Mistlampen voor pro cee,d
2 2

20 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

Dag mensen,ik ben eigenlijk op zoek naar een paar mistlampen voor mijn pro cee,d,nou ben ik bij de dealer geweest en die weet mij doodleuk te vertellen dat deze lampjes!minimaal!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja je zal waarschijnlijk een extra schakelaar moet krijgen + de nodige kabels + de lampen en met een beetje pech moet zoiets zelfs ingeprogrammeerd worden in een body computer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welnee,

vanuit productie lijkt het me waarschijnlijker dat de kabels er gewoon liggen

Het aantal verkochte auto's met is vele malen groter dan zonder.

Het staat leuk voor de sier, maar volgens mij mag je mistlampen "voor" alleen gebruiken bij zicht minder dan 50 meter.

Dan ga ik je vertellen dat ik in die situatie echt geen meter rij, klaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mistvoorlicht mag gebruikt worden als door mist, regen of sneeuw het zicht beperkt is tot minder dan 200 meter. Hierbij mag tevens de normale (dim-)verlichting ingeschakeld zijn: mistvoorlicht mag als enige verlichting voor gebruikt worden [1]. Het gebruik van mistvoorlicht onder weersomstandigheden waarbij het zicht niet beperkt is, bijvoorbeeld uit esthetische overwegingen, is niet toegestaan.

Mistachterlicht mag alleen gebruikt worden als door dichte mist of zware sneeuwval het zicht minder is dan 50 meter. Bij regen mag mistachterlicht niet gebruikt worden, ook niet bij hevige regenbuien, aangezien reflectie het felle rode licht dan dusdanig versterkt dat de achterligger verblind wordt. Ook als men bij mist of zware sneeuwval in een stilstaande of zeer langzaam rijdende file terechtkomt moet het mistachterlicht uitgeschakeld worden wegens verblinding van achteropkomend verkeer.

Tevens zijn er inderdaad merken die standaard alle bekabeling voor elke optie al in de auto hebben liggen, maar er zijn ook zat merken die dit niet doen ivm kosten besparing.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tegenwoordig mogen de mistlampen ook als "bochtverlichting" gebruikt worden (1 tegelijk). Bij sommige auto's gaat in de bocht het mistlicht aan de binnenzijde van de bocht aan (o.a. Seat).

Ik verbaas me altijd weer over bestuurders die bij ieder weertype met hun voor-mistlampen aan rijden. Vinden ze mooi blijkbaar, maar waarom eigenlijk? Je ziet er zelf namelijk helemaal niets van.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik rij zelf ook bijna altijd met mistlampen aan. Vind het 's avonds veel fijner ivm meer zicht en vindt het zelf ondanks dat ik het vaak niet zie echt mooier ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik rij zelf ook bijna altijd met mistlampen aan. Vind het 's avonds veel fijner ivm meer zicht en vindt het zelf ondanks dat ik het vaak niet zie echt mooier ;)

Kan bromsnor wel een bonnetje voor schrijven, dus laat maar uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik rij overdag altijd met de mistlampen voor aan! Kom vaak genoeg politie tegen, geen probleem. Ik heb ze aan om licht te voeren. 'S avonds gaan ze uit en voer ik normaal dimlicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit heeft mij paar jaar geleden 65 euro gekost omdat het niet mag.

Alleen heb je tegenwoordig zoveel auto's met dagrijdverlichting dat de politie de moeite maar niet eens meer neemt om je aan te houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Krantjes lezen, dames heren....

Elke diender dient zijn bonnen quotum te halen en dit is net als niet handsfree bellen een makkelijke.

3000 dienders extra op straat om de staatsruif te vullen.

Laat maar uit die mist pitjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die 5000 extra blauwen op straat gaan er echt niet komen, mark my words! Daar heeft dit kabinet echt geen geld voor! Alleen met natuurlijk verloop zullen deze extra mensen worden ingezet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee man, die 3000 kantoor klerken worden de straat op gestuurd om de begroting DIT JAAR sluitend te maken.

We naderen kerst als het u niet is opgevallen aan de pepernoten in de super.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit heeft mij paar jaar geleden 65 euro gekost omdat het niet mag.

Alleen heb je tegenwoordig zoveel auto's met dagrijdverlichting dat de politie de moeite maar niet eens meer neemt om je aan te houden.

De regel is heel makkelijk: alles wat onder de bumper zit geldt als mistlicht. Zelfs breedstralers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is volgens mij niet waar, de E-klasse heeft bv dagrijverlichting onder de bumper zitten en dat is niet de enige....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de e-klasse is mij overigens opgevallen dat links onder bij allemaal los hangt.. Als zo'n auto achter je rijdt hangt passagiers kant perfect stil en bestuurderskant loopt altijd maar een beetje te trillen.

Overigens maakt de positie van de dagrijdverlichting volgens mij niet zoveel uit. Zolang ze maar uitgaan zodra er andere verlichting aanstaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is volgens mij niet waar, de E-klasse heeft bv dagrijverlichting onder de bumper zitten en dat is niet de enige....

Regels zijn regels, ook voor Mercedes..... maar ik denk dat geen Dreutel zich er aan zal wagen :wink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
maar ik denk dat geen Dreutel zich er aan zal wagen :wink:

Heerlijk, we hebben een cultuurmens in da house....... :-)

Dreutel, met de, o zo begeerde, roodkoperen fluit van verdienste.

Wie kent hem niet ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heerlijk, we hebben een cultuurmens in da house....... :-)

Dreutel, met de, o zo begeerde, roodkoperen fluit van verdienste.

Wie kent hem niet ?

Ik hoopte al dat iemand hem nog zou kennen! Hop, en bof!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

VRIEND........... :-)

Ik heb ze bijna allemaal, heb ze tig keer gelezen, kinderen ook, en het blijft geweldig.

Verhaallijn 1/2/3 zoals gebruikelijk, hoe kun je dat leuk houden.....

Knap toch ?

http://tinyurl.com/2fxo8qu

http://tinyurl.com/27tsqtg

aangepast door bigwade
links

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

"Lekka massa tsjompe tsjompe" is nog steeds een gevleugelde uitspraak hier!

(De generaal bij de kannibalen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
2 2