Jump to content
  • Sign Up
2011-sportage

Levertijd Kia Sportage

Recommended Posts

Bij mijn weten is deal deal.

Heb het met de crisis 2008 ook gehad, maar afspraak was afspraak.

Mijn dealer heeft zich er keurig aan gehouden.

Laat je niet opnaaien..

Auto inruilen als de nieuwe er is, punt.

24 januari heb ik en mijn zus elk een sportage gekocht (mooie extra korting bij aankoop van 2 stuks :-P) ik heb een techno orange gekocht en mijn zus een sand track, de levertermijn zou 4 maanden zijn (de dealer toonde ons de mail van invoerder in belgie en daarop stond dat de levertijd voor een 1.7diesel : 4maand is en 2.0diesel: 6maand is) hopelijk klopt het.

1.7 diesel fusion zonder extra's

(de dealer toonde ons de mail van invoerder in belgie en daarop stond dat de levertijd voor een 1.7diesel : 4maand is en 2.0diesel: 6maand is) hopelijk klopt het.

Vier maanden geleden heette het dat de wachttijd voor een 2.0 diesel vier maanden bedroeg. Eergisteren hebben ze van die vier een zes gemaakt. Ik hoop dus voor jou dat het niet 6 resp. 8 maanden worden.

Dealer is er overigens zelf niet blij mee temeer daar hij mijn huidige wagen overneemt en die prijs vaststaat.

Juist gehoord van de dealer als je hem nu besteld is de wachttijd 9 maand!!!!!

Inderdaad men dealer sprak ook dat de levertermijn nu 9 maand zou zijn, dat zijn precies de levertijden van een trabant! :-P

Noemen jullie een kind een Trabant in Belgi

1.6 gdi executive plus met navigatie

Sirius Silver, Besteld 27 oktober

Verwachte levering , beloofd eerste week januari door dealer, en we horen nu via de importeur dat het eind maart/begin april gaat worden. Ik voel me toch wel heel erg aan het lijntje gehouden hier!!

Snap er ook niets van, want de auto staat ready for delivery in Tjechie, en zou in week 2 geproduceerd zijn, dus waarom dan pas eind maart leveren???

Verwachte levering , beloofd eerste week januari door dealer, en we horen nu via de importeur dat het eind maart/begin april gaat worden. Ik voel me toch wel heel erg aan het lijntje gehouden hier!!

Snap er ook niets van, want de auto staat ready for delivery in Tjechie, en zou in week 2 geproduceerd zijn, dus waarom dan pas eind maart leveren???

Vandaag een mailtje naar de importeur gedaan , en naar de verwachte levertijd gevraagt ( ik heb mijn Sportage 20-11=2010 besteld ) ben benieuwd

hey guys!

I ordered a Sportage 2.0 CVVT X-Clusive Auto (without panorama dak) on December 29th 2010. At the time I was told it would take 3 or 4 months, and the tentative date was April 15th 2011.

For my surprise, last Monday I have heard from my dealer (in Hoofddorp) that the car was actually ready (!) and I will pick it up tomorrow! :D

So I guess I was really freaking lucky!

I will post some pics once I have it!

Wish a lot of luck for you waiting for your Sportages :D

20 okt 2010 besteld 1.6 gdi pluspack treeplanken ,trekhhaak,dorpelbeschermers. wordt volgende week woensdag gelevert, dat is precies volgens afspraak 3 mnd

20 okt 2010 besteld 1.6 gdi pluspack treeplanken ,trekhhaak,dorpelbeschermers. wordt volgende week woensdag gelevert, dat is precies volgens afspraak 3 mnd

Netjes! Welke kleur? En zonder panoramadak? Fotooooo's!

Netjes! Welke kleur? En zonder panoramadak? Fotooooo's!

De kleur is sandtrack, geen panoramadak ,volgende week als hij er is zal ik wat foto s posten,ben ook zelf erg benieuwd hoe de treeplanken tot hun recht komen

De kleur is sandtrack, geen panoramadak ,volgende week als hij er is zal ik wat foto s posten,ben ook zelf erg benieuwd hoe de treeplanken tot hun recht komen

Mooie kleur...hebben wij ook nog serieus overwogen. Welke treeplanken heb je gekozen? Er zijn namelijk verschillende modellen.

