Jump to content

Anouk

Onderhoudskosten

Recommended Posts

Een heel aantal merken hebben vaste onderhoudsprijzen per model en aantal km's.

Heeft iemand die van KIA Picanto hier?

Of heeft iemand al onderhoud laten plegen en wat koste de beurt?

Helaas staat het niet op de site, bv Toyota heeft dat goed voor elkaar, weet je precies waar je aan toe bent!

ja en ?

Zal niet veel schelen met versie 2011/12

Maar je hebt gelijk, KiaMNL zou dit moeten updaten.

Geven we door als KCG

Gelukt, jammer dat het onderhoud ineens twee keer zo duur wordt. Betaal nu voor mijn veel grotere auto 99 kleine beurt en 150 grote beurt.

Maar ja dan heb je ook garantie...

Zou je niet ook eens naar iets 2ehands kunnen kijken ?

Het verschil tussen nieuw en oud rijden is erg groot zoals je al aangeeft in je OH kosten.

Zou een jonge gebruikte niet veel handiger zijn voor je ?

Kan zelfs een Kia zijn, toch ?? :-)

Volgende week gaat mijn Picanto naar de garage voor de 30.000 km beurt (kostenindicatie: EUR 281) . Er gelijk maar bij gezegd dat ik deze keer géén interieurfilter wil (EUR 37). 1 x per jaar vind ik wel genoeg voor zo'n filter (heb dit filter wel zelf even verwijderd en schoongemaakt met de stofzuiger).

Er zijn geen problemen na 30.000 km, behalve de vloermat aan bestuurderskant; het inlegstuk laat los; dat zal wel garantie zijn neem ik aan.

Vorige week een kleine beurt voor mijn Picanto laten doen.

Gisteren de rekening thuis in de brievenbus ontvangen.

Kosten vond ik meevallen!

€ 140,-

Op de Kia site staat dat het € 180 kost.

Scheeld tog € 40euro,- met wat Kia voorschrijft.

Kan elke Kia dealer zijn eigen onderhoudsprijzen bepalen?

Ik ben belg, en heb hier 150 euro betaald voor eerste, kleine beurt (15.000km), bij dealer.

Ik ben belg, en heb hier 150 euro betaald voor eerste, kleine beurt (15.000km), bij dealer.

Ik begrijp niet goed hoe het komt dat jij een "kleine" beurt kreeg aan 15.000 km. Normaal moet dit toch een grote beurt zijn?

Onze dealer rekent 175 euro voor een kleine beurt die rond de 1800 km moet plaatsvinden, en 350 euro voor een grote beurt als de teller op 15.000 km komt te staan.

Is qua prijs zelfs iets duurder dan de onderhoudsbeurten voor onze Honda Jazz. Je kan dus idd stellen dat de klant in zekere zin een deel van de 7 jaar garantie mee betaalt.

Ik begrijp niet goed hoe het komt dat jij een "kleine" beurt kreeg aan 15.000 km. Normaal moet dit toch een grote beurt zijn?

Onze dealer rekent 175 euro voor een kleine beurt die rond de 1800 km moet plaatsvinden, en 350 euro voor een grote beurt als de teller op 15.000 km komt te staan.

Is qua prijs zelfs iets duurder dan de onderhoudsbeurten voor onze Honda Jazz. Je kan dus idd stellen dat de klant in zekere zin een deel van de 7 jaar garantie mee betaalt.

Net zoals bigwade reeds zei, je wordt werkelijk opgelicht door je dealer!

Dat er een verschil van tarief kan zijn, tss verschillende dealers is mss nog te begrijpen, alhoewel er idd beter een algemene regel zou moeten zijn.

Maar een kleine beurt aan 1800km???????? en er dan nog geld voor vragen????

Dit is oplichting met voorbedachte rade, doodstraf wellicht te streng, maar zeker verder stappen voor ondernemen!

Heb vroeger ook bij aankoop van andere wagen ( geen Kia), na 2000 km terug moeten gaan naar dealer, maar dat was toen om een gewone checkup te doen van de wagen, een extra service van de dealer, die gratis was.

