Jump to content

picaman

ingebouwde standaard radio uit dash verwijderen uit new picanto?

Recommended Posts

Wat ik vergeten was te vermelden is dat de set eerst in mijn clio speelde als een trein! Hij zat toen op een pioneer aangesloten en dat kon de halve wereld horen:)

Het volume van de woofer loopt namelijk niet gelijk aan dat van de radio.

Zo'n woofer heeft toch een eigen geluidsniveau-regeling?

Blijkbaar nog steeds ergernissen over de kwaliteit van radio.

Als ik tip mag geven, en aanraden wat ik heb gedaan :

- originele radio eruit.

- heb ander front besteld bij dealer (voor enkelpin radio, en geen dubbelpin zoals originele)

- heb nu een radio/dvd erin, die ik nog liggen had, met 4x25w uitgang, dus niets speciaals

- originele luidsprekers eruit, en vervangen door gewone (lees niets dure), maar goede luidsprekers, zowel vooraan als achteraan.

Heb nu aangenaam geluid, zowel treble als bass, en met goede luidsterkte.

Dus inbouwen van woofer enzo is echt niet nodig, ligt gewoon hoe je het zelf wilt.

Mij vertelde mij wel, dat de originele radio zowieso veel te licht is om een versterker of woofer op aan te sluiten, zal je nooit volle capaciteit uithalen.

groeten,

Er kan dus wel een andere radio in. Ik kreeg overal te horen van niet.. Kan ik dan gewoon kia Nederland bellen?

Verder is het geluid trouwens niet heel slecht. Het functioneert alleen niet lekker:-(

Waarom zou je KIA Nederland bellen?

Aan de kwaliteit van de radio wordt door hen niets gedaan, want er is geen spraken van een gebrek of mankement.

De radio voldoet en zo ook de kwaliteit, volgens hen.

Als je de radio e/o speakers wilt vervangen, is dat aan de consument zelf.

Onderdelen, zoals het radiopaneel, kan gewoon via de dealer besteld worden.

BaBaCC

Beste mensen,

even een vraagje, ik kan volgende week donderdag mijn picanto 1.2 ophalen, wil alleen wat extra opties toevoegen.

Ik wil graag een 2din radio/navigatie/handsfree inbouwen maar valt dit onder de garantie als je deze zelf gaat inbouwen of moet de garage dit doen?

en ik wil graag weten of iemand tips heeft voor een goede/redelijk geprijsde +/- 350 -450 euro 2din navigatie/bluetooth carsystem weet, heb al een hoop gegoogled maar zien door de bomen het bos niet meer :P

is dit een goede?? ik las dat je je iphone moet gebruiken voor navigatie maar die heb ik dus niet::P Hoe werkt het dan ???

http://www.redcoon.nl/B367824-Kenwood-Electronics-DDX4021BT_2-DIN?refId=kieskeurig

Denk dat je die moet zien als een soort App-radio van Pioneer. Dan worden de mogelijkheden van je smartphone gebruikt in plaats van navigatie in te bouwen. Dus het is denk ik geen "stand alone" navigatie. Ook denk ik dat de USB/aux-in aansluiting onder in eht midden console niet kan worden aangesloten op deze.

Ik heb zelf ook veel zitten neuzen, maar kom altijd te duur uit. Zat te denken aan een Eonon G2216E multimedia radio met navigatie. Na een wat mail wisseling met Eonon kreeg ik het antwoord dat de huidige radio's nog niet compatibel zijn met de Pico. Denk dat ze hiermee de stuur bediening bedoelen en die vind ik wel handig, verder bestaat er wel al een Kia/hyundai naar ISO+USB/aux-in verloop kabel om hem hier op aan te sluiten.

Ook het inbouwen van een radio lijkt mij geen issue met betrekking tot de garantie, er wordt namelijk niets fundamenteels aan de auto veranderd.

Die is inderdaad wel erg gaaf !

Heb hem hier gezien met achteruitrij camera is deze nog gaver! prijsverschil is maar 314.95 zonder camera of 349.95 met achteruitrijcamera

http://www.multimedi...rij-camera.html

Goed betaalbaar ook, want ik dacht al dat ik niet onder de 500 euro kwam voor een degelijk apparaat, maar deze houdt ik zeker in gedachten, nu nog even aankomende donderdag informeren wat het kost om deze te installeren door Kia dealert Durmi in Hoorn!