Beste Cobus, Besteld op 20/10 en afgeleverd op 23/2 is volgens Bartjes 4 i.p.v. 3 maanden !

Maar gefeliciteerd dat hij nu komt !

Beste Cobus, Besteld op 20/10 en afgeleverd op 23/2 is volgens Bartjes 4 i.p.v. 3 maanden !

Maar gefeliciteerd dat hij nu komt !

Klopt had 20-11-2010 moeten staan, komt door de spanning die is bijna niet te houden, t is niet niks dat er volgende week weer een Sportage de weide wereld intrekt met mij erin.

Dit zijn de treeplanken

afgelopen zaterdag naar dealer en hij was BINNEN!!

As vrijdag (25-2) kan ik hem ophalen.. Wachttijd was dan 4 maanden (en een beetje)

2.0-execut. pluspack + panoramadak+ navigatie

trouwens mochten er hier mensen een sportage zwart met panoramadak willen.. Mijn dealer had er 4 staan!

afgelopen zaterdag naar dealer en hij was BINNEN!!

As vrijdag (25-2) kan ik hem ophalen.. Wachttijd was dan 4 maanden (en een beetje)

2.0-execut. pluspack + panoramadak+ navigatie

trouwens mochten er hier mensen een sportage zwart met panoramadak willen.. Mijn dealer had er 4 staan!

Hmmzz is wel de kleur die heb besteld. Ik heb echter een X- clusive met panoramadak en afneembare trekhaak. En met name eentje met een trekhaak zal er wel niet bij staan :lol: . Wacht wel netjes tot hij bij mijn eigen dealer binnenkomt deal is deal vind ik en zit met inruil ook. Toch is het raar dat er bij sommige volop auto's staan en je bij andere lang moet wachten. :unsure:

Edited by harter

Wij hebben onze Sportage Evogue 2.0 crdi Casa White met panoramisch dak, geintegreerde sidesteps, en skidplates voor en achter, en de alu instaptreden besteld in augustus 2010 en hij is afgeleverd op begin februari 2011.

Zes maand gewacht dus.

Maar wanneer men nu een bestelling plaatst, hier bij de dealers in Belgie allesinds, is de wachttijd 9 maand.

Een zowat volledige zwangerschap :)

Hmmzz is wel de kleur die heb besteld. Ik heb echter een X- clusive met panoramadak en afneembare trekhaak. En met name eentje met een trekhaak zal er wel niet bij staan :lol: . Wacht wel netjes tot hij bij mijn eigen dealer binnenkomt deal is deal vind ik en zit met inruil ook. Toch is het raar dat er bij sommige volop auto's staan en je bij andere lang moet wachten. :unsure:

Wachttijd van 9 maanden is toch niet meer van deze tijd zeg. Hoe kan het dan dat er bij sommige dealers gewoon sportage's op voorraad staan en drie deuren verder iemand maanden moet wachten ik begrijp daar niets van. Wie regelt die verdeling van die auto's dan. :gun_bandana:

Ik had vorige week ook een mail gestuurd naar mijn dealer i.v.m. de leveringstijden.

Ik heb de mijne de laatste week van 2010 besteld.Ik kreeg gisteren een bericht dat hij contact had opgenomen met KIA België en die zeiden dat iedereen waarvan de wagen voor 31/1/2011 besteld was zijn leveringstijd(4 maand) zou gerespecteerd worden.Dus normaal gezien moet je die 4 maand bij je bestellingsdatum bijrekenen.Bij mij zou het dan normaal april zijn.Eind april dan heel zeker maar de dealer volgt het op en ging mij in maart nog eens mailen.

De wagens na 31/1 is andere koek.Die kon oplopen tot de 9 maand die hier al meermaals is gemeld.

Ik had vorige week ook een mail gestuurd naar mijn dealer i.v.m. de leveringstijden.

