft dan ook nog eens behoorlijke schokken. Uitlezen geeft geen foutmelding alhoewel de waardes van de Lamda argwaan wekken.