Jump to content
2011-sportage

Levertijd Kia Sportage

Recommended Posts

Ja ik, is een sense dat ze leveren, geen sense+. Dat is dezelfde versie of evoque. Had het ook liever anders gezien:).

Eindelijk iemand die het weet. Bedankt! smile.gif Spijtig, want ik had ook graag het APS gehad maar dat is dus niet meer mogelijk sad.gif

Ik vind het schandaling wat Kia levert. Veel wagens moeten nog gemaakt worden en zijn ver over de datum van aflevering. Laat ze dan ook de laatste nieuwe versie leveren. Nee ze leveren een versie die er niet meer is. We lopen tegen het einde van het jaar en jij krijgt een wagen, die in een paar maanden voor een jaar oud verder gaat. Kia zet daar niets tegen over. Ik overweeg dan ook sterk ondanks het lange wachten de wagen alsnog te annuleren als het geen Sense + wordt.

Maar het strafste is dat mijn SP pas in januari gaat geproduceerd worden en ik zelfs het APS niet meer kan bijbestellen. Ik wil er zelfs voor bijbetalen, geen prijsverhogingen natuurlijk, maar wel voor het APS dat niet verkrijgbaar was toen ik de mijne in mei bestelde. Ik heb het hier nogal geschreven, amateurs zijn het bij KIA Belgium angry.gif

ik heb hem nu 3 dagen, wat een zalige auto...het was het wachten meer dan waard!!

het sturen is inderdaad gewend worden, is heel gevoelig, je kan het haast niet geloven, zo'n grote 18duim velgen die je zo vlot kan heen en weer bewegen, het is net alsof ze zweven

Hoi Alida,

Ook wij hebben de auto 3 dagen en idd wat een heerlijke auto. Wij hebben 5 maanden moeten wachten. Wat uiteindelijk nog mee valt vergeleken met anderen. Maar het was het meer dan waard. Wij hebben een Zwarte 2.0 CVVT AWD X-CLUSIVE en dat rijdt fantastisch. Wat jij al aangeeft, het sturen zo licht en soepel, zelfs met banden met 18'' velgen. Geen problemen met het schakelen en optrekken. Ook op het stuurgedrag hebben wij niets negatiefs te melden. En wat een geluid zit er in de geluidsinstallatie! Geweldig! Onze kinderen zitten achterin te genieten van het geluid van de subwoofer achterin. En wat een looks heeft deze mega auto. Met zijn imposante voorkant met prachtige verlichting. Je herkent de Sportages al van afstand.

Nou genietse van je Sportage. En hopelijk mogen snel meerdere mensen zelf ervaren wat wij nu ervaren :D

ik heb hem nu 3 dagen, wat een zalige auto...het was het wachten meer dan waard!!

het sturen is inderdaad gewend worden, is heel gevoelig, je kan het haast niet geloven, zo'n grote 18duim velgen die je zo vlot kan heen en weer bewegen, het is net alsof ze zweven

Hallo ,

deze namiddag de melding gekregen van dealer , dat productiedatum van mijn wagen verschoven werd van 8 september naar 7 november ; dit echter nog steeds oneder voorbehoud van wijzigingen door fabriek ; dit wordt dus nog 2 maand extra met de nu al 7 maand en 1 wwek + dan nog een drietal weken vooraleer bij dealer ; dit onder voorbehoud ; als ik goed kan rekenen vanaf bestelling op 31 jan zal dit 10 maanden worden . Dit nog steeds onder voorbehoud .

Wij blijven nog geduldig wachten op hoop dat het echt ; zoals velen schrijven " de moeite waard zal zijn "

Greetz Rolly

@ rolly

Beste,Rolly ik moet je echt bewonderen voor je geduld.

Ik moest ook 7,5 maanden wachten en ik ging nu al door het lint.

Laat ons hopen dat het voor jullie veranderd in de positieve zin.

grtz Luc1

Hallo "lotgenoten",

22 maart 2011 de 1.7 CRDi X-clusive Sirius Silver met afneembare trekhaak besteld.

