Ga naar inhoud

Slecht schakelen bij koude motor.


Ysie

Aanbevolen Berichten

Ik heb het zelfde probleem met mijn sportage 3, maar die van mij is 03-2012 nog nieuw maar wel 2000 op de teller.

Alleen bij koude motor heb ik last van 1 naar 2 schakelen en andersom ook. Maar het is niet elke keer maar begint wel

vaker voor te komen. ik heb een 1.6gdi 6 bak. Iemand daarmee ervaring of weetjes wat ik kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 jaar later...

Dit topic is al lang oud nieuws, maar ik ben toch blij dat ik niet de enige ben die dit meemaakt. Had na mijn laatste, en zoveelste, bezoek aan de dealer echt het gevoel dat ze me probeerden wijs te maken dat het allemaal in mijn hoofd zat. Ik rijd met de 2.0crdi awd van 10/2013 en heb 133.000km op de teller staan. Vanaf 120.000km is de krukaspoulli, 2 spanrollen en het vliegwiel vervangen. Na het vervangen van het vliegwiel schakelt de wagen zeer slecht terug van 2-1 en van 3-2. Ik ben direct de dag nadien terug naar de dealer gereden. Deze zei dat hij het idd een beetje voelde. Een beetje was blijkbaar niet genoeg, maar ik moest hem maar eens binnenbrengen en dan kreeg ik een vervangwagen en gingen ze eens kijken. Ze hebben er schakelolie bijgevoegd en ik moest nu 1000km gereden hebben zodat alle olie zich goed kon verspreiden. Ondertussen zijn we 1100km verder en is het probleem er nog steeds. Enkel Wanneer de motor koud is en de wagen pas uit de garage wordt gereden. Ik heb daarstraks de dealer gebeld en de wagen moet 24/4 's avond worden gebracht en dan moet ik 25/4 om 8u 's ochtends terugkomen om met de mecanicien te gaan rijden. Hopelijk stellen ze het nu fatsoenlijk vast. 

Omdat de garantie binnen 17.000km verloopt en de wagen toch wat mankementen vertoont begin ik me toch wel zorgen te maken. 


 

 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...