Ga naar inhoud

Kia Rio CP Super Pack


Remko .me

Aanbevolen Berichten

Eigenlijk jammer dat KIA Xenon alleen heeft bij de SP3 en de Sorento..

Het is misschien duurder in aanschaf, maar Xenon heeft wel een langere levensduur en een veel lager energieverbruik wat je brandstof consumptie weer ten goede komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eigenlijk jammer dat KIA Xenon alleen heeft bij de SP3 en de Sorento..

Het is misschien duurder in aanschaf, maar Xenon heeft wel een langere levensduur en een veel lager energieverbruik wat je brandstof consumptie weer ten goede komt.

Helemaal mee eens en op een Superpack had het wel mogen zitten.

Al is bij onze Abarth het weer zo dat de dag verlichting geel is en de xenon wit :angry:

Dit hebben we aangepast met de PIAA lampen.

Heb geen eigen foto's maar hier een voorbeeld

voor

http://www.tomensteven.be/lamp1.jpg

Na

http://www.tomensteven.be/lamp2.jpg

Het zijn die kleine dingen he?

Nadeel zijn de koplampsproeiers als we cabrio rijden en sproeien hebben we een paraplu nodig :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


1320568862[/url]' post='72208']

@ Remko: Afgelopen week je Venga verkocht... hopelijk valt alles mee met garantie ;)

Wat goed! Leuk zeg!

De rio bevalt me toch stukken beter, eigenlijk als de beste, rijdt echt super. Geen problemen gehad tot dus ver en dat is erom wennen als je naar het begin van de venga kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wow wat een mooie foto's Remko! Mooie wagen is het toch, ik kan niet wachten tot jan/feb. wanneer als het goed is onze Rio zal worden geleverd.

Wit leek mij ook erg mooi maar dat zag mijn vrouw niet zitten. We hebben uiteindelijk voor de kleur Graphite gekozen.

Veel plezier met de auto gewenst!

Groet,

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch had een Leendert van den Born kentekenplaathouder niet misstaan ;)

Hou toch op man......HAHA!

Die dealer dingen zien er zooooooooo cheap uit, yak..

btw bij mijn werkhuisbaasbuum hadden ze dat eco logo met een schroevendraaier "gedemonteerd"

Over de schade wordt nog gesproken.

Meijewetering Utrecht maar links of rechts laten liggen........stom werkplaatsvolk..

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Peterrrrrrrrr Goede reclame in ieder geval wel. Je mag er 1 plakken op mijn vriendin's auto, beloofd... haar kentekenplaat is gescheurd hahaha

@Smart Waarschijnlijk teveel korting gehad..... ;)

@Bigwade Meen je niet! Wat een idioten, föhn met visdraad was niet bekend bij de monteurs ofzo? Sjonge..... amateurs.

Misschien zal dat die besparing van brandstof zijn..... het eco logotje weegt natuurlijk 20 kilo. :)

------

Ik vond dat oranje blad van de bomen wel zo mooi staan bij het wit van de auto. Direct ook maar wat nieuwe foto's geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu we het er toch over hebben, hoe krijg je die witte letters van de "reclame van de dealer" op de kentekenplaatomlijsting er een beetje soepel af.

Heb geen zin om voor deze ... dealer reclame te rijden, moet eraf dus. Heb al wel wat voorzichtig geprobeert maar met geen mogelijkheid er vanaf te krijgen lijkt wel.

Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gaat om deze kentekenplaathouder (Halfords) waarin je vier nokjes (hoekjes) ziet zitten, waarvan twee reservenokjes.

De kentekenplaat valt onder de twee bovenste standaardnokjes. Met de bijgeleverde nokjes kun je de kentekenplaat

vastzetten. Subtiel afgewerkt en zonder tekstrand.

post-1404-0-72379900-1320788764_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vraagje:

Zo te zien ben je, net als ik, zeer zuinig op je auto (of in ieder geval van plan te zijn).

Je zegt de auto twee keer gewaxed te hebben en dat ziet er allemaal gelikt uit. (kleien, polish en waxen neem ik aan)

Ik heb de auto met waxoyl af laten leveren (wat achteraf misschien achterwege had kunnen blijven). Tot nu toe spuit ik de auto één keer in de week af en vandaag heb ik hem voor de tweede keer gewassen. Met gewassen bedoel ik dus autoshampoo en spons en vervolgens afspuiten waardoor de waxoyl weer bovenop komt te liggen.