Bij de bestelling uitgegaan van levering medio juli(4 maanden)dit i.v.m. de vervanging van mijn huidige leaseauto.

Gisteren weer even bij de dealer geweest en deze kon mij vermelden dat hij bericht heeft gehad dat hij medio september zal binnen komen.

Dat zou dan 6 maanden zijn, ik hoop dat Kia deze toezegging nakomt.

Voor degene die hem al/net hebben ontvangen gefeliciteerd! Voor diegene die nog wachten, toch nog maar even volhouden helaas!!

Grtz John

Uit nieuwsgierigheid vandaag toch maar weer even bij de dealer langs gegaan om te vragen of er al iets meer bekend is over de exacte lever data.

En er is goed nieuws. Hij is vanmorgen net binnengekomen!! Volgende week is hij klaar voor aflevering en is het na 6 maanden dan toch gelukt.

Voor wie nog wacht!! nog even volhouden!! :-)

Grtz John

post-4314-0-71839000-1315339028_thumb.jpg

Toch even vertellen dat het blijkbaar anders KAN gaan... (moet wel zeggen dat het hier om een leaseauto gaat)

Niet dat onderstaand zo geweldig is, want duidt weer op een miscommunicatie....

ik belde maar eens op. ik zou 4 maanden moeten wachten tot het leveren van de auto (levering laatste week september). Werd mij verteld dat de leverdatum uitgesteld is naar week 50 (oftewel 2e week december). Ook dat geloofde ik niet want januari zou mooier staan en de auto komt dan uit 2012 ipv 2011.

De volgende dag word ik gebeld door totaal iemand anders (tevens ander bedrijf). Meneer we hebben een probleem, de auto is 4 weken te vroeg, je kunt hem vanaf vandaag komen ophalen...

Gelukkig ging het om hetzelfde type.

Sterkte iedereen met wachten, het is de moeite waard...

Hallo "lotgenoten",

22 maart 2011 de 1.7 CRDi X-clusive Sirius Silver met afneembare trekhaak besteld.

Bij de bestelling uitgegaan van levering medio juli(4 maanden)dit i.v.m. de vervanging van mijn huidige leaseauto.

Gisteren weer even bij de dealer geweest en deze kon mij vermelden dat hij bericht heeft gehad dat hij medio september zal binnen komen.

Dat zou dan 6 maanden zijn, ik hoop dat Kia deze toezegging nakomt.

Voor degene die hem al/net hebben ontvangen gefeliciteerd! Voor diegene die nog wachten, toch nog maar even volhouden helaas!!

Grtz John

Uit nieuwsgierigheid vandaag toch maar weer even bij de dealer langs gegaan om te vragen of er al iets meer bekend is over de exacte lever data.

En er is goed nieuws. Hij is vanmorgen net binnengekomen!! Volgende week is hij klaar voor aflevering en is het na 6 maanden dan toch gelukt.

Voor wie nog wacht!! nog even volhouden!! :-)

Grtz John

mooi kleur heb dezelfde maar met panodak zie garage pics

veel plezier me deze zalige auto

1.7 crdi sportage Fusion besteld op 26 januari 2011

Gisteren mail ontvangen van KIA Belgium, dat er voor mijn wagen nog geen produktiedatum voorzien is, en dat ik (NA 7 MAANDEN GEDULDIG WACHTEN :( ) op de prioriteitslijst ben geplaatst!

Met een excuse erbij natuurlijk

KIA PRODUCTIE IS 1 GROTE LOTERIJ :blink:

ALL WE CAN DO IS SIT AND WAIT :angry:

@ alida

Inderdaad , men zou voor minder gefrustreerd raken , vooral als er iemand is in de buurt , die met net dezelfde uitvoering als die van mij rondrijd - zelfde kleur ,zelfde optie's , zelfde motor qua cilinderinhoud ; weliswaar besteld bij een andere dealer , maar pas besteld in april en rijd er ondertussen al een paar weken mee rond ???

