Ga naar inhoud

How to


2011-sportage

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Iemand eigenlijk een idee wat die 'Amerikaanse' kofferdeksel-achterlichten zouden kosten? :huh:

Op deze site krijg je een indicatie.

$114.55 Backup lamp assy Left

$114.55 Backup lamp assy Right

$021.63 Socket and wire Either Side

$021.63 Socket and wire Either Side

------------

$272,36 Totaal

Dan komen de verzend en afhandelingskosten er nog bij, die zijn in de US hoog.

Houd daarna ook rekening met de douane die over het hele bedrag inclusief verzendkosten invoerrechten kunnen heffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een heel slimme dealer hebt laat hij de achterlichten uit amerika komen daar is het standaard.

Ik denk namelijk niet dat hij het zelfde gaat doen wat ik heb gedaan. Doet hij het wel, dan heb je een ondernemende dealer.

Nou dan mag ik mijn dealer als ondernemend betitelen want heb voor woensdag as. een afspraak. Software update voor stuur en navi EN achterlicht modificatie. Hij zou in het weekend jouw werk instructie bestuderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Zijn er al forumleden die deze prachtige handleiding in praktijk hebben gebracht?

Zo ja, wat zijn de ervaringen. Ben zelf niet zo handig. Maar krijg het niet uit mijn hoofd om het ook te doen!!!

Graag reactoie,s

Ikke, je moet durf hebben.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bowie97, dank ! Het moet echt niet gekker worden.

Niet om het een of ander, maar heb je tijd teveel ................

Maar goed, toch nog een paar vragen (als je tijd hebt ......). Hou er rekening mee, ik kan "stomme vragen" stellen want mijn SP3

staat nog bij de dealer (die is nog steeds met mijn kentekenaanvraag aan het klooien................, ggrrrrrrrrrrr) en nog niet op mijn inrit ......

Mijn idee is om de extra lichtunits "in te zetten" voor uitbreiding van de remlichten. Zit er "remlichtvoeding" "in de klep"

en is een hoger wattagelampje dan afdoende .................

Ik wil zelf de achteruitrijlichten en richtingaanwijzers achter gaan "omdraaien". Hoe sta je daar tegenover.

"Hogere" richtingaanwijzers zijn veiliger (zeggen ze......., zie Volvo 850 break) en ik kan me toch nog enigszins

onderscheiden van de 1000den SP3's die er zometeen in NL en B rondrijden ......

Grtz, Dick van Dyke

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. Mijn idee is om de extra lichtunits "in te zetten" voor uitbreiding van de remlichten. Zit er "remlichtvoeding" "in de klep"

2. en is een hoger wattagelampje dan afdoende .................

3. Ik wil zelf de achteruitrijlichten en richtingaanwijzers achter gaan "omdraaien". Hoe sta je daar tegenover.

4. "Hogere" richtingaanwijzers zijn veiliger (zeggen ze.......,

Grtz, Dick van Dyke

1. Volgens mij wel 3e remlicht. Alleen is dit led verlichting.

2. Meten is weten. Zijn de units daar op gebouwd? Ik weet het niet.

3.en 4. Bij ons zeggen ze alles kan, maaaaaaaaaar. Kosten baten plaatje? Veiligheid? Boek je een gunstig resultaat?

Je moet de stroom kabel ergens gaan omleggen.

Links achter in de kofferruimte komt de kabel binnen.

Die kabelboom vertakt zich en gaat naar.

3e rem- achteruit rij- en normaal licht (niet aangesloten), achterklep.

Rem-/achterlicht. flank. Links en rechts.

Richtingaanwijzer en mistlamp, bumper. Links en rechts.

? Is de richting aanwijzer vanaf de zijde nog zichtbaar als hij in de achterklep zit? Veiligheid.

? Schijnt de achteruitrijlamp op de nieuwe positie voldoende naar achteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. Mijn idee is om de extra lichtunits "in te zetten" voor uitbreiding van de remlichten. Zit er "remlichtvoeding" "in de klep"

2. en is een hoger wattagelampje dan afdoende .................

3. Ik wil zelf de achteruitrijlichten en richtingaanwijzers achter gaan "omdraaien". Hoe sta je daar tegenover.

4. "Hogere" richtingaanwijzers zijn veiliger (zeggen ze.......,

Grtz, Dick van Dyke

1. Volgens mij wel 3e remlicht. Alleen is dit led verlichting.

2. Meten is weten. Zijn de units daar op gebouwd? Ik weet het niet.

3.en 4. Bij ons zeggen ze alles kan, maaaaaaaaaar. Kosten baten plaatje? Veiligheid? Boek je een gunstig resultaat?

Je moet de stroom kabel ergens gaan omleggen.

Links achter in de kofferruimte komt de kabel binnen.

Die kabelboom vertakt zich en gaat naar.

3e rem- achteruit rij- en normaal licht (niet aangesloten), achterklep.