Heb vroeger ook bij aankoop van andere wagen ( geen Kia), na 2000 km terug moeten gaan naar dealer, maar dat was toen om een gewone checkup te doen van de wagen, een extra service van de dealer, die gratis was.

Tja, mijn ervaring is anders. Met onze Honda Jazz hebben wij in 2010 rond de 2.000 km ook de olie moeten laten verversen en de oliefilter laten vervangen, maar die beurt viel mee (was maar 65 euro).

Zal effen verder informeren bij de Importeur...

Bij een nieuwe Pica is de eerste onderhoudsbeurt echt pas bij 15.000 km! en de kosten zulle tussen de € 150,00 en € 185,00 liggen.

BaBaCC

Tja, mijn ervaring is anders. Met onze Honda Jazz hebben wij in 2010 rond de 2.000 km ook de olie moeten laten verversen en de oliefilter laten vervangen, maar die beurt viel mee (was maar 65 euro).

Zal effen verder informeren bij de Importeur...

Olie(filter) vervangen na 2000km? wat een waanzin. Dit hoeft pas na 30.000 of zo, ofwel bij de grote beurt.

Net zoals bigwade reeds zei, je wordt werkelijk opgelicht door je dealer!

Dat er een verschil van tarief kan zijn, tss verschillende dealers is mss nog te begrijpen, alhoewel er idd beter een algemene regel zou moeten zijn.

Maar een kleine beurt aan 1800km???????? en er dan nog geld voor vragen????

Dit is oplichting met voorbedachte rade, doodstraf wellicht te streng, maar zeker verder stappen voor ondernemen!

Ik kreeg intussen vandaag van de Kia garage een berichtje dat de doorgegeven prijzen voor de onderhoudsbeurten van de Picanto "te ruim" gerekend zijn.

Een kleine beurt bij 15.000 km zou ongeveer € 125 kosten en een grote beurt ongeveer € 200. Klinkt al véél aannemelijker voor zo'n kleine wagen :wink:

En ik heb hun eerste mail blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd: bij 2.000 km moet de Pica binnen, niet voor een klein onderhoud maar voor een olieverversing aan € 25.

En ik heb hun eerste mail blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd: bij 2.000 km moet de Pica binnen, niet voor een klein onderhoud maar voor een olieverversing aan € 25.

Ook die is overbodig en NIET nodig om garantie te behouden.

Ook die is overbodig en NIET nodig om garantie te behouden.

Ja, uit de laatste mail blijkt idd dat ze geen olieverversing zullen doen. De Pica moet enkel binnen voor een eerste check-up en daarvoor wordt € 25 gevraagd.

Eerlijk gezegd, vind ik dat ze dat zouden als naservice gratis zouden mogen doen. En zelf had ik beter mijn huiswerk moeten doen door alles nog voor het tekenen van de verkoopsovereenkomst te bespreken.

Na ongeveer 3000 kilometer heb ik de auto even laten nakijken omdat de koppeling speling gaf, stuurbekrachtiging die niet goed terug ging, zwabberde weggedrag en wat lager ingestelde lampen.

Dit werd allemaal netjes kosteloos verholpen.

Ik denk als zij dat als service willen doen prima, maar dan moet het ook een service zijn en geen betaalde checkup wat eigenlijk niet nodig is.

Zojuist een afspraak gemaakt voor mijn eerste kleine beurt, de 15.000km beurt en was natuurlijk ook benieuwd naar de kosten. Volgens de Kia dealer in Zeist is de prijs bij elke Kia dealer gelijk, maar het verschilt wel per model Picanto. Voor het nieuwe model (mijn bouwjaar is augustus 2011) is het voor de kleine beurt EUR 180,-. Op de website van Kia staan helaas alleen de prijzen vd modellen 2004 tot 2011. Dus niet vanaf 2011. Ik heb via de site van Kia daar gelijk maar even een opmerking over gemaakt of ze dat willen bijwerken.

post-5520-0-96321800-1346241973_thumb.jpg

ik zie dat het interieurfiler niet meer op de lijst staat. Is het nu niet meer nodig of is het nu vast onderdeel van een beurt of airco-onderhoud geworden?