Voorafbestelling van die dealer misschien ?... ik weet het niet meer ... wij ondertussen zijn geduldig-g-g-grrrrrr aan het wachten .

Rolly

hallo iedereen, wij zijn ook aant wachten van 26 jan 2011, dan zou hem besteld zijn alleee zo staat het toch op ons aankoop factuur , maar ik twijfel of den dealer hem direkt besteld of wacht tot hij nen vrachtwagen vol heeft , ofzoiets in den aard , ik vind het ook raar dat andere later bestellen en eerder hebben ???? , daar kan mijn verstand ni bij, volgens mij moeten ze dringend die productie planners of wat het ook zijn dringend hen ontslag geven , gtrz bart.

vorige vrijdag 1 september was de wagen eindelijk binnen

vandaag nog steeds geen papieren , is om zot te worden.

ff druk gezet en de dealer heeft via mail en fax nu toch de

paieren gekregen , nu hopen dat alles in orde is voor weekend

om dan volgende week een reisje ermee te maken.

Na 7,5 maand wachten (besteld 25 januari), eindelijk een telefoontje gehad hij is binnen!

post-3794-0-11432100-1315506788_thumb.jpg

Ik moet zeggen ...ik bewonder jullie geduld.

Ik had een witte sp3 1.6 GDI fusion met pano-dak besteld.

Maar na slechts 1 maand gewacht te hebben was mijn geduld al op en ben ik toen naar de dealer gestapt.

Ik vroeg hem of die geen stockwagens had en toen zei die : Ja je mag die in de showroom meehebben als je wilt.:o

Daar stond een 1.6 fusion phoenix silver welliswaar zonder pano-dak.

Niet getwijfeld ....bon ondertekend....Klaar ..hoppa ...en 1 week later , nu dus, ben ik de trotse eigenaar van een sportage3.

Nog even de skidplates en sideskirts laten opzetten en hij is echt THA BOMB !!!

Vind hem eigenlijk even mooi als in het wit en is ook een beetje unieker ( want wat rijden er al veel witte rond zeg hier in west-vlaanderen als je er op let ).

Dus om maar eventjes te zeggen ....het kan ook 'the easy way '

Toch nog veel succes toegewenst aan alle wachtenden (niet sarcastich bedoeld hoor!)

Greets

Ik moet zeggen ...ik bewonder jullie geduld.

Ik had een witte sp3 1.6 GDI fusion met pano-dak besteld.

Maar na slechts 1 maand gewacht te hebben was mijn geduld al op en ben ik toen naar de dealer gestapt.

Ik vroeg hem of die geen stockwagens had en toen zei die : Ja je mag die in de showroom meehebben als je wilt.:o

Daar stond een 1.6 fusion phoenix silver welliswaar zonder pano-dak.

Niet getwijfeld ....bon ondertekend....Klaar ..hoppa ...en 1 week later , nu dus, ben ik de trotse eigenaar van een sportage3.

Nog even de skidplates en sideskirts laten opzetten en hij is echt THA BOMB !!!

Vind hem eigenlijk even mooi als in het wit en is ook een beetje unieker ( want wat rijden er al veel witte rond zeg hier in west-vlaanderen als je er op let ).

Dus om maar eventjes te zeggen ....het kan ook 'the easy way '

Toch nog veel succes toegewenst aan alle wachtenden (niet sarcastich bedoeld hoor!)

Greets

Hier ook Yoco!

Ik ging eigenlijk voor een 1.6 GDI, maar de verkoper vroeg me of een 2.0 liter benzine phoenix silver met panoramadak niets voor me was. (voorraad-auto)

Vertelde hem dat dat helemaal lag aan wat ik terug kreeg voor m'n 6 jaar oude Peugeot 307 SW. Echt een belachelijk goede inruilprijs gekregen! :blink:

Ipv 6 maanden, maar 3 weken moeten wachten! De enige concessie was dus phoenix silver ipv zwart, maar daar kan ik wel mee leven!

