josua Posted September 15, 2007 Posted September 15, 2007 Hoi wie van de gelukkige Sorento rijders heeft al een gratis roetfilter van zijn dealer? gr. jos Quote
willem1 Posted September 15, 2007 Posted September 15, 2007 Gistermiddag afspraak gemaakt met de dealer voor montage van het roetfilter op 5 oktober We zullen zien Quote
josua Posted September 15, 2007 Author Posted September 15, 2007 Hoi wat moest je bijbetalen? gr. jos Quote
willem1 Posted September 17, 2007 Posted September 17, 2007 Weet niet beter dat roetfilter geheel gratis is inclusief arbeid Zie ook: 'Mijn Kia'; http://www.e-messenger.nl/kia/20070706_mk_nb/KIA_roetfilterflyer.pdf Quote
josua Posted September 17, 2007 Author Posted September 17, 2007 Hoi ik heb mijn dealer al 10x gebeld ze zeggen dat ze het nog moeten uitzoeken. Ik zou nog nader bericht krijgen .Ik snap het nu ook niet meer. gr. Jos Quote
willem1 Posted September 17, 2007 Posted September 17, 2007 Wat een stelletje truttebollen daar.....! Gewoon mijn link kopieren/plakken en naar je dealer als e-mail bericht sturen....weten ze dat ook weer! Anders verwijs je gewoon naar Kia Nederland/Vianen, ook nog een mogelijkheid! Succes! (Ik ben wel nieuwsgierig of er in de geometrie iets te merken is aan m'n Sorento.....) Quote
Shemerc Posted September 27, 2007 Posted September 27, 2007 Wil in onze Sorento absoluut geen roetfilter hebben. Al krijg ik er geld bij. Je weet niet wat je op je hals haalt. Het woord zegt het zelf al... "filter". Dat betekent dus dat hij ook een keer vol raakt en vervangen moet worden. Het is immer geen katalisator. Weet je wat je dan mag betalen? Ik ben zelfs geneigd om hem te verweideren van een eventuele nieuwe auto als we die aanschaffen. Succes, Jos Quote
pd2ryp Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 ja dat is ook uitgezocht. Het roet filter gaat 80.000km mee of 3 jaar. op dit moment kosten de filters rond de 400 euro. Enne we willen toch allemaal wel een beetje voor het milleu doen? enne ik heb ook een afspraak gemaakt dus binnenkort hebben wij ook een roet filter. tot zondag allemaal Willem van Eijsden Quote
willem1 Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Bedankt voor de info en tot zondag! Quote
josua Posted September 29, 2007 Author Posted September 29, 2007 Ik denk dat ik me ook nog eens bedenk om de roetfilter te laten monteren. Wie weet wat de Sorento dan nog presteert het zal in iedergeval minder zijn toch? Quote
willem1 Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Roetfilter afgelopen vrijdag 5 oktober geheel gratis gemonteerd Inmiddels nog een 100 km afgelegd, merk in het geheel in geen verschil- Nu kom ik nog onderstaand artikel tegen. Wat nu weer te doen? http://www.elsevier.nl/nieuws/wetenschap/artikel/asp/artnr/173548/index.html Quote
Shemerc Posted October 14, 2007 Posted October 14, 2007 Heb ik toch al gezegd. Monteren van het filter heeft geen enkele zin. Maar als sommige Nederlanders lezen dat het gratis is zijn ze als de kippen erbij. Natuurlijk geven ook wij om het milieu maar ook om onze portemonaie. Als ze nu echt helpen en bij een vervanging ook gratis zijn is het misschien andere koek. Bovendien heb ik niet echt last als ik achter een Japanse of Koreaanse Diesel rijdt van vieze luchtjes. Die ruik je pas als je achter Franse auto's rijdt. Volgens mij zijn de Franse Diesels het meest vervuilend omdat die ook het meeste echt irritant stinken. Succes ermee, Jos Quote
willem1 Posted October 15, 2007 Posted October 15, 2007 Jos, ga hier geen grote verhalen schrijven over roetfilters etc.; het is natuurlijk in essentie allemaal een politiek correct verhaal ofschoon ik voor de duidelijkheid niet tegen het 'milieu' ben......overigens wie wel in alle redelijkheid Maar bedenk ook dat het een commercieel gevolg heeft! Degene die z'n bolide met een paar jaar weer eens inruilt zal zeker geconfronteerd worden met de vraag of de Sorento wel een roetfilter heeft..... Dan is er zeker tegen die tijd een richtlijn uit Brussel die dit verplicht; zo werkt dat....(momenteel is overigens reeds meer dan 60% van onze nationale wetgeving afkomstig uit Brussel) En dat alles zal zeker z'n uitwerking hebben op de inruilprijs Anderzijds ben ik met 80.000 km verder op de teller (+ huidige km. stand van ca. 30.000 km) ca. 3 jaar verder en ruil m'n Sorento 2 weer in wanneer de teller zo rond de ton staat.... Succes met je overwegingen Willem Quote
Rio-man Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 @ Jos: Franse diesels in Frankrijk stinken een uur in de wind ja, maar dat komt omdat ze in frankrijk een andere type diesel hebben, waarvan je auto heel erg gaat stinken. Nederlandse dieselauto's (Toyota's, Opels, Audi's, Citro?ns, Renaults enzovoords) stinken in Frankrijk ook heel hard, zelfs auto's van hooguit een jaar oud. In Nederland heb je daar geen last van. Quote
xurf4xs Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 Voor beide opties is wat te zeggen: Met roetfilter - Voldoe je aan de huidige norm (wat dit dan ook moge zijn) - Laat je de omgeving zien dat je tenminste iets voor het milieu wil doen - Geeft evt. een extra bonus bij inruil van je auto - Zijn de kosten op dit moment nihil (wat wordt dit later) Zonder roetfilter - Hoef je niet bang te zijn voor vermogensverlies (zowel in euro's als in PK's) - Heb je als extra optie een rookgordijn neer te leggen voor o.a. bumperklevers - Is alles nog even standaard zoals je hem gekocht hebt - Kan je in iedergeval beweren dat je geen gehoor geeft aan dat gezwets in Den Haag - Hoef je voor Sinterklaas geen make-up set te kopen als je als zwarte piet moet optreden (gewoon even 10 sec. achter de uitlaat staan) Quote
willem1 Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 Nu alle voors en tegens te hebben gelezen wordt het er wel veel duidelijker op! Veel succes met de keuze om een roetfilter te laten monteren! Is eigenlijk iets voor een poll: ja/nee/weet niet Quote
Recommended Posts