Jump to content

Sportage2010

Claxon

Recommended Posts

Zojuist net een STEBEL-NAUTILUS gemonteerd achter de gril.

Heb je er anders nog iets moeten bij aan toevoegen Timo? (relais, draden,...?)

Heb je er anders nog iets moeten bij aan toevoegen Timo? (relais, draden,...?)

Nee hoor, gewoon de bestaande 2 draadjes verlengen en netjes isoleren. Plus en min aansluiten en TOET TOET

Nee hoor, gewoon de bestaande 2 draadjes verlengen en netjes isoleren. Plus en min aansluiten en TOET TOET

Bedankt! Denk dat ik deze ook zal installeren.

Vandaag de Stebel Nautilus Compact geïnstalleerd.

Heb m'n zoon even laten toeteren terwijl ik op een meter of 3 voor de neus van de wagen stond... ik schrok nog, al wist ik dat ie zou drukken.

Dat zal opletten worden in de buurt van zwangere vrouwen, hoogbejaarde koppels en nietsontziende flikken laugh.gif

'k Ben blij dat ik nog eens iets kon doen met de SP3.

Waarom? Wel, omdat het voetpad in onze straat al 14 dagen open ligt om een nieuwe gasbuis en glasvezelkabel te plaatsen.

We wisten dat de werken zouden gebeuren, en aangezien we de SP3 pas 6 dagen hadden hebben we besloten om hem mooi in de garage te laten staan.

Waarschijnlijk winnen we de trofee voor langst-stilstaande nieuwe wagen: 3 weken oud en pas 300 km op de teller... dry.gif

Het voetpad kan niet gauw genoeg dicht gemaakt worden !

Vandaag de Stebel Nautilus Compact geïnstalleerd.

Heb m'n zoon even laten toeteren terwijl ik op een meter of 3 voor de neus van de wagen stond... ik schrok nog, al wist ik dat ie zou drukken.

Dat zal opletten worden in de buurt van zwangere vrouwen, hoogbejaarde koppels en nietsontziende flikken laugh.gif

'k Ben blij dat ik nog eens iets kon doen met de SP3.

Waarom? Wel, omdat het voetpad in onze straat al 14 dagen open ligt om een nieuwe gasbuis en glasvezelkabel te plaatsen.

We wisten dat de werken zouden gebeuren, en aangezien we de SP3 pas 6 dagen hadden hebben we besloten om hem mooi in de garage te laten staan.

Waarschijnlijk winnen we de trofee voor langst-stilstaande nieuwe wagen: 3 weken oud en pas 300 km op de teller... dry.gif

Het voetpad kan niet gauw genoeg dicht gemaakt worden !

Waar heb je hem gekocht?

Waar heb je hem gekocht?

Bij Supra Bazar in Hulste (tussen Ingelmunster en Kuurne)

In Gullegem hadden ze er ook een paar op voorraad.

mvg, Kurt

Gisteren ook de toeter vervangen door een Siebel Nautilus Compact black plus. Een kleine 60 euri bij Valk Motorparts te Amersfoort. Ongeveer een middag mee bezig geweest, omdat:

1. ik niet zo heel erg auto-technisch ben,

2. ik de verkeerde 'verborgen' schroefjes aan het losschroeven was (zie ook 1.). Niet goed gekeken naar de foto's in dit draadje.

3. het beugeltje waar de claxon aan vast zit (of eigenlijk: vier losse plaatjes die samen een beugel vormen) mij niet zo beviel. De Nautilus is toch een iets andere toeter dan de versie die er origineel in zat, dus daar heb ik een ander beugeltje voor gefabriceerd (zie foto). Geeft wat meer stevigheid.

4. Ik per ongeluk de draadjes verkeerd om had aangesloten (zie ook 1.) en dan is het geluid nog slechter dan de originele claxon. Lijkt nog meer op een cavia, maar dan ziek.

En nu...toeteren! Gaaf geluid zit er in. Ik ben niet zo'n toeteraar, maar nu grijp ik elke gelegenheid aan om de insecten terug uit mijn grill te blazen. Beetje sjacharijnig kijkende voetganger is al voldoende :wink:

Groeten,

SLiAms

post-3650-0-15636200-1309687951_thumb.jpg

De Stebel Nautilus Compact zwart die sinds 2 maart '11 is geinstalleerd doet het inderdaad goed.

