Jump to content
  • Sign Up
Stanley Efu

Prijsstelling Sportage in 2011

Recommended Posts

Zojuist contact gehad, moet 400 euro bijbetalen.

Afgelopen Zaterdag even bij de dealer geweest omdat m'n nieuwe Sportage binnen is, de dealer betaald de BPM in 2010 en levert hem aan mij uit begin Januari (dan lever ik m'n lease Octavia in)....

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5597

De dealer had er totaal geen problemen mee om hem pas in 2011 uit te leveren dus als je beetje een meedenkende dealer hebt moet het geen probleem zijn dat blijkt maar weer.

Hierbij overzicht wat de prijzen per januari omhoog gaan:

Picanto

(sorry that I write in English, but my Dutch is still not very good, I'm in the learning process)

I'm planning to buy a new Sportage in 2011, so what's the difference from the 2010 prices?

Sportage manual +

Langs de

ik moet wachten tot feb./ apri en besteld op 11/10/2010

type 2.0 crdi fusion 4wd automatic

Ik denk dat de leveringen dan maar pas op gang beginnen te komen.Ik ben bij een paar dealers prijs gaan vragen.Bij allen was het een wachttijd van drie-vier maand.Wat ik ook wel hoorde is dat ze van Kia uit alles wat tegenhielden om dan het grootste gedeelte tegelijk te leveren.Misschien liever een grote verscheping van de auto's naar Belgi

Ik denk eerder dat ze hun stock van de Sportage2 eerst kwijt willen. Mijn dealer liet zo iets los. Is ook de reden dat het nieuwe model in Belgi

Heb mijn kia sportage 2.0 crdi 4wd evogue met open dak besteld op 2/9/2010 en twee maanden later geleverd terwijl eerst 14/01/2011 vooropgesteld werd. Hoe dit komt weet ik niet, was er eentje vrijgekomen vanuit de stock in brussel. Eventjes dacht ik een demomodel gekregen te hebben, daar deze nogal onder het zand stond. Maar bij de kilometercheck stond er slecht 6 km op. Zijn er nog belgische eigenaars die hun kia vroeger gekregen hebben dan voorspeld?

hi guys,

the new prices for 2011 are now on the KIA.nl website.

note: instead of the estimated additional 1300 euros for the automatic transmission, the increase was only 500 euros :)

Kia Sportage X-ecutive Plus Pack 2.0 CVVT

De consumentenprijs van mijn op 31-12-2010 gekochte, is hetzelfde gebleven.

Om precies te zijn voor de Kia Sportage X-ecutive Plus Pack 2.0 CVVT

BPM 01-10-2010: € 5.946,62 - Consumentenprijs 01-10-2010: € 27.520,--

BPM 01-01-2011: € 6.596,33 - Consumentenprijs 01-01-2011: € 27.520,--

Verschil in BPM: € 649,71

Verschil in Consumentenprijs: nihil !!!

Mijn 2.0 X-ecutive Aut. is wel degelijk 500 eu duurder geworden hoor......

Maar geen 1300 en dat scheelt :wink:

Mijn 2.0 X-ecutive Aut. is wel degelijk 500 eu duurder geworden hoor......

Maar geen 1300 en dat scheelt :wink:

Het zelfde bedrag 500 euro kreeg ik gisteren ook door van mijn dealer.

dat het geen 1300 euro maar 500 euro zou zijn (sportage automaat)

Toch netjes dat het nu al doorgegeven wordt,auto wordt mrt/apr geleverd.

Is het niet zo dat de roerbak gewoon 27.520 is gebleven en de automaat 30.520 is geworden ?

Als ik in de nieuwe prijslijst kijk zie ik dat de roerbak energielabel C heeft en de automaat D is geworden. En dat kost gelijk duiten. Per januari (althans ook in 2010) wordt het energielabel aangepast op basis van de CO2 Uitstoot. Bij de roerbak is dat 177 en bij de automaat 187. Op basis van de Co2 uitstoot wordt de slurptax berekend en samen met de (verlaagde BPM) geeft dat een nieuwe consumentenprijs

Zie ook: http://www.nieuweautoprijzen.nl/

Zie ook: http://www.nieuweautoprijzen.nl/

Je wordt toch niet blij, als je de gegevens op bovenstaande site bekijkt.

BPM komt te vervallen en we worden gelijk gestraft door Den Haag. Want een beetje luxe moet erg duur betaald worden. Waarom besteed het programma "Opgelicht" hier geen aandacht aan? Misschien geen topic voor dit draadje . Maar toch.........

BPM komt te vervallen en we worden gelijk gestraft door Den Haag. Want een beetje luxe moet erg duur betaald worden. Waarom besteed het programma "Opgelicht" hier geen aandacht aan? Misschien geen topic voor dit draadje . Maar toch.........

Kom naar Belgi

Kom naar Belgi

Ik vind het onterecht dat je hierover klaagt. Deze maatregelen zijn al jaren bekend en werken voor de auto's die minder co2 uitstoten goed uit in de prijs. Als je desalniettemin kiest voor een auto die relatief veel brandstof slurpt is dat een keuze die je zelf maakt en je weet dat dat z'n uitwerking heeft in de prijsstelling door de hoge co2 uitstoot. Dat Kia (met een paar andere merken) daar extra de dupe van wordt komt niet door de maatregelen, maar door het feit dat Kia nog steeds niet in staat is echt milieuvriendeljke motoren te bouwen. Er zijn wel degelijk fabrikanten die werkelijk schonere motoren kunnen bouwen en daar speelt deze maatregel een veel mindere rol. Ik ben zeker geen milieufreak (wat ook blijkt uit de auto die ik rijd) maar begrijp deze maatregelen daarom wel

Heeft dus niets met oplichting te maken en de makers van dit programma zullen je dan ook hartelijk uitlachen als je hier mee aan komt vrees ik

Edited by ger.w.