Jump to content

spruitstuk katalysator rebuilden reviseren

Recommended Posts

Posted

allereerst welkom op het forum :D

ik heb zelf geen ervaringen met katalysator reviseren. maar even 5 sec. zoeken op het net en ik zie al een aanbieder die het voor €299,- doet. http://autos.tweedehands.net/kia/kia-sorento-katalysator-299-euro.html.

ik zal zeggen zoek iig nog ff verder naar andere aanbieders voor rebuilden. en wacht ff af wat andere mensen zeggen hierover.

Posted

Ik heb een tijdje geleden ook een probleem gehad met mijn spruitsuk katalysator daardoor kreeg ik geen APK keuring.

Bij de Kia dealer was ik veel geld kwijt (zoals je zegt) dus heb ik naar een andere oplossing gekeken. In Oss heb ik plaats gevonden waar ze katalysator reviseren.

Eerst een afspraak gemaakt en ben daar heen geweest. Toevallig was er een andere Kia-rijder voor mij die dezelfde probleemen had.

Mijn auto is nu door de apk en heb €350 betaald voor het revisie.

• 3 weeks later...
Posted

Zijn jullie hier dan ook tevreden over? Heb je hetzelfde motorvermogen terug als voorheen?

Wat zeiden ze in Oss over eventueel olie verbuik en de levenduur van de kat?

Was het een betrouwbaar bedrijf?

Posted

Je krijgt 3 jaar garantie op de gereviseerde katalysator.

Over olieverbruik en lekkage ben ik eerst naar een andere garage geweest daar ben ik met de katalysator naar oss gereden.

Het bedrijf heet serviceplaats.nl, kijk anders op hun website.

groeten

Posted

Wat zijn nu precies de symtomen van deze defecte cat. Ik heb net een 2.4 van 2003 met 67dkm gekocht. En ook met het vermoeden dat de cat defect is.

Er ontbreekt vermogen vanaf 2500toeren. Als je het gaspedaal langzaam met de toeren meelaatgaan kom je uiteindelijk tot een acceptabele snelheid. Druk je de gaspedaal een beetje sneller door dan valt hij terug en geeft dan ook nog eens behoorlijke schokken. Uitlezen geeft geen foutmelding alhoewel de waardes van de Lamda argwaan wekken.

klinkt dit bekend voor een defecte cat of komt dit overeen met een andere storing?

Rob

• 1 month later...
Posted

Ja ik heb pas mijn katalysator laten rebuilden/reviseren bij Osscars in Oss..

3jaar garantie en voor een prijs van slechts 349,-

Goede service, je krijgt een lekker bakje koffie of thee en je kunt gewoon op je auto wachten binnen (lekker warm!)

De mensen die er werken zijn aardig en behulpzaam!

Ik kan iedereen adviseren om naar dat bedrijf toe te gaan.. ze hebben overigens ook een website www.osscars.nl als ik me niet vergis..

Dit is overigens ook het filliaal die in brabant voor de hyundai en kia dealers de revisie en rebuilding doen, zodoende ben ik ook bij hen terecht gekomen..

:D

ik heb een kia sorento 2.4 benz. 2003 met een kapote spruitstuk katalysator nu kost een nieuwe kat ca
  • 4 weeks later...
  • 5 months later...
Posted

Ook hier een probleem met de katalysator!

Trekt niet meer op, rijdt max 100 km per uur, stottert als gas wordt in getrapt en dat soort fratsen.

De voorste kat blijkt verstopt te zitten (uitgelezen door de dealer)

Bij de dealer blijkt dit te verhelpen te zijn voor plmin: 2700 euro:evil:pppffff

Dat ging er bij mij dus ff niet in he?!!

Dus even wat rond gebeld, en nou ben ik uitgekomen bij een shoppie in Amsterdam die de binnenkant van mn oude kat (dus alleen de voorste) gaat vervangen.

Ik kon kiezen tussen een standaard met 2 jaar garantie (plmin 300 euro) of een sport met 5 jaar garantie (voor plmin 500 euro)

Dus morgen ga ik op weg, met de katalysator om hem te laten resiveren.

(is met 2 kopjes koffie klaar!:-D)

Ik heb gekozen voor de sportuitvoering ivm verbruik/trekkracht enz wat dan toch beter blijkt te zijn.

Dus als het goed is kan ik jullie met een paar daagies laten weten hoe mn nieuwe sport-kat bevalt en of het echt beter rijdt.

Posted

2700 euro is wel bijna oplichting. Ik vond mijn dealer al duur met zijn 1600 euro.

Ik heb 'm ook laten reviseren bij iemand anders. Totale kosten incl. montage 550 euro. Was veel werk omdat een paar tapeinden afbraken tijdens demontage.

Posted

Ik heb m'n Kia-tje weer terug en net heerlijk rondgescheurd.

