Ga naar inhoud

iPod en iPhone tips


bigwade

Aanbevolen Berichten

Dat is een degelijke test, alleen jammer dat het dan op het laatst toch nog even fout gaat. Dat je dochter dan ook nog haar Touch uitleent is eigenlijk vragen om problemen, maar wel heel lief van haar. Blijkbaar had zij toch nog steeds een heel groot vertrouwen in een goede afloop.....:-P

Dat het geluid via de iPod beter is dan via een usb-stick verbaast mij wel, maar mogelijk is daar een verklaring voor.

Bedankt voor jouw test!

Ik heb nog een 2e Nano2 (van dochter.. je geeft wat en je neemt wat, haha!) dus daar ga ik verder mee.

w.b geluid.

De iPod Touch van dochter stond ingesteld op "optimaliseer geluid"

Zoals je vast wel hebt gemerkt zit er een enorm verschil in geluidssterkte van "blote" MP3's.

Dat wordt middels een soort sound controller van de iPod "geoptimaliseerd"

Of het dan klinkt zoals bedoeld is de vraag en dan met name met klassiek/jazz etc. , dat weet ik niet, maar er is een meer gemiddelde sound dan bij blote MP3's en ik was verbaasd over de geluidskwaliteit en sterkte van zowel de radio als speakers in de Sportage.

Hetzelfde bij de iPod Nano2 waar de functie optimaliseer uitstond voordat hij stuk ging.

Dat moet ik nog verder uitzoeken met Nano 2 van dochter.

Het geluid van een iPod shuffle (2006), zo'n witte stick, is hetzelfde als een USB stick maar nu worden de nummers "letter-gecodeerd" weergegeven op de radio, en daar heb je niks aan; dan maar de USB stick.

Mind You.. Sportage feb 2009, standaard radio, niks extra.

Mind You 2 de kinderen komen niks te kort hoor..... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo ik heb een kia ceed seven en een iphone. Nou krijg ik het e.e.a. niet met elkaar geconnect. Beide blijven ze de melding geven at ze aan het zoeken zijn maar ze vinden niets. Ik zou graag willen weten of meer mensen dit hebben of hoe andere het wel voor elkaar hebben gekregen om de een met de ander te connecten.:?:???::?:???:

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. Heb je bluetooth van de iPhone aanstaan?

2. Heb je in de telefoon aangegeven dat hij door andere BT-toestellen te herkennen is?

3. Je kunt vanuit de telefoon of vanuit (welk systeem?) jouw systeem pairen. Het werkt twee kanten op.

De gebruiksaanwijzing van de telefoon en het andere BT-toestel moet meer zekerheid geven.

Suc6 ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Dit bericht mag worden verwijderd hier is de link naar de topic http://www.kiaclub.nl/showthread.php?p=34294#post34294

Beste L.s.

Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van de KIA Cee'd SW.

Nu heb ik ook een Ipod kabel meegekregen.

Als ik mijn Ipod aansluiten speelt hij keurig netjes de muziek af.

Maar nu heb ik het volgende.

Als test heb ik er een paar honder nummers opgegooid, So far so good.

het schijnt zo te zijn dat de radio van de Cee'd alle nummers op titel afspeelt op alfabetische volgorde. Dit betekend dus alle albums doorelkaar afspelen. Echter kan ik niet navigeren door de Albums heen. Als ik een nummer wil afspelen moet ik soms 100 keer doordrukken op volgende nummer omdat het nummer die ik wil horen als nummer 100 wordt herkend.

Heeft iemand voor mij een oplossing, ps via USB kan ik wel door de mappen heen navigeren echter de kwaliteit van het geluid via de Ipod touch is vele malen beter.

Groet,

Andres

aangepast door andresg
Eigen discusie aangemaakt
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...
  • 1 jaar later...
  • 1 maand later...

Ik heb ook een probleem met mijn I-Phone 4.. Ik heb een goedkoop kabeltje besteld (http://www.dealextreme.com/photogallery.dx/sku.34654). Zodra ik de jack en de usb in mijn Kia Picanto doen kan ik geen muziek afspelen en mijn I-Phone flipt (opladen en direct weer stoppen, opladen en direct weer stoppen enz enz enz). Dit oplaadprobleem gebeurt ook met de originele Apple USB Kabel. Zodra ik alleen de jack erin doe kan ik alles van mijn I-Phone afspelen, ik moet dan wel de nummers aanklikken op mijn I-Phone dit werkt niet via het menu van de radio. Iemand ervaring met deze problemen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Verkeerd kabeltje. Het kabeltje van Kia heeft een jackplug met DUBBELE ring, dus VIER contacten.

