Jump to content
  • Sign Up
palimi

levertijd sportage 2010

Recommended Posts

Heb bij de dealer nog eens nagevraagd wat betreft de levering van de sportage.(Had toch wel wat verschoten toen ik hoorde van 9 maanden wachttijd:-x)

Heb vandaag een bericht terug ontvangen dat de bestellingen vanaf 05/02

wel degelijk eens een wachttijd van 9 maand zou kunnen zijn.

Onze bestelling(15/01)zou de wachttijd rond de 4 maand draaien.

kia sportage evogue 2.0CRDI 2WD dark gun metallic alpine grey interior8-)

Ikzelf heb geen inzichten in de dagelijkse lease tarieven dus zou ik niet weten. Dit wordt bij ons op het hoofdkantoor geregeld.

Ik weet dat de mijne, ik dacht, tegen de

Guest asterix

Stijgende rente? Stijgende kosten voor verzekeringen? Ik begreep dat vooral verzekeringen tegenwoordig weer duurder worden.

mijn dealer sprak ook dat de nu bestelde kia sportage's een levertijd hebben van 9 maand! ongelofelijk toch

Die witte gaan beslist sneller.

Hoeven niet gespoten te worden tenslotte, HAHA!

Hey Bigwade.....en maar van de Belgen zeggen dat ze veel wit en zwart nemen als kleur.Zie ik hier de laatste dagen wel toevallig veel Nederlanders die wit hebben gekozen.Wit was het goedkoopste zeker:lol::lol::wink:?

chrichri, je ziet hier in belgie ook vooral veel witte rijden he, al zag ik vandaag een techno orange en ben tevreden met mijn keuze.

Stijgende rente? Stijgende kosten voor verzekeringen? Ik begreep dat vooral verzekeringen tegenwoordig weer duurder worden.

zou kunnen kloppen astrix........maar dan hadden alle leasprijzen omhoog moeten gaan. Dit is niet zo. Alleen de prijzen van kia sportage en huyndai IX35 zijn omhoog gegaan. Die van ASX, QQ en passat bijvoorbeeld niet. Ik weet het alleen van deze auto's want hierin had ik interesse

toen ik de bedragen van de sportage had gezien heb ik dit effe gecontroleerd. Wil denk ik toch zeggen dat het leasebedrijf signalen krijgt dat restwaarde, onderhoudskosten, etc zijn veranderd van die 2 auto's. Restwaarde is van grote invloed op het leasebedrag is mij altijd verteld.....:|

Maar ja......maakt allemaal niet veel uit.......we gaan allemaal genieten van onze moooie auto, toch:razz:

Guest asterix
we gaan allemaal genieten van onze moooie auto, toch:razz:

Zeker weten, ik ben er nog steeds super tevreden mee. Vindt het gewoon een zalige auto en heb nog geen moment spijt van de keuze om over te stappen van Toyota naar KIA (hoewel we ook nog steeds Toyota klant zijn). Ik geniet nog elke dag en op sommige dagen vind ik het jammer dat ik niet zoveel hoef te rijden.

Maar goed, in zo'n 3 maanden en een weekje of zo staat er net meer dan 10.000 op de teller, dus gaat goed.

Marcel

Kijk da's nou eens een reactie waar je blij van wordt:razz:

(merk ook best wat klachten hier) En omdat dit mijn 1e KIA wordt.........

hey guys!

I ordered a Sportage 2.0 CVVT X-Clusive Auto (without panorama dak) on December 29th 2010. At the time I was told it would take 3 or 4 months, and the tentative date was April 15th 2011.

For my surprise, last Monday I have heard from my dealer (in Hoofddorp) that the car was actually ready (!) and I will pick it up tomorrow! :D

So I guess I was really freaking lucky!

I will post some pics once I have it!

Wish a lot of luck for you waiting for your Sportages :D

hey guys!

I ordered a Sportage 2.0 CVVT X-Clusive Auto (without panorama dak) on December 29th 2010. At the time I was told it would take 3 or 4 months, and the tentative date was April 15th 2011.

For my surprise, last Monday I have heard from my dealer (in Hoofddorp) that the car was actually ready (!) and I will pick it up tomorrow! :D

So I guess I was really freaking lucky!

I will post some pics once I have it!

Wish a lot of luck for you waiting for your Sportages :D

Congrats! So you basically had to wait for less then a month? You lucky ...I think it was in stock or something, because usually it takes a minimum of 4 months....show us some pics!

Gister contact gehad over de leverings datum van mijn sportage .

Het wordt nu ergens april, nou ja we zijn toch aan het wachten dus wat maakt het uit.

Of ik even 750 euro bij wil betalen omdat mijn inruil auto 750 euro minder waard is geworden.

Ehhnnmmmmmmmm, dacht het niet, we hebben een contract dus dat gaan we niet openbreken.

Ze vertelde mij dat ze er ook vanaf konden zien van de levering.

Gister de Bovag aan de telefoon gehad en kreeg te horen dat ze gewoon moeten leveren ook al duurt de levering langer als geplanned.

Wat een gedoe allemaal.

Ze vertelde mij dat ze er ook vanaf konden zien van de levering.

Leuke dealer. Op basis waarvan? En wie is dat? Ze kunnen net zo min onder de levering uit als jij onder de betaling. Contract is contract, bindend voor beide partijen.

Leuke dealer. Op basis waarvan? En wie is dat? Ze kunnen net zo min onder de levering uit als jij onder de betaling. Contract is contract, bindend voor beide partijen.