Ik heb de mijne de laatste week van 2010 besteld.Ik kreeg gisteren een bericht dat hij contact had opgenomen met KIA België en die zeiden dat iedereen waarvan de wagen voor 31/1/2011 besteld was zijn leveringstijd(4 maand) zou gerespecteerd worden.Dus normaal gezien moet je die 4 maand bij je bestellingsdatum bijrekenen.Bij mij zou het dan normaal april zijn.Eind april dan heel zeker maar de dealer volgt het op en ging mij in maart nog eens mailen.

De wagens na 31/1 is andere koek.Die kon oplopen tot de 9 maand die hier al meermaals is gemeld.

Vergeet het maar! Ik heb besteld op 21/10/2010 en kreeg afgelopen vrijdag een aangetekende (!) brief van KIA met de melding dat ze zich niet aan de beloofde levertermijn kunnen houden wegens het onverwachte succes van de Sportage - 5X meer bestellingen dan ze aankunnen. Indien ik hierdoor mobiliteitsproblemen zou ondervinden kan ik tegen € 199/maand een inloopmodel (wat dat ook wezen mag) van de Soul krijgen totdat de Sportage geleverd wordt. Over wanneer die nu uiteindelijk geleverd wordt, wordt met geen woord gerept :angry:

Vergeet het maar! Ik heb besteld op 21/10/2010 en kreeg afgelopen vrijdag een aangetekende (!) brief van KIA met de melding dat ze zich niet aan de beloofde levertermijn kunnen houden wegens het onverwachte succes van de Sportage - 5X meer bestellingen dan ze aankunnen. Indien ik hierdoor mobiliteitsproblemen zou ondervinden kan ik tegen € 199/maand een inloopmodel (wat dat ook wezen mag) van de Soul krijgen totdat de Sportage geleverd wordt. Over wanneer die nu uiteindelijk geleverd wordt, wordt met geen woord gerept :angry:

Oeps, dat is schrikken ! Ik heb dezelfde SP3 besteld, alleen de X-ecutive (= jullie Fusion), maar dat zal voor de levertijd wel geen verschil maken. Weet iemand op welk moment na de bestelling een dealer (NL) wat meer moet kunnen zien over de verwachte levertijd (m.a.w. waar hij ergens in de productielijn zit) ? Ik denk dat het nu na 4 weken nog wat vroeg is om hem te benaderen (ik wil niet al te ongeduldig lijken). Ik heb overigens de indruk dat de (extreem) lange levertijden vooral bij onze Zuiderburen spelen. Klopt dat ?

Oeps, dat is schrikken ! Ik heb dezelfde SP3 besteld, alleen de X-ecutive (= jullie Fusion), maar dat zal voor de levertijd wel geen verschil maken. Weet iemand op welk moment na de bestelling een dealer (NL) wat meer moet kunnen zien over de verwachte levertijd (m.a.w. waar hij ergens in de productielijn zit) ? Ik denk dat het nu na 4 weken nog wat vroeg is om hem te benaderen (ik wil niet al te ongeduldig lijken). Ik heb overigens de indruk dat de (extreem) lange levertijden vooral bij onze Zuiderburen spelen. Klopt dat ?

Die extreme levertijden/leverproblemen lijken inderdaad vooralsnog bij de zuiderburen te spelen, ik lees daar meer over. In Frankrijk wordt ook al steen en been geklaagd over de levertijden. Kennelijk heeft Kia Nederland wat betere afspraken met de fabriek gemaakt. Recentelijk heb ik bij een dealer nog om de levertijden gevraagd en op dit moment (als je nu zou bestellen) zit gaat het om +/- 5 a 6 maanden, maar er zijn ook positieve uitschieters op levertijdgebied op dit forum te vinden (nauwelijks negatieve, m.u.v. dan van de zuiderburen).

Mijnd is nog steeds niet in produktie maar als dat gaat gebeuren is hij er binnen 2 weken , de verkoper zei dat 90% van zijn verkoop nu sportage is