Zonder dat vierde contact verloopt de communicatie dus niet of verkeerd en daar zit het probleem;

die communicatie bepaalt ook dat de iPhone gaat opladen. Klinkt stom, maar is wel zo.

Aan een "te lichte" poort werkt dat niet en dat "vertelt" het systeem via de USB...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik in mijn RIO gewoon de kabel van de ipod zelf en niets in de AUX aansluiting. Werkt perfect.

Het gekke is dat dit ook op de foto in de folder staat, terwijl ik uit dit topic begrijp dat er een apart iPod kabeltje voor nodig is. Ik ga het merken komende week.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gekke is dat dit ook op de foto in de folder staat, terwijl ik uit dit topic begrijp dat er een apart iPod kabeltje voor nodig is. Ik ga het merken komende week.

ik heb ook een iphone 4s en bij mij werkt het speciale kabeltje ook voor geen meter

maar met de standaard usb kabel werkt het als een tierelier

dacht eerst dat het specile kabeltje stuk was heb er nog een aangeschaft maar nee hoor werkt voor gaan meter dus hup nu een

orginele kabeltje in het zwart aangeschaft en perfect word gewoon geladen en de muziek en je stuurwiel bediening werkt ook perfect

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moet de AUX kabel er niet in dan? Gebruiken jullie alleen de USB?

nee ik heb geen aux kabel er in

geluid zal wel niet helemaal je van het zijn maar voor mij perfect

met die speciale kabel gaat de aux ook aan maar geeft hij geen ipod aan

en met aleen de usb kabel geeft hij ipod aan en werkt hij ook zo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Vandaag de Rio opgehaald en de iphone werkt perfect met de standaard apple kabel, kan zoeken op album artiest, playlist enz. Geluid valt me niet tegen met de standaard speakers. Ik had gisteren wel nog een dag een leen picanto daar werkte de iphone met de standaard usb kabel niet, blijft verbinding maken en uiteindelijk foutmelding. er zit dus wel verschil in de aansluiting naar de radio tussen de rio en de picanto.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Beste KIA fans,

Ik heb sinds kort een KIA c'eed 1.6 hier zou ik graag een Ipod aansluiting op willen hebben. Nu heb ik dit forum al na geplozen en de speciale stekker gezien, maar ik mis nog de aansluiting op mijn autoradio. Volgens de dealer moet naast de sigarette aansteker een USB aansluiting zitten (niet dus) en anders achter het sigarette vakje een voorbereiding zitten, maar deze vind ik helaas niet. Mijn radio is een KIA CDP WMA (X961140 - 1H500) met in de rechter onderhoek een sticker ipod swc xxx (nummer kan ik op de foto even niet lezen). Volgens beschrijvingen ipod geschikt kan ik deze aansluiting zelf maken dmv een speciale stekker of is de ipod onmogelijk op deze radio?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste KIA fans,

Ik heb sinds kort een KIA c'eed 1.6 hier zou ik graag een Ipod aansluiting op willen hebben.

Welkom Michel,

Je hebt een probleem, vervelend. Nooit leuk.

Misschien toch eerst maar even voorstellen in het voorsteltopic, wel zo netjes toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Kia Ipod kabel werkt ook niet met mijn Iphone 3g in mijn Rio. De AUX zegt dat hij verbonden is maar ik kan geen muziek afspelen en ik kan de Ipod gedeelte ook niet bedienen :angry:

Bluetooth streaming werkt wel mijn mijn Iphone maar dan kan ik niet skippen naar de volgende nummer, dus deze functie gebruik ik niet.

