Jump to content
Tazteam

TAZTEAM The Next Generation

Recommended Posts

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

VOLGENDE PROJECT?

m1gz5g3aoipe.jpg

dacia-duster-pikes-peak-1.jpg

dacia-duster-pikes-peak-4.jpg

Na de race moet je wel met even het stof wegvegen.....

feather-duster.jpg:D :D :D :D :D :D

Er komt idd wel een nieuw projekt.

Maar zal "iets" minder extreem zijn als de Duster hierboven.

Wel komt er verlaging onder 40/60 mm, en een set mooi LM velgen.

De raamfolie wordt binnenkort besteld.

Ook al wat oplossingen aan het zoeken voor onze beide telefoons om deze netjes te monteren in/aan/op het dasboard.

En.............het allerbelangrijkste, nieuwe plannen maken voor de install.

Kortom: net besteld en nu al weer van start, waarschijnlijk onder de titel: Tazteam, the New Generation!!

Maar de auto is nog een paar maal te bewonderen in zijn oude uitvoering in Hoogerheide (2 Juni) en in Etten Leur op 12 Juni, en dan gaat de Next Generation langzaam uit elkaar.

Philip

Gisteren de laatste show gehad in vol ornaat.

Afscheid genomen door de leden van de tuningclubs, zeer emotioneel met "The Last Post"

Wel indrukwekkend dat een aantal mensen rond de auto staan, en waardig afscheid nemen van de Tazmobiel.

Vandaag de eerste dingen gewijzigd aan onze Tazmobiel.

Tis nu een Kia geworden, gezien zijn naamplaatje achterop.

Ook het logo van Tazteam is van de achterruit verwijderd.

Tevens naar origineel gebracht:

* luchtfilter

* Achterlichten

* Antenne

* Rvs doppen onder motorkap verwijderd

* Tankdop en klepje

Woensdag gaat de achterruit weer in de folie, volgens afspraak met inruil.

Volgend weekend gaat er weer het nodige gebeuren om de auto "origineel" te krijgen.

Philip

Je had de Picanto lekker zelf moeten verkopen joh. Een Kia inruilen is huilen. Voor zowel de Pride als de Clarus als de Rio kreeg ik schrikbarend weinig en mede daarom is de Rio nog niet ingeruild.

Maargoed ik dwaal af.. van harte gefeliciteerd met je nieuwe auto! En wie weet rijden we over een aantal maanden weer in hetzelfde merk ;)

Een Kia inruilen is huilen.

Dit heeft denk ik niet zozeer met de in te ruilen kia te maken, maar meer met de inruilwaarde die je terug krijgt bij een Dacia dealer.

Voor onze Panda zat de Dacia dealer dik 3000 euries onder de Bovag koerslijst en de Kia dealer zat er spot-on op.

Wij hebben een zeeeeeeer mooie inruilprijs teruggekregen van onze Picanto.

En je moet wel bedenken dat de Dacia Sandero een auto is met een echte budgetprijs.

Wij zijn dik tevreden met de deal die is gesloten.

Wij wisten dat de Pica ver in originele staat gebracht moest worden om ingerolen te worden.

Maar door deze regeling zijn er in Nederland een aantal Picarijders een heleboel accesoires rijker voor een leuke prijs.

Philip

Kleine update.

De auto is bijna weer origineel.

Zaterdag as gaat de sterrenhemel eruit, en de hoedenplank omwisselen.

Als het telefoontje komt van de Daciadealer hoef ik alleen nog maar de wielsloten en de radio te verwijderen, en dan is de Pica helemaal origineel en kan er echt afscheid genomen worden.

Philip

Gisteren, 5-8, te horen gekregen dat de Dacia over ca 3 weken bij ons in bezit is.

Het lange wachten wordt beloont.

Om het dagboek af te sluiten zal er een foto van de Dacia geplaatst worden, issie nog wel niet helemaal klaar, maar krijgen jullie wel een indruk.

Philip

Een Kia inruilen is huilen.

Dit heeft denk ik niet zozeer met de in te ruilen kia te maken, maar meer met de inruilwaarde die je terug krijgt bij een Dacia dealer.

Voor onze Panda zat de Dacia dealer dik 3000 euries onder de Bovag koerslijst en de Kia dealer zat er spot-on op.

Dat is niet alleen bij de Dacia dealer hoor.. Dat kan bij elke willekeurige dealer of zelfs universele garage zijn. Mijn Rio is een tijd te koop geweest en het laagste bod van een garage als inruilwaarde was.... € 400,--...

Vele andere merken en universele garages willen vooral de oudere generaties Kia niet hebben. Sommigen willen em zelfs niet inruilen en adviseren om hem zelf via Marktplaats te verkopen.

Uiteindelijk heb ik er nu voorlopig voor gekozen de Kia maar te houden en proberen te gaan sparen voor een geheel nieuwe auto. Alle occasions die ik bekeken heb waren van gelijke leeftijd als mijn Rio, soms véél minder km op de teller, maar wel een motor die olie lekt..

Mijn Rio lekt gelukkig nog niks.