Maar er zit een micro usb aansluiting welke dan weer kan worden aangesloten op een USB stick voor aux als in MP3'tjes en video's.

heb ook nog even verder gekeken, als je hem via de usa besteld is de prijs aanzienlijk lager, en free shipping!

http://www.eonon.com/Car-DVD-Players/2-Din-Car-DVD/D2216.html

E280,- euro in vergelijking met de nederlandse site --> E314 euro.

met camera kost deze E300, - en in NL E350,-

http://www.eonon.com/Car-GPS/2-Din-Car-GPS-DVD/C1301.html

Wat zou jij doen phoenix2149 ?

Nou ik ga wachten, want dit is de mail wisseling met Eonon waaruit ik opmaak dt het (nog) niet compatible is. En dan denk ik met namen aan de stuurwiel bediening:

Hi Richard, nice to hear from you soon.

But regret to tell you that your car is specific car.

And we don't have product to be fitted your car at present.

Many thanks for your kindly understanding and support.

Best regards

Susan

On Wed, Jun 27, 2012 at 12:34 AM, phoenix2149 wrote:

>

> Dear Susan/Eonon,

>

> I found some documents and pictures that should help define what type of device you could advise me. I think the G2216E is a very good option, but maybe you have a better one for about the same price range.

>

> My question to be able to connect the pre installed BT MIC is not very strict An "on board" MIC should be sufficient.

>

> Thank you for your support.

>

> Kind regards,

>

> phoenix2149

>

> ________________________________

> Date: Mon, 25 Jun 2012 16:30:39 +0800

> Subject: Re: Product information

> From: eonon.com@sbo2.net

> To: phoenix2149

>

>

> Dear phoenix2149,

>

> Glad to hear from you and thank you so much for your interest.

> Could you supply one picture of your car dash and the power plug of your car.

> So that we can check which product fits your car.

>

> Then we will answer your another question after confirming which dvd player will fit your car.

>

> And you also can know more about our product from the below information:

> All of our car DVD players fit any car or truck except some specific car models.

> So please check the player position height of your car dash. If 50mm, please select from 1 Din series;

> and if 100mm, please select from 2 Din series. The DIN series is universal.

> If you have any further question. Please feel free to contact us.

>

> Thanks&best regards

> Susan from eonon

>

>

>

>

>

> On Fri, Jun 22, 2012 at 5:37 PM, phoenix2149 wrote:

> > Dear Eonon employee,

> >

> > Recently we bought a KIA Picanto model 2011/2012. We would like to buy a

> > multimedia/navigation 2DIN radio to build in our car.

> >

> > My search brought my interest in an Eonon product, but I have at least 5

> > wishes I'd like the product to have but I'm unable to find one that has all

> > these three items in the extensive product range of Eonon.

> >

> > My Wishes:

> >

> > Navigation

> > Ability to use Steering wheel buttons

> > Ability to connect the USB/Aux-in/IPOd connection in center console of the

> > PICANTO 2011/2012 "morning" model to a rear entrance of the unit

> > Ability to connect the built in MIC to a rear entrance of the unit.

> > Hands free voice selectable contacts

> >

> >

> >

> > Could you tell me witch type(number) of Eonon unit could offer me that has

> > all these possibility's in the unit.

> >

> >

> > Kind regards,

> >

> >

> > phoenix2149

>

Nou ik ga wachten, want dit is de mail wisseling met Eonon waaruit ik opmaak dt het (nog) niet compatible is. En dan denk ik met namen aan de stuurwiel bediening:

Stuurwielbediening wordt inderdaad niet wat. Moet je ook niet vanuit gaan bij een vervangend model, denk ik. Met de microfoon (standaard mono-audio), USB (usb, duh), Aux (l/r audio), speakers en evt subwoofer zie ik weinig problemen. ISO connector moet ook geen probleem zijn; hooguit een verloopje nodig.