Rem-/achterlicht. flank. Links en rechts.

Richtingaanwijzer en mistlamp, bumper. Links en rechts.

? Is de richting aanwijzer vanaf de zijde nog zichtbaar als hij in de achterklep zit? Veiligheid.

? Schijnt de achteruitrijlamp op de nieuwe positie voldoende naar achteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alvorens alle voertuigen die nieuw op de weg komen krijgen een type goedkeuring door b.v.b. in Nederland de RDW en worden dan vastgelegd.

In het V.R. (voertuig reglement staat bvb hoe lang, hoog of breed een voertuig mag zijn, maar ook hoeveel watt het lampje van de verlichting

aan de voor of achterzijde mag (moet) zijn.

Dus aan de verlichting rondom valt dus helemaal niet te wijzigen.

Doe hier je voordeel mee want dat kan knaken schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alvorens alle voertuigen die nieuw op de weg komen krijgen een type goedkeuring door b.v.b. in Nederland de RDW en worden dan vastgelegd.

In het V.R. (voertuig reglement staat bvb hoe lang, hoog of breed een voertuig mag zijn, maar ook hoeveel watt het lampje van de verlichting

aan de voor of achterzijde mag (moet) zijn.

Dus aan de verlichting rondom valt dus helemaal niet te wijzigen.

Doe hier je voordeel mee want dat kan knaken schelen.

Dank voor jullie advies .............. !!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alvorens alle voertuigen die nieuw op de weg komen krijgen een type goedkeuring door b.v.b. in Nederland de RDW en worden dan vastgelegd.

In het V.R. (voertuig reglement staat bvb hoe lang, hoog of breed een voertuig mag zijn, maar ook hoeveel watt het lampje van de verlichting

aan de voor of achterzijde mag (moet) zijn.

Dus aan de verlichting rondom valt dus helemaal niet te wijzigen.

Doe hier je voordeel mee want dat kan knaken schelen.

:offtopic:

Natuurlijk kun je wel toevoegingen / wijziging doen.

Elke toevoeging / wijziging die een verbetering is, is per definitie niet in strijd met de regelgeving.

Denk maar eens aan de ANWB auto,s met hun hoog geplaatste extra richting aanwijzer / alarmlichten.

De verlichting moet wel een type goedkeuring hebben.

En nu terug waar dit draadje voor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 6 maanden later...

Voor diegene die het Duits machtig zijn hier wat handleidingen.

Maar ook voor diegene die het niet kunnen lezen er zitten plaatjes bij. :-)

Zou ook mooi zijn voor de Venga. Helaas bestaat zoiets niet.

Oh ja, Duits lezen is geen enkel probleem. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 6 maanden later...

Kortgeleden heb ikzelf een paar Amerikaanse achterlichtunits gemonteerd. Niet alleen vind ik het een veel mooier gezicht als de gehele achterlichten verlicht zijn, maar het is m.i. ook een heel stuk veiliger omdat de zichtbaarheid vergroot wordt en er bij een enkel defect lampje altijd nog een achterlicht brandt. In de komende wintermaanden lijkt mij dat belangrijk en ik vind het heel merkwaardig dat het niet standaard zo is uitgerust.

Intussen heb ik de oorspronkelijke achterlichtunits volgens de DHZ instructie van Bowie79 gemodificeerd. Daarbij heb ik gebruik gemaakt van de optie met vlakstekkers zodat het nu echt helemaal plug&play is, er hoeft aan de bedrading niets veranderd te worden. Zie foto.

Die gemodificeerde units bied ik nu te koop aan voor diegene die het zelf modificeren niet ziet zitten of eenvoudig daarvoor de tijd niet beschikbaar heeft want het is best even een klusje.

De units die ik gemodificeerd heb, hadden slechts 2 weken op mijn nieuwe auto gezeten dus zijn in perfecte staat.

Zie rubriek te koop aangeboden voor details en foto's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn gemodificeerde achterlichten waren heel snel verkocht. Er was nog meer belangstelling en ook was er interesse in het "linkje" naar de site waar ik de originele (Mobis/KIA) Amerikaanse uitvoering van de achterlichten vandaan heb. Tegen de actuele koers kosten ze ca. 140 euro per stel, inclusief verzendkosten, maar exclusief de invoerrechten van ca. 36 Euro.

De lampunits zitten in een originele verpakking en zijn compleet met alle fittingen en lampen en reeds voorzien van het benodigde kabelboompje, zodat het een kwestie van 5 minuten per kant is om ze te monteren.

Het uiterlijk van de achterlichten is identiek aan de bestaande.

Gezien de vragen, heb ik zomaar het idee dat de “te koop rubriek” binnenkort wordt overspoelt met gebruikte standaard-achterlichten……

het linkje:

http://www.ebay.com/itm/180801927602?item=180801927602&viewitem=&sspagename=ADME:L:OC:NL:3160

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...