Volgens mij had mijn dealer een twintig-tal 2.0 benzine met panoramadak ingekocht, en dat was dacht ik eind vorig jaar een actie-model. (gratis panoramadak?)

Gr. Danny

Na 7,5 maand wachten, ging het in eens zeer vulg, wagen gisteren binnen gekomen en heb hem vandaag afgehaald, echt het wachten waard! Rijdt echt goed!

post-3794-0-17769100-1315610888_thumb.jpg

post-3794-0-84029500-1315611053_thumb.jpg

post-3794-0-84612300-1315611124_thumb.jpg

Hallo,kia wachtende

Wat ik niet zo goed begrijp van sommige mensen is dat ze een auto bestellen die ze graag willen hebben met allerlei optie of bepaalde kleur maar omdat ze moeten wachten pakken ze maar een andere zonder die optie of andere kleur of ipv diesel,een benzine dat snap ik ook niet kan iemand me dat eens uitleggen waarom, onze daeler zei 6 maanden wachttijd of nog langer,en als het nu langer is ga ik niet zomaar een andere pakken, al had ik hem ook graag vandaag nog gehad maar is toch niet anders.

Nou ik zal wachten totdat ik de auto heb die ik besteld heb met die kleur en optie die ik toen graag wilde hebben.

2.0 automaat wit met skidplate voor en achter en aluminium treeplankenide en parrot carkit.

greetz dominique

Positief verrast !

Sportage X-ecutive Plus Pack 1.6 GDI, kleur Phoenix Silver met navigatie.

Besteld op 11 juni 2011 en gisteravond gebeld dat ie klaar staat !! We kunnen 'm volgende week vrijdag ophalen :D :D :D

Vanwege alle verhalen hier gerekend op 6+ maanden, maar in ons geval dus zo'n 3 maanden.

Van de week ga ik even langs de dealer; zal daarna gelijk wat foto's plaatsen.

@kiatjewhiteautomaat

In mijn geval wacht ik ook ; het is enkel jammer en frustrerend dat men de beloofde levertijd niet kan waar maken .

Een auto kopen doet men niet elke dag - enfin ik toch niet ; dus waren we al van begin december vorig jaar reeds aan het uitkijken , half dec.2010 stond ons besluit vast ; maar toch nog gewacht tot 31/01/2011 om te bestellen .

Beloofde levertijd 20 weken ; in de meeste gevallen loopt het uit ; dus tel er nog een vierde bij en je komt op ca 25 weken .

Als nu reeds week 32 voorbij zal zijn ; en men kan nog steeds geen datum voorop stellen , vind ik het maar meer dan normaal , dat men het op de heupen krijgt .

Vooral als men , na contactname met Kia Be dan nog als antwoord krijgt : "dat men enkel kan zeggen dat hij effectief zal geleverd worden , nadat fabriek bevestigd heeft dat hij effectief geproduceerd werd ". Men geeft een datum , maar wel onder voorbehoud van wijzigingen door fabriek ?

Een maand later weer een datum ... en nog es een maand later nog eens ... en...en nog es een maand later nog eens ...en nog es een maand later nog eens ... en we gaan zo door tot... het geduld op is dan ???

Als men als klap op de vuurpijl er dan nog aan toevoegd : " Hopelijk hebt U uw auto dan nog op tijd " dan vind ik het helemaal van de pot gerukt hoor ; alsof men de mensen wil uitlachen met hun reeds getoonde geduld .

hallo,

Ik ben het volledig met je eens wat betreft de wachttijden, deze zijn belachlijk lang ,die ze van te voren afgeven en dan dat nog niet eens voor elkaar krijgen en je nog langer moet wachten, maar kan niet begrijpen dat mensen een andere wagen nemen die ze niet besteld hebben.

greetz dominique