Ik vroeg mij eigenlijk af hoe jij het grove vuil allemaal wegkrijgt en dan doel ik met name op de onderkant van de deuren. Bij mij zitten sommige stukjes toch aardig goed vast maar ik wil ook niet te hard gaan boenen en onnodige krassen veroorzaken.

Heb je dus misschien een tip?

Groetjes,

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Tom,

Ik doe inderdaad alle stappen!

Belangrijk is dat je de twee emmer methodes gebruikt, het is echt geen probleem om flink te boenen!

Laat me even duidelijk zijn, gebruik GEEEN SPONS!! (GEEN!!!!!!!!!) dit veroorzaakt krassen!

Gebruik iets anders dan een gewone spons, je kunt kiezen voor een washandschoen.

Hieronder even een duidelijk was methode.

Zoals je kunt lezen overal waar ik het over poetsen heb gebruik je twee emmers, 1 emmer met schoon water en 1 emmer met shampoo (LET OP: gebruik niet teveel shampoo, shampoo kan sterk zijn en kan je waxlaag aantasten. Volg dus duidelijk het maximaal aantal te gebruiken ml. Goede shampoo zorgt voor het makkelijker verwijderen van vuil. Ik gebruik altijd Dodo Juice Born to be Mild, gebruik je slechts een 8ml van op een 8 liter emmer, je doet dus enorm lang met dit product, dus eigenlijk helemaal niet duur. Deze dus; http://www.carclean....500_101038.aspx

Spoel je washandschoen af in het schone water, pas als het vuil eraf is pak je weer water uit de shampoo emmer. Dus nooit je VUILE handschoen of (microvezel)Spons in je schone shampoo water.

Je wilt fit water toch niet over je auto heen? En daarmee schoonmaken? ;)

swift13.jpg

Wassen met een microvezelhandschoen, schaapsvachthandschoen of microvezel spons. Schaapsvacht is veiliger voor je lak maar kan je niet in de wasmachine wassen. De microvezelspons kan meer water opnemen dan een handschoen maar die kan weer beter om randjes werken.

Spons (wat je wel mag gebruiken en niet krast): http://www.carclean....195_100976.aspx

Washandschoen Mothers: http://www.carclean....300_100581.aspx

Washandschoen Meguairs: http://www.carclean....02D_100044.aspx

Ik gebruik zelf de Spons en Meguiars handschoen, wissel het af.

Als je klaar bent met wassen, spoel je auto af... gewoon losse slang en afspoelen. Daarna afdrogen met een droogdoek! (Geen zeem, ook zemen krassen!)

Je kunt een droogdoek gebruiken ook van carclean als je zou willen; http://www.carclean....C-1_101684.aspx

Die droogdoek kun je de hele auto (zelfs 2) mee afdrogen zonder uit te wringen.

Over je Waxoyl; je hebt daarvoor gekozen en hoeft nu dus komende half jaar geen wax meer erop te doen. Vraag over een half jaar even aan mij wat je het beste kunt doen om te waxen, ik kan je daarbij wel helpen.

We zijn ook aan het kijken of we binnenkort een meeting kunnen organiseren qua poetsen.

Kijk ook even hier: ;)

Mijn Poetscollectie: http://www.kiaclub.n...-poetscollectie

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik dank u hartelijk :lol: De spons die ik heb gebruikt was van Valma en tot nu toe heb ik ook nog niet echt krassen kunnen ontdekken. Het 2 emmer systeem heb ik al wel toegepast ;) Ik ga er vanuit dat jouw topic blijft bestaan en als het dan een keer zover is, kan ik op deze pagina mooi alles teruglezen en kan ik dingen bestellen voor de ultieme poetssessie :D Nu komt de winter er aan en morgen komen er stalen velgen onder dus dan zal ik de auto niet heel veel meer wassen....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil ook graag winterbanden, maar valt mij iets te duur uit, 699 euro....

had meer gehoopt richting de 500 euro kwijt te zijn.

Graag gedaan!

Ik ben nu 230 euro kwijt voor nieuwe stalen velgen. De banden had ik nog van mijn vorige auto en die passen op de velg :)

De auto staat helaas buiten dus die is op dit moment ook al helemaal vastgevroren en onder het ijs....arm ding :(

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...