(offtopic) Ik denk er over na om volgende maand de Samsung Galaxy S3 of de HTC one X te halen, iemand ervaring met deze toestellen en als je wel normaal je muziek kan afspelen en bedienen via de stuurbediening?

ik heb ook een iphone 4s en bij mij werkt het speciale kabeltje ook voor geen meter

maar met de standaard usb kabel werkt het als een tierelier

dacht eerst dat het specile kabeltje stuk was heb er nog een aangeschaft maar nee hoor werkt voor gaan meter dus hup nu een

orginele kabeltje in het zwart aangeschaft en perfect word gewoon geladen en de muziek en je stuurwiel bediening werkt ook perfect

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn iphone werkt ook niet of niet goed met dat speciale kabeltje zo als je hier boven al kon lesen

Maar probeer eens je standaard meegeleverde USB kabeltje

Waarschijnlijk werkt het dan wel altans bij mij werkt het dan perfect

Komt door dat extra pinetje wat er aan zit zo dra je de kabel er in steekt dan geeft hij aux aan

En kan je er niks meer mee behave direct via je iphone de muziek aan zetten maar dat is ook niet heel erg best geluid

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tnx voor de tip xtra40! Met de orginele iphone kabel van apple zelf kan ik muziek afspelen en bedienen (stuurbediening) vanuit mijn Iphone 3g ^_^

Mijn iphone werkt ook niet of niet goed met dat speciale kabeltje zo als je hier boven al kon lesen

Maar probeer eens je standaard meegeleverde USB kabeltje

Waarschijnlijk werkt het dan wel altans bij mij werkt het dan perfect

Komt door dat extra pinetje wat er aan zit zo dra je de kabel er in steekt dan geeft hij aux aan

En kan je er niks meer mee behave direct via je iphone de muziek aan zetten maar dat is ook niet heel erg best geluid

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Mijn iphone werkt ook niet of niet goed met dat speciale kabeltje zo als je hier boven al kon lesen

Maar probeer eens je standaard meegeleverde USB kabeltje

Waarschijnlijk werkt het dan wel altans bij mij werkt het dan perfect

Komt door dat extra pinetje wat er aan zit zo dra je de kabel er in steekt dan geeft hij aux aan

En kan je er niks meer mee behave direct via je iphone de muziek aan zetten maar dat is ook niet heel erg best geluid

Is het nu dan ook mogelijk om handsfree te bellen over de speakers dat de muziek onderdrukt word?

Of moet je voor het bellen eerst overschakelen naar bluetooth?

Navigatie word ook gewoon over de speakers afgespeeld?

Zou niet echt handig zijn om steeds om te moeten schakelen tussen bluetooth en usb-kabel.

De dealer wil nog geen eens een Kia kabeltje er gratis bij doen :?

Maarja blijkbaar kan ik die beter weglaten, als het toch niet werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de iPhone gewoon met een standaard laadkabel aangesloten op de USB poort, en op de radio geeft hij gewoon aan dat er een ipod is aangesloten. De telefoon is ook via Bluetooth gekoppeld met de radio, en als je wilt bellen wisselt deze vanzelf.

Ik heb alleen op internet een zwart laadkabeltje van 10 cm besteld, staat wat mooier.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het nu dan ook mogelijk om handsfree te bellen over de speakers dat de muziek onderdrukt word?

Of moet je voor het bellen eerst overschakelen naar bluetooth?

Navigatie word ook gewoon over de speakers afgespeeld?

Zou niet echt handig zijn om steeds om te moeten schakelen tussen bluetooth en usb-kabel.

De dealer wil nog geen eens een Kia kabeltje er gratis bij doen :?

Maarja blijkbaar kan ik die beter weglaten, als het toch niet werkt...

alles werkt dan gewoon zo als het hoort ook met bellen en muziek afspelen

en ook ik heb net als Jim een zwart kabeltje op ebay gekocht en dat werkt prima en ziet er beter uit als het standaard witte snoertje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de iPhone gewoon met een standaard laadkabel aangesloten op de USB poort, en op de radio geeft hij gewoon aan dat er een ipod is aangesloten. De telefoon is ook via Bluetooth gekoppeld met de radio, en als je wilt bellen wisselt deze vanzelf.

Ik heb alleen op internet een zwart laadkabeltje van 10 cm besteld, staat wat mooier.

Oke, duidelijk!

Maar nog één vraagje,

Je hebt dan eerst via de kabel verbinding met de radio gemaakt en daarna via bluetooth?

De voorkeursverbinding van de radio loopt dan via de kabel?

Mijn bedoeling is dat ik gewoon de iphone in de houder schuif, die via usb-kabel verbinding maakt met de radio.

Mocht ik dan radio of eigen muziek willen luisteren dat ik maar op één knop op de radio hoef te drukken om te schakelen.

Tijdens het beluisteren van de radio zal bij een belletje de verbinding verlopen via bluetooth?

Excuses voor het doorvragen, maar dan loop ik straks niet zo te prutsen met de instellingen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...