Ga naar inhoud

Speaker maten voor de picanto 2012 3 deurs ?


DarkCloud

Aanbevolen Berichten

Hmmm, misschien handig als er een post wordt gemaakt over alle audio gebeuren in de Picanto? Maten van de voor/achter speakers, aansluitingen van de radio, foto's, in/uit bouw informatie? En dan een post (geen idee hoe ze dat noemen :P ) die zeg maar altijd bovenaan 't forum zichtbaar blijft. Wel zo handig. Mits alle informatie beschikbaar is natuurlijk. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De roosters in het achterpaneel zijn nep. Dus je moet het paneel verwijderen en de achterbank moet eruit,

De maten zijn; Achter gatdiameter 128mm montagegaten 160mm

Voor gatdiameter 115mm montagegaten 130mm

De orginale speakers achter zitten vast met popnagels.

post-4906-0-08598300-1332946564_thumb.jpg

post-4906-0-40852400-1332946575_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Achterbank is snel te verwijderen dmv 2 bouten sleutel 14mm net onder de zitting, dit is per deel. Het achterpaneel is een heel ander verhaal. 2 kruiskop onder de zitting, drempel deur loshalen, rubber verwijderen en vele wigvormige klemmen en van die witte pluggen. Ik heb het niet helemaal losgehaald om hem straks wat makkelijker terug te kunnen plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ pica3deur: " voor " passen dus speakers van 13 cm ??? ik dacht dat er alleen maar 10 cm's in gingen

Ik ben, nadat ik mijn voorspeaker verwijderd had, naar de mediamarkt gereden en heb eerst de 13 cm luidspreker gekocht (zelfde prijs als de 10 cm versie) omdat de originele speakers met 10,5 cm er tussenin zaten qua afmetingen. Maar de 13 cm paste niet in het gat in het dashboard. Dus weer naar binnen en voor de 10 cm geruild. Deze is dus iets te klein voor het gat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er wel 13 cm speakers in gezet. Moest alleen aan 1 kant een stuk van het buitenste frame halen. Ik heb de Sony XS-F1327 SE. Gekeken op de site voor de maten en dacht dat hij probleemloos zou passen, alleen had ik over het hoofd gezien dat het gat aan 1 kant vlak langs het dashbord loopt. Vandaar de aanpassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die 10cm is idd wel erg klein.

Ik begrijp nu ook waarom dat het geluid wat tegen valt.

In mijn huidige tuut ga ik ook de speakers laten vervangen maar dat zijn direct wel 17cm speaker die in die deuren horen.

Op de Pioneer site kwam het juiste passende type direct naar boven.

Toevallig hingen deze dingen ook bij de Mediamarkt om te luisteren.

Daarna wel met 40% korting op den webs gekocht :wink:

Dinsdag gaan ze er in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn 10cm Sony XS-F1027SE speakers hebben dezelfde specificaties als die 13 cm speakers van Pica3deur; ze waren ook net zo duur in 10 of 13 cm uitvoering. Beide 60-24000 Hz (dus niet zoveel bas) en er komt dus ook niet zoveel bas uit, maar wel mooiere heldere tonen in het midden en hoge gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het geluidverschil is er op stukken beter. Ik moet er wel bij vermelden dat ik er een andere radio in heb die wel de bass aanstuurt, waarna er zelfs tonen uit de standaard speakers kwamen die ik nooit verwacht had. Toch was ik nog niet tevreden omdat de standaard speakers dof dus niet helder klonken. Dit is met de upgrade nu ook verholpen. Dus met andere woorden als je beter geluid wil hebben, verwijder eerst de orginele radio. Deze heeft totaal geen bass en vermogen dus met nieuwe speaker los je niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

@ pica3deur: " voor " passen dus speakers van 13 cm ??? ik dacht dat er alleen maar 10 cm's in gingen

in het nieuw Model in het Dashboard 10,5CM. Dat is een hele aparte maat waar bijna tot zo goed als niet vervangende speakers voor te krijgen zijn. Je zou nog eens kunnen kijken bij http://www.retrosoundusa.com/ die maken de meest verschillende en gekste maten.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Zal ik heb samen met een vriend alle speakers in mijn Picanto TA 1.2 vervangen.

We schandalig dat zowel voor als achter er speakers inzitten met een max vermogen van 25 watt.

Tevens hebben we direct een activesubwoofer aangesloten van pioneer via de kia dealer besteld.

het geluid over de origenele autoradio is nu 10x beter en een stuk voller geluid.

als mensen vragen hebben hoor ik dit graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


We schandalig dat zowel voor als achter er speakers inzitten met een max vermogen van 25 watt.

De standaard speakers zijn vóór in elk geval maar 15 Watt, maar om dat nu schandalig te noemen. Schandalig zou ik vinden als de Picanto afgