Jump to content
remcoow

picanto gekocht.... en wat kleine probleempjes

Recommended Posts

hallo allemaal,

heb afgelopen week voor mijn vriendin een kia picanto gekocht.

het is een 1.0 lxe.

nu loop ik tegen een paar kleine dingen aan.

1: lamp kapot. verwisselen is bijna onmogelijk, maar door zoeken op dit forum ga ik het morgen toch maar weer proberen. het moet kunnen.

2: wanneer je de auto open doet met de sleutel gaat enkel de bestuurderskant open terwijl er toch centrale vergrendeling opit. wanneer ik de deur dan nog een keer dicht en weer open doe, dan gaan wel alle deuren open.

hoort dit zo te zijn dat de eerste maal opendraaien enkel je eigen deur opent???

3: gisteren een radio eringezet. plug and play. vanmorgen doet hij niets meer. zekering is al gecheckt. die is gewoon goed. wat kan er hier mis zijn???

verder zijn we hartstikke tevreden over de auto tot nu toe en we hopen er nog veel km mee te rijden.

gr remco

hallo allemaal,

het is een 1.0 lxe.

1: lamp kapot. verwisselen is bijna onmogelijk, maar door zoeken op dit forum ga ik het morgen toch maar weer proberen. het moet kunnen.

2: wanneer je de auto open doet met de sleutel gaat enkel de bestuurderskant open terwijl er toch centrale vergrendeling opit. wanneer ik de deur dan nog een keer dicht en weer open doe, dan gaan wel alle deuren open.

hoort dit zo te zijn dat de eerste maal opendraaien enkel je eigen deur opent???

3: gisteren een radio eringezet. plug and play. vanmorgen doet hij niets meer. zekering is al gecheckt. die is gewoon goed. wat kan er hier mis zijn???

verder zijn we hartstikke tevreden over de auto tot nu toe en we hopen er nog veel km mee te rijden.

gr remco

Hoi Remco

Welkom op het forum.

Er zijn forumleden die het zeer op prijs stellen als je je even voorstelt.

Ik kan je eigenlijk maar 1 antwoord geven

Ga naar je dealer!!

het is niet normaal dat er nu al een lamp stuk is of dat je radio het misschien niet meer doet.

Bij een centrale vergrendeling horen al je deuren mee te gaan!

Ik zou er zeker geen reserve lamp in duwen, dit hoort gewoon goed te zijn, en dit behoort je dealer gewoon zonder enig protest te vervangen.

Dit zal hij zeker ook doen!!

O ja veel plezier van je auto!!

Welkom hier :-)

@Venga1 het kan natuurlijk ook een 2e handsje van MP zijn, toch ?

anyway, veel plezier met het gebakkie, wat rij je zelf ?

grtz!

Welkom hier :-)

@Venga1 het kan natuurlijk ook een 2e handsje van MP zijn, toch ?

:oops: je hebt gelijk.

Remcoow, kan je wat meer vertellen?

Waar heb je de auto gekocht, is het een gebruikte of nieuwe auto?

bedankt voor jullie reacties alvast....

voorstelllen gaat nog zeker gebeuren! lijkt me een gezellig forum hier.

@bigwade

zelf rijd ik een toyota aygo...

over de kia..

we hebben deze via een autohandelaar gekocht... meeneemprijs. dus geen garantie, maar daar was de prijs ook naar.

het is een 1.0 lxe uit 2006 25.000 km

ik zal bij het voorstellen van de week ook wel wat foto;s erbij zetten.

hallo allemaal,

het is een 1.0 lxe.

gr remco

Ten eerste: welkom hier!

Paar antwoorden:

1. Schijnt idd niet zo eenvoudig te zijn bij een Picanto, maar als je een beetje handig bent moet het wel lukken en anders naar de dealer.

2. Is het met afstandsbediening of sleutel in het slot. Als ik het zo lees denk ik het laatste?

Ik weet dat dit bij verschillende amerikaanse auto's idd zo is, dat bij de eerste druk op de knop of met de sleutel 1x draaien alleen de bestuurdersdeur opent. Dit uit veiligheidsoverwegingen. Op die manier kan een eventuele carjacker niet rechts of achterin bij je instappen op het moment dat jij je deuren opent. Meestal kan dit wel naar wens uitgeschakeld worden, maar vraag mij af of dit bij een eenvoudige auto als de Picanto mogelijk is.

3. Even alle zekeringen nakijken, kan ook een andere gesprongen zijn die toch iets met de radio te maken heeft; Als dat allemaal in orde is, zul je toch de radio er weer even uit moeten halen en je bedrading nakijken. Misschien toch ergens een draadje losgegaan.

Succes!

hallo,ben je er al een beetje uitgekomen met je lampje.

haal de 2 m6 boutjes er even kan je unit iets naar voren halen.

kan je er redelijk bij komen.

let wel op de bedrading niet klem komt te zitten:-)

Hallo Remco,

Wat je probleem met de centrale vergrendeling en je radio kan zijn, moet je gewoon

de motorkap eens opendoen rechts van u ziie je zekeringskast, doe deze open en je

ziet dan een dubbele zekering zitten met een gele zekeringhouder, gewoon deze door

duwen zodat alles normal werkt

MVG Youri