Wel jammer natuurlijk dat we TazTeam als Kia rijders kwijt zijn. Of mijn nieuwe auto t.z.t. nog een Kia word is een goede vraag, al maakt de nieuwe Rio met alles erop en eraan het toch verleidelijk...

Vanuit mijn positie geld in elk geval: TazTeam, ik zal jullie missen als Kia rijder. Het was een unieke Picanto. Gelukkig zijn er wat mooie onderdelen bij een andere picanto liefhebber terecht gekomen, die er ook al een tijdje mee bezig is om de picanto behoorlijk uniek te maken.

........Gelukkig zijn er wat mooie onderdelen bij een andere picanto liefhebber terecht gekomen,

die er ook al een tijdje mee bezig is om de picanto behoorlijk uniek te maken.

Ik heb wel een idee waar ze terechtgekomen zijn......bij D..z ;)

........Gelukkig zijn er wat mooie onderdelen bij een andere picanto liefhebber terecht gekomen,

Klopt helemaal, hopelijk heeft ze binnenkort de mogelijkheid even een sneakpreview te maken van haar onderdelen icm die van ons.

Zal wel een waanzinnig geheel zijn, ben zeeeeeeeeeeeeeer benieuw :)

Ik weet dat dit forum voor Kia's bedoelt is, maar kan het toch niet laten om onze nieuwe aanwinst hier te tonen.

Vandaag naar onze Sandero gaan kijken, hij staat bij de dealer

Hier de eerste foto's

Foto-QA8AMWFT.jpg

Foto-UDON464O.jpg

Foto-7LBWNO4M.jpg

Woensdag 24 Augustus kunnen we hem ophalen.

Op 19 Augustus komt het foliebedrijf de ramen tinten.

Op 24 Augustus gaan we direkt vanaf de Daciadealer door naar de bandenboer om de velgen te monteren en de winterbanden op te halen.

Een foto van de Dacia zoals hij 24 augustus erbij staat wordt nog geplaatst, en dan sluit ik het boek van Kia en ga verder op een ander forum met onze Dacia.

Groeten

Philip

Vind het echt heel knap als je daar nog wat van kan maken..

Maar ja dat was met de oer Pica eigenlijk ook.

Hou ons (ook met foto's) op de hoogte :wink:

:lol: Tsja, naar wie zou het anders moeten zijn gegaan he..

Klopt helemaal, hopelijk heeft ze binnenkort de mogelijkheid even een sneakpreview te maken van haar onderdelen icm die van ons.

Zal wel een waanzinnig geheel zijn, ben zeeeeeeeeeeeeeer benieuw :)

@Philip: Ik zal er binnenkort weer eens langs gaan, kijken hoe het met haar en de Pica gaat, en of de onderdelen er al op zitten :)

Ik weet dat dit forum voor Kia's bedoelt is, maar kan het toch niet laten om onze nieuwe aanwinst hier te tonen.

Vandaag naar onze Sandero gaan kijken, hij staat bij de dealer

Hier de eerste foto's

Foto-QA8AMWFT.jpg

Foto-UDON464O.jpg

Foto-7LBWNO4M.jpg

Woensdag 24 Augustus kunnen we hem ophalen.

Op 19 Augustus komt het foliebedrijf de ramen tinten.

Op 24 Augustus gaan we direkt vanaf de Daciadealer door naar de bandenboer om de velgen te monteren en de winterbanden op te halen.

Een foto van de Dacia zoals hij 24 augustus erbij staat wordt nog geplaatst, en dan sluit ik het boek van Kia en ga verder op een ander forum met onze Dacia.

Groeten

Philip

Philip, dat maakt toch niks uit? Het is JOUW dagboek en de Sandero is de opvolger van jouw Pica. Dus als afsluiting in dit boek vind ik dat beslist NIET ongepast (dus gepast!)

Vind het echt heel knap als je daar nog wat van kan maken..

Maar ja dat was met de oer Pica eigenlijk ook.

Hou ons (ook met foto's) op de hoogte :wink:

Nou nou... Heb vertrouwen in Philip. Hij heeft met verschillende modellen auto's verschillende prijzen in de wacht gesleept. Vertrouw er dus maar gerust op dat Philip van de Sandero ook weer iets moois gaat maken. Dat zit hem immers in het bloed!

Oh en Philip: Als je de Sandero eenmaal gepimpt heb, vind ik een plaatje hier ook niet erg hoor ;)

Groeten,

Peter

Hallo allemaal,

hier mijn laatste post in mijn dagboek.

Omdat de Kia al een tijdje weg is en de Dacia langzaamaan de vorm gaat krijgen, toch even een paar foto's ter afsluiting van mijn dagboek.

Er is al veel veranderd aan de Dacia, en aan de laatste items wordt hard gewerkt, zoals de audio-install en het verlagen van de gehele wagen (40-60mm) in het voorjaar.

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties in mijn dagboek.

Daarom ter afsluiting de beloofde, en meest recente foto's van onze ride.

Groeten

Philip

Foto-B4RF74SF.jpg

Foto-QJWTINXZ.jpg

Foto-BZJMJOU6.jpg