Voor elke vervangende radio zul je tegen een aantal beperkingen aanlopen, maar je krijgt er ook weer e.e.a. voor terug. Veel is mogelijk maar vereist wel wat knutselwerk; alleen stuurwielbediening ga je niet voor elkaar krijgen ben ik bang.

Ok nou ik ben benieuwd, ik heb dan geen stuurwiel bediening maar dacht eraan om dit los te kopen via e-bay had ik die gevonden voor volgens mij 69 dollar. maar dat is nog toekomstmuziek dan.... in ieder geval is een upgrade van de radio wel nodig aangezien ik ook wel een fan ben van mooie elektronica :P

@ hierboven

Kan, maar het werkt toch niet zonder verloop stekker die ook weer een prijs vanaf 80 eurie heeft ofzo.

Stuurwielbediening wordt inderdaad niet wat. Moet je ook niet vanuit gaan bij een vervangend model, denk ik. Met de microfoon (standaard mono-audio), USB (usb, duh), Aux (l/r audio), speakers en evt subwoofer zie ik weinig problemen. ISO connector moet ook geen probleem zijn; hooguit een verloopje nodig.

Voor elke vervangende radio zul je tegen een aantal beperkingen aanlopen, maar je krijgt er ook weer e.e.a. voor terug. Veel is mogelijk maar vereist wel wat knutselwerk; alleen stuurwielbediening ga je niet voor elkaar krijgen ben ik bang.

Eigenlijk is het wel raar dat dit zo is. Als een dergelijke feature intwikkeld wordt, en het is er al een tijdje!!!, verwacht je dat er een enige standaard in zit. Ik bedoel, wat is er nou zo wezelijk anders aan de bediening in de PICO dan bv een FORD? Volume +/-, kanaal +/-, opnemen, ophangen en input toggle zijn op zijn minst universele knopjes. Het is alleen maar om de klanten op kosten te jagen.

In principe zou compatibiliteit alleen maar met stuurbediening te maken kunnen hebben, de rest is allemaal mogelijk met een goede ISO verloop kabel. Maar stuurwielbediening dat is voor mij gewoon een rede om te wachten tot het wel kan, het zij met verloop stekker voor een redelijke prijs. Als je dit allemaal bij elkaar optelt kun je beter bij KIA gewoon laten inbouwen.

Ik ben van de gadgets en dat mag van mij op zich best wat kosten hoewel geen absurde bedragen die je ziet bij de "a" merken of vie KIA zelf maar dan moet het ook gewoon werken en geen verloop dit verloop dat convertor hier en daar. Werkt het niet dan wacht ik rustig af en besteed ik me geld wel aan andere nuttige dingen, zoals CC ofzo waar we bij aanschaf niet genoeg budget voor hadden.

Doe geen moeite de speakers te vervangen. Geeft amper beter geluid. De radio-unit is de boosdoener. Geen power. Een kennis van mij heeft achter de radio een kleine versterker gehangen van de Kijkshop. 2x30 watt of zo. En gelijk veel voller en harder geluid. Zonder de speakers te vervangen. Enkel een kleine actieve subwoofer onder de voorstoel geplaatst voor extra bas. Weinig kosten, weinig moeite en duidelijk meer power.

Hoe heeft je kennis deze dan aangesloten?? De radio heeft namelijk geen tulp uitgangen die je normaal gesproken nodig hebt voor een versterker.....of heb je een ander soort versterker die geen tulp aansluiting nog heeft?

alvast bedankt !

Waarschijnlijk door middel van een kniptang en wat draad Beetje soldeerwerk of wat klemmen denk ik

@Boggel: gewoon de draden achter de originele radio, die naar de achter luidsprekers gaan, doorgeknipt. Vervolgens die draden naar de ingang van de versterker geleid. De output van de versterker weer aangesloten op de andere uiteinden van de doorgeknipte draden, die naar de luidsprekers gaan. In feite de versterker tussen de originele radio en de achter luidsprekers gehangen. Wel een versterker genomen waar je laagohmige signalen in kunt sturen. Extra op die versterker heeft mijn kennis nog een subwoofer aangesloten voor meer bass. Geluid is niet onaardig.

heren bij deze wil ik even inhaken op deze topic:

het makkelijkst, misschien niet het goedkoopste is gewoon dit te bestellen:

http://www.ebay.com/itm/7-Car-DVD-player-Stereo-with-GPS-navigation-for-KIA-Morning-Picanto-2012-SALE-/160921010192?pt=US_Video_In_Dash_Units_w_GPS&hash=item2577a3c010&vxp=mtr/

ik heb ook het een en ander uitgepluisd maar hier heb je alleen maar voordelen mee.