Collega van me stond naast mij en claxoneerde even met zijn Sportage 3.... zoals we het hier al over eens waren op het forum, het geluid van een Cavia of...eend met stemproblemen :) ...

Toen ik hem de Stebel Nautilus Compact liet horen...heeft hij er ook 1 besteld de dag zelf nog :)

Onderweg op vakantie deed ik even toet voor eega en dochter bij een tankstation, geen reactie..

Het verhaal van de Cavia kenden ze al.

Na vervolg rit werd er even gepolst of ik het was die tuut had gedaan.

Ja, zei ik en beide dames proestten het uit.

Vandaar mijn vraag, wie gaat er bij mij voor ca 75 eu all in een zwarte twintone inschroeven op een willekeurige dag in NWGein, grrrrr.

(heb 2 linker handen)

Koffie krijg je van mij.

Ergens heenrijden vind ik ook best.

Hahahaha.....een toet zonder echte tuut.

5ysn9xl.gif5by4cp.gifj.gif

Oh sorry, dat is natuurlijk niet om te lachen!;)

Hey Gast, en daar heb je 33 minuten voor nodig, om me zo te kleineren........

Mensen HELP ik wil een volle twintone TOET in mijn TUUT of andersom, BOEIE maar HELP !

Hey Gast, en daar heb je 33 minuten voor nodig, om me zo te kleineren........

Nee, dat hebben jouw vrouwen al gedaan.:D

'bigwade' zei:

HELP ik wil een volle twintone TOET in mijn TUUT

Ik las ergens dat de KIAclaxon voldoet aan de nieuwe europese regelgeving in productie van geluid (iets met decibels ofzoiets dat naar beneden moest)

Welnu vanavond zowaar (ben niet zo'n onnodige toeteraar) de claxon nodig gehad, maar ze horen ten eerste de auto niet en ook de claxon niet,

(scootertje, iets wat op een helm leek op, en de mp3 speler natuurlijk) dit moet anders idd, tis een te zielig dingetje.

btw vraag ik mij af bestaat er trouwens dan ook een europese regelgeving voor bepaald stuurgedrag van auto's :oops:

Dit is toet en niet stuur, punt.

En ik wil ferme toet, zie paar posten (21:18) hier boven.

HELP!

Voor een bakkie wil ik van je tutu wel een TOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEET maken.

Moet je wel zelf een goede toet kopen.:lol:

Voor een bakkie wil ik van je tutu wel een TOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEET maken.

Moet je wel zelf een goede toet kopen.:lol:

de Stebel Nautilus Compact Tuning zwart http://www.valkmotorparts.nl/ is besteld

Ik stuur je wel een PB als ik em binnen heb.

Klikt goed :devil: s

Heb je ook hier aan gedacht link

neen omdat ik dacht dat dat niet nodig was, gezien eerdere berichten.

Ik kijk wel wat er bij zit.

Ik kan misschien ook heel lief naar een zekere buurman kijken.

Ik laat het wel weten.

Is ook niet nodig. Ik heb vorige week dezelfde geplaatst. Enkel de + en - afgetapt van de originele claxon en aangeplugd. Ik heb zelfs de originele laten zitten en dat geeft een prima geluidje, zo 2 claxons.

Ik had hem overigens via Ebay in Engeland gekocht en daar zat de relais bij. Maar zoals gezegd, niet nodig.

Is ook niet nodig. Ik heb vorige week dezelfde geplaatst. Enkel de + en - afgetapt van de originele claxon en aangeplugd. Ik heb zelfs de originele laten zitten en dat geeft een prima geluidje, zo 2 claxons.

Ik had hem overigens via Ebay in Engeland gekocht en daar zat de relais bij. Maar zoals gezegd, niet nodig.

Daar heb je vast geen plaatje meer van, of wel..? :wink:

Nope. Ik heb er eerlijk gezegd zelfs niet aan gedacht om een foto te maken :oops: . Maar het was ook zo poepsimpel. Ik heb alleen een extra plaatje moeten voorzien waaraan ik de originele claxon heb bevestigd. De nieuwe zit vast aan het originele bevestigingsplaatje.

Weet iemand of je officieel de claxon mag vervangen.

Krijgen we bv over een paar jaar problemen bij de APK?

Hebben ze dan een DB meter bij de APK? Nooit gezien. Er wordt gecontroleerd of er een toet op zit en of die werkt.

Wat wel kan is dat bij een toet actie de politie interesse kan tonen.