Jump to content
  • Sign Up
Remko .me

Autowassen (Poetsspullen/stappen)

Recommended Posts

Nee :o why

:lol:

Vandaag mijn bestelling binnen gekregen. Maandag gelijk eens een extra laagje NTX wax erop zetten met de Krauss DB-5200 Dual Action Polisher

Heb meteen div pads erbij gekocht Zie #172 van dit topic.

Net even nog een paar foto's getrokken van mijn bestelling.

Deze zijn HIER te zien.

Er zat een keurige en degelijke tas bij om alles in op te bergen.

Guest Warmentuuter

Zo dat ziet er knap uit Micle

Dat vond ik ook, zeker voor de prijs.

Ze waren alleen een pad vergeten mee te steuren, deze is vandaag met de post gegaan.

Sta dan ook te popelen om de machine uit te proberen. Maandag ga ik een testje doen.

Heb je de pads erbij gekregen?

Mijn bosch heeft het begeven, ik wilde hem kijken in de schuur en hij begon te roken!!! grrrr

De pads heb ik er los bij gekocht Remko. De totale set incl een woll pad (niet op de foto omdat ze deze vergeten waren) heeft mij €139,75 gekost.

Dat is incl een klein snoepzakje die ze erbij gedaan hebben.

ps ik heb jou een pb gestuurd.

Ok thanks, ik overdenk de DAP900 maar vind deze toch ook wel sterk uit de reviews komen.

Ziet er erg goed uit Micle. Ik verwacht nu ook gauw een PB waar gekocht....! ;)

Terug van een korte vakantie en meteen de auto weer gewassen. Deze heeft 3 dagen naast het huisje onder een boom gestaan in het bos dus vol met boomsappen.

Het wassen was in een wip gebeurt. (dat scheelt erg veel na een goede voor behandeling).

Ik kon het niet laten om mijn nieuwe DA machine eens te proberen. Gezien ik nog nooit machinaal een auto behandelt heb is het wennen en ondervinden. Ik heb de gehele auto gewoon nog een keer in de wax gezet, maar dan nu machinaal natuurlijk. Wat mij op valt is dat ik veel minder wax gebruik dan handmatig. (kan ook komen omdat hij net een week in de wax stond). Ik heb alles in vlakken gedaan, maar wel eerst de hele auto. Na het avondeten heb ik met de micr. doek alles met de hand uitgewreven. Ook hier zag ik een duidelijk verschil namelijk dat er een poederlaagje vrij kwam. (denk doordat de wax nu dunner opgezet is dan met de hand).

Hierna de rode pad verwisseld voor de lamswool en alles nog eens machinaal met een hogere stand dan het waxen (waxen langzaamste stand, nawrijven op een na hoogste stand) na gewreven. Ieder vlak heb ik in banen van links naar rechts en van boven naar beneden gehad. De witte waas is nu super glad en blinkt als een spiegel. Machinaal levert een veel mooier resultaat en veel tijdwinst op. Het nadeel van machinaal is je kweekt geen spierballen meer :lol: :lol:

@Smart, ik heb alles bij Waxworld besteld en ben zeer tevreden over de service tot nu toe.

Ik wou me deze bestellen:

http://www.carclean....0EU_100663.aspx

En als ik het goed heb kan ik dan met de bijbehorende 2 zwarte pad's gebruiken voor de wax in en uit te vrijven en de gele voor krasjes en ze zijn ook in de wasmachine te wassen.

.....

Ik had me de dual action van Meguiars besteld en gisteren voor het eerst geprobeert met Ultimate Wax...

Wekt super fijn en veel beter en makkelijker dan met de hand. Het drogen ging nu ook veel beter en het 'afvegen' was ook simpel! auto is nu super glad en klijne krasjes/strepjes zijn niet meer zichtbaar!

Een aanrader!

Kan ik ervan uitgaan dat ik op de lijst sta voor een eventuele poetsmeeting?

Ik wacht al twee jaar......auto is helemaal grijs!

Natuurlijk sta je op de lijst meneer Smart. Er is zelfs al een mogelijke locatie, maar wil wat dat betreft eerst nog enkele dingen afspreken met betreffende "gastheren en/of Dames".

Maar natuurlijk meneer Alex VB....enig geduld is nog op te brengen hoor!

Guest Warmentuuter

Hij is grijs zegt ie dan.............. :-)

Jij moet nu even heel snel de plaats poetsen.....meneer Warmentuuter!

Guest Warmentuuter

oke,oke

een grijs plaatje dan.

Maar een poetsmeeting ben altijd voor.

Kijk de mensen van Eriks BV weten het wel te brengen ;) Een grijsplaatje poetsen... :D

Om de ongeduldigen al wat meer info te veschaffen hier de volgende tip.. Locatie zal waarschijnlijk op een industriegebied zijn in Zundert Noord-Brabant..

Mmmmm, erg centraal gelegen........................................................in België-Noord!!

Mmmmm, erg centraal gelegen........................................................in België-Noord!!

Helaas zijn we mbt de locatie gebonden aan een vrijwillg aangeboden locatie die voldoet aan bepaalde eisen. Gezien dit in deze tijd erg moeilijk een erg schaars is zijn we als organisatie al super blij met 1 aanbieding. Wij zien natuurlijk ook het liefst dat de locatie voor iedereen centraal ligt, maar ik denk niet dat realiseerbaar is.

Nogmaals wij zijn super blij met deze mogelijke beschikbare locatie. (We zijn nog met alle betrokkenen is gesprek).

Houdt dit topic goed in de gaten zodat je niets mist

Guest Warmentuuter

Benelux gezien :-)

Is er ook een datum op het oog

Yeps.. mbt de datum komen we ook dichterbij een besluit.. Maar eerst 100% zekerheid hebben..

Vandaag zag ik dit: http://www.agroluxe.com/nl/sale/indoor

2 flacons van 500ML BS Cleaner en Wax en een Zepo cleaning set voor 25.-

Is dit wat of moet ik het links laten liggen??

Guest kaysem

Vandaag zag ik dit: http://www.agroluxe.com/nl/sale/indoor

2 flacons van 500ML BS Cleaner en Wax en een Zepo cleaning set voor 25.-

Is dit wat of moet ik het links laten liggen??

als zij komt poetsen vind ik het goed (-;

ik zie 2 enorme plus punten :tt1: dus ik zeg doen