-ondersteund stuurwielbediening,

-navigatie,

-touchscreen,

-DVD,

-achteruitrijcamera,

-bluetooth met intern en externe mic,

-versterkte uitgangen voor de speakers (meer vermogen),

-standaard Kia dus hoef je iets aan te passen, ook geen kabels of het frame.

ik zie geen nadelen van dit product, en met een beetje zoeken is ie ook te koop op marktplaats ed!!!

ik denk er ook over na om dit te kopen, twijffel alleen of het voor mij persoonlijk nut heeft om te kopen anders zou ik het zo gedaan hebben!!!

succes

Hoi Handyman

Die had ik inderdaad al gevonden maar we hebben het niet eraf gekregen. Ondanks de duidelijke handleiding.

Vanuit de bestuurdersstoel gekeken komt de rechterkant niet los.

Inmiddels wel ruimte voor de kabels en zo dus het komt wel goed maar loskrijgen gewoon niet.

Normaal een halfuurtje inbouwen de man is net weg en heeft er 2 hr over gedaan. Moest andere klanten zelfs afbellen.

Ben blij dat ik een vaste prijs heb afgesproken.

En de man is rustig gebleven en heeft het netjes afgewerkt.

Maar toch losmaken lukt niet. Ik wilde ook kijken voor een andere radio maar dat vergeet ik maar dus.

:no:

Mocht iemand z'n originele KIA (lees: HYUNDAI) radio willen verwijderen; ik kwam toevallig deze advertentie tegen op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/548321952

Misschien dat de foto's helpen bij het uitbouwen! Je ziet namelijk waar de klemmetjes zitten etc.

Nu begrijp ik waarom de kwaliteit/vermogen van deze radio zo bagger is! :P

Hallo deze link werkt helaas niet meer mag ik vragen hoe je het hebt gevonden.

Groetjes Wennie

Het is echt een kwestie van flink trekken, eventueel icm kunstof wiggen.

Ik heb foto's van mijn inbouw vd parrot gemaakt waarop je kunt zien hoe alles in elkaar zit. Succes ermee !!

Ps ik ben een amateur en had binnen een kwartier alles eruit.

https://picasaweb.google.com/117603571026931397545/KiaRadioTelefoon?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMTGue7s9PXNjgE&feat=directlink

@ hierboven, niet er netjes uit Ginoceros

heren bij deze wil ik even inhaken op deze topic:

het makkelijkst, misschien niet het goedkoopste is gewoon dit te bestellen:

http://www.ebay.com/...a3c010&vxp=mtr/

ik heb ook het een en ander uitgepluisd maar hier heb je alleen maar voordelen mee.

-ondersteund stuurwielbediening,

-navigatie,

-touchscreen,

-DVD,

-achteruitrijcamera,

-bluetooth met intern en externe mic,

-versterkte uitgangen voor de speakers (meer vermogen),

-standaard Kia dus hoef je iets aan te passen, ook geen kabels of het frame.

ik zie geen nadelen van dit product, en met een beetje zoeken is ie ook te koop op marktplaats ed!!!

ik denk er ook over na om dit te kopen, twijffel alleen of het voor mij persoonlijk nut heeft om te kopen anders zou ik het zo gedaan hebben!!!

succes

Alternatief binnen Nederland. Beetje je eigen economie ook stimuleren! Het is wel ietsje duurder (€430 via E-bay), maar je weet wel zeker dat hij aankomt haha. Mocht je een van de twee bestellen ben benieuwd naar je inbouw ervaring en foto's. Het blijft bij mij toch kriebelen een dergelijke radio te installeren, maar ja ik ehb een vriendin en daar moet je naar luisteren toch...

KLIK