Nieuwe autokopen.nl, omdat de levering van kia zo lang duurt. Belachelijk

Nieuwe autokopen.nl, omdat de levering van kia zo lang duurt. Belachelijk

En in de kleine lettertjes van je contract staat hier niets over? Dat ze dus van de koop afkunnen of lagere inruil mogen doorberekenen?

En in de kleine lettertjes van je contract staat hier niets over? Dat ze dus van de koop afkunnen of lagere inruil mogen doorberekenen?

Nee gewoon bovag voorwaarden zoals elke dealer.

Heb al contact gehad met de bovag, die zeggen hij moet zich houden aan het contract.

Alleen als de boot met auto's zinkt of een trailer met autos vliegt in de fik is dit overmacht en mag men er vanaf.

Late levering is geen overmacht volgens de bovag.

Congrats! So you basically had to wait for less then a month? You lucky ...I think it was in stock or something, because usually it takes a minimum of 4 months....show us some pics!

I waited 1.5 months instead of 3.5... i was pretty surprised!

anyway, I'm really enjoying it. previously I had a Opel Astra GTC 1.9 CDTi with 150bhp, and of course the Sportage is much sluggish (specially because of lack of turbo), but the car is awesome.

I had a problem with the navi-touchscreen this morning though... It just stopped working... I went to the dealer, they cleaned the screen (?!!?) and now it works again... I won't use the car for 2 weeks because I'll go on holidays, so let's see when I come back.

I'll also post some pics then, because I still didn't got a chance to.

Also, do you guys experience the same beeeeep and ice warning in the dashboard when the temperature is below 4 celcius?? a bit annoying ...

Vandaag is de leverdatum op 11-03-2011 gezet.

Toch niet zo laat als verwacht.

Laten we hopen dat het gaat lukken.

Doen jullie allemaal even duimen?

Timo, je had hem toch in oktober 2010 besteld? Dus dat zou op 5 maanden komen...is nog te doen. We duimen!

duimen.jpg

Yep Oktober besteld, dus met een beetje mazzel kunnen we over een paar weken genieten.

Ga meteen xenon (aftermarket) en navigatie (aftermarket )bestellen als ie binnen is.

Iemand verder nog leuke tips om aan te schaffen ?

Tja, wat verwacht je aan service van een bedrijf als nieuweautokopen.nl ?

Ik snap wel wat ze bedoelen, ze hebben 3 jaar geleden het zelfde probleem gehad met de Qashqai alleen dan wat extremer.

Er zijn toen een hoop auto's ingeruild op levertijd 3 a 4 maanden en in de extreme gevallen zat er gewoon 15 maanden levertijd op !

Dag winst, dag inruil...

Tja, wat verwacht je aan service van een bedrijf als nieuweautokopen.nl ?

Ik snap wel wat ze bedoelen, ze hebben 3 jaar geleden het zelfde probleem gehad met de Qashqai alleen dan wat extremer.

Er zijn toen een hoop auto's ingeruild op levertijd 3 a 4 maanden en in de extreme gevallen zat er gewoon 15 maanden levertijd op !

Dag winst, dag inruil...

Niks beter of slechter dan bij de plaatselijke dealer.

Soms pis je wel eens naast de pot bij een deal, dat noemt men ondernemers risico.

Bij wie we de sportage ook besteld hebben, wachten moeten we allemaal.

Hmm, dan denk ik toch dat je je vergist maar goed.

Ondernemersrisico, zo zou je het ook kunnen noemen.... :blink:

Hmm, dan denk ik toch dat je je vergist maar goed.

Ondernemersrisico, zo zou je het ook kunnen noemen.... :blink:

Leg eens uit wat betreft "vergist "

Nieuwe auto kopen.nl besteld zijn auto gewoon bij de dealer waar ze een contract mee hebben of een dealer bedrijf

van Koops furness. Niks meer niks minder.

Wat versta je onder " zogenaamde " service ? , dat ik bij de dealer 2000 euro meer betaal als bij NAK.nl.

Er lijkt ook wel een verschil te zitten tussen de levertijden van onze Belgische vrienden en de Nederlanders. In het andere draadje zitten Belgen die reppen over 9 maanden..

Ik heb een Sportage besteld op 19 januari. De levertermijn bedraagt 4 maanden. Sommige (Belgische) leden van dit forum die rond deze tijd ook besteld hebben, sommige zelfs enkele dagen vroeger, hebben een levertermijn gekregen van 6 maanden. Men zou dit kunnen wijten aan verschillen in de afwerkingsniveaus maar dat betwijfel ik. Mijn overbuur die een week later zijn Sportage besteld heeft kreeg ook een levertermijn opgegeven van 4 maanden.

Ik vermoed dat het volgende aan de hand is. In de algemene verkoopsvoorwaarden, dit zijn verplichte voorwaarden voor elke verkoop van een nieuwe wagen in België (misschien wel in heel Europa?) staat in artikel 1 dat de levertermijn gerespecteerd dient te worden en indien dit niet kan dient de klant op de hoogte gesteld te worden. Bovendien mag de verlenging van de levertermijn niet meer dan 25 % van de aanvankelijke levertermijn bedragen (behoudens overmacht). Wordt deze opgerekte termijn overschreden dan is de klant niet meer gebonden door de koopovereenkomst. Mogelijk houden sommige dealers een slag om de arm. Wanneer de fabrikant een levertermijn van 4 maanden opgeeft lappen ze er wat bij zodat ze zich zelf indekken tegen eventuele vertragingen. Ook psychologisch is dit niet slecht. Wie zijn wagen geleverd krijgt na 4 maanden terwijl de levertermijn 6 maanden was, is superblij. Wie zijn wagen geleverd krijgt na 4 maanden terwijl de levertermijn 4 maanden was krijgt gewoon wat beloofd was.