Ik heb gekozen voor de sport-katalysator (gereviseerd) deze heeft 5 jaar garantie en was 450 euro (katalysator zelf eruit/erin gedaan)

Die gene die de kat heeft vervangen vertelde mij trouwens dat de kat al veel langer kapot moest zijn geweest (plmin 5-6 jaar!!!!!) en dat terwijl de auto 7 jaar oud is!!!

Kia zou eigenlijk bij iedere Kia een gratis katalysator(en dan geen 1 met keramische binnenkant) erbij moeten geven vind ik, als ik zo lees dat die dingen bij vrijwel iedereen met een Kia kapot is of is gegaan.

Maar nu mijn ervaringen met de nwe kat eronder:

Hij rijdt helemaal geweldig, alles loopt soepeler (ook de stuurbekrachtiging werkt beter)

Ik voel dat ie meer "ruimte" heeft voor zn lucht.

Het inhalen gaat echt super, ook als ie al op snelheid zit, kan er nog met gemak wat meer trekkracht vanaf!

Iemand vertelde mij, het is net alsof de uitlaat al die tijd vol met bananen gepropt zat, en nu zijn ze er allemaal uitgeblazen!....haha en zo voelt het ook echt!

Nu nog het benzine verbruik in de gaten houden...maar dat zal denk ik ook veel minder gaan worden.

Ik heb gewoon een nieuwe auto onder mn kont zo lijkt het wel.

Hier heb ik gelezen over het bedrijf in Oss die de katalysatoren reviseren, de mijne is echter in Amsterdam gedaan, us mochten er mensen zijn die meer daar in de buurt wonen, in Amsterdam kan het dus ook.

(de katalysator is gedaan bij http://www.germanycars.nl/ hier kan je het adres en het telefoonnummer vinden mocht iemand ze nodig hebben)

Posted

Na kat-vervanging nauwlettend het olieverbruik in de gaten houden. Dat is meestal de oorzaak van het dichtslibben van de kat.

• 2 months later...
Posted

Ik heb mijn spruitstukkat laten rebuilden in Oss.

De binnenkant van de spruitkat was totaal vergruisd, verder was er geen vuil te bekennen in de kat ook niet in de tweede kat.

Tijdlang geen problemen gehad nu voor de 2de maal gaat het lampje van mm branden.

Eerste maal heeft de dealer deze gereset voor 30 euro.

Bleek weer kat probleem te zijn.

En nu na ongeveer 600km brand dat k*t lampje weer.

Ik denk dat ik snel afscheid ga nemen van m'n Sorento.

:evil:

Posted

Is de voor-kat lambdasonde (of eventueel na-kat) ook vervangen? Als de kat kapot is, zijn de sondes meestal ook kaduuk. Zoals gezegd gaat de kat kapot door hoog olieverbruik. De sondes overleven blootstelling aan olie ook niet lang.

• 1 year later...
Posted

Heb ook bij de revisie van onze Sorento gekozen voor een rebuild kat. (2010)

Na een paar weken ging het lampje weer branden, uitgelezen en het lampje was weer uit voor een tijdje (twee weken)

Daarna maar niet weer naar die garage in nederland teruggegaanKan toch niet iedere twee weken het lampje uit laten zetten !. de auto ging steeds slechter lopen.

Auto"s inhalen was een crime en heeft ons veel zweetdruppeltjes gekost.

Dit jaar de auto in Duitsland een beurt laten doen , die hebben de kat eruit gehaalt deze was van binnen helemaal kapot.(rammelde ook al een tijdje)

Garage in nederland opgebeld voor garantie, Die zeiden dat er maar DRIE maanden garantie op zat !!! NB

Bij de Duitse garage een originele in laten bouwen voor 1250 euro maar wel MET garantie !! De auto heeft nog nooit zo fijn gelopen en getrokken!!!

Ik kan weer Inhalen !!! zonder zweetdruppeltjes haha

Dus ga gewoon naar een GOEIE garage/ werkstatt.

groetjes Ladyfly

• 3 weeks later...
Posted

Zonde van het geld. Het echte probleem is er nog steeds niet mee opgelost.

Er is geen auto waar dit zo gemakkelijk gaat als bij de Sorento. Deze kat kun je namelijk open Schroeven. De inhoud is gelijk aan vele andere merken auto's. Hier zijn ook standaarden in. Er kunen 2 keramische bricks in of 1 metalen kat.

Zo'n katalysator is echt geen rocket sience. De keramische Kat verlangt een voorzichtige montage. Een maal gemonteerd gaat ie weer 75000km mee.

Dus als je al zoveel geld er aan uit geeft laat dan het onderblok en /of zuigerveren repareren en stop een aftermarket kat erin.

Dit maakt je 2.4 commercieel veel aantrekkelijker.