Jump to content

verbruik nieuwe picanto

nog niet blij
 Share

Recommended Posts

Bij ons betaal je voor E10 over het algemeen 2 cent minder dan euro 95. En mijn Rio rijdt er zuiniger mee :)

waar ik meestal tank scheelt het 1cent.

• 5 months later...
  • 4 months later...

Met dit warme weer rijdt het een stuk zuiniger, op de boordcomputer 4,4-4,6 voor een tankvulling. Vorge week 730 km gereden voor het reservelampje ging branden: 1 op 23,4.  198.800 km gereden inmiddels.

• Like 1

Op ‎3‎-‎6‎-‎2017 om 10:35 zei bigmac:

Met dit warme weer rijdt het een stuk zuiniger, op de boordcomputer 4,4-4,6 voor een tankvulling. Vorge week 730 km gereden voor het reservelampje ging branden: 1 op 23,4.  198.800 km gereden inmiddels.

Het valt mij ook op, dat de Picanto met warm weer stukken zuiniger is. In mijn geval dus ook met de 1.2 CVVT. Zo'n 1 op 20 met zo'n 112Km/p.u.  De teller wijkt wel wat af, want volgens mijn Tomtom zou het 108Km/p.u. zijn, maar dat geeft verder niets. Daar rijdt hij overigens het zuinigst wat een beetje snelheid aangaat dan. Haha, je hebt er al 198.800 op staan?  Ik nog maar 17.400, maar dat is een mooie indicator dat ik er nog makkelijk 12 jaar mee kan rijden.

• 2 weeks later...

zal niet veel anders zijn is het zelfde blok als nu ook in de rio en picanto zit 

in samen werking met je rechter voet :wink:

in mijn rio verschilt het nog al ik rij veel korte stukken en ben blij dat ik 1op16 red (ben rustige rijder)

maar als ik lange stukken rijd red ik met gemak 1op20

mijn picanto is nu net  2 jaar , en heeft 20.000 op de teller

IK heb het instap model  picanto

mijn gemiddeld verbruik is 1 op 18

Maar hier zitten uitschieters bij  van 1 op  15  tot 1 op 25

Dit is dus echt gemiddeld ,snelweg  ritten en stads ritjes

Op 2015-11-1 om 09:53 zei oude:

Je bent dus behoorlijk vooruit gegaan. Weet nog dat je schreef dat je hooguit 1op 11 haalde.

Nu dus al bijna 1 op 14. Nog even en dan haal je net als ik 1 op 15,2.

leer lezen

• Like 1

• 1 month later...

Ik heb met mijn nieuwe(2015) Picanto in 6 weken 4500 km gereden. 1 op 21,2 gemiddeld, dus deze Picanto is zuiniger dan mijn vorige(2011) Picanto. Beide zijn 1.0 3cilinder, maar de nieuwe heeft ISG en 2 pk minder. 

• Like 2

• 3 weeks later...
Guest Warmentuuter

1 op 10 voor een 1.2L motor is best heftig. 
Een automaat verbruikt wel iets meer maar merendeel haalt toch wel de 1 op 18 met de 1.2 met de schakelvariant.
Rij je hoofdzakelijk in de stad rond waar je alleen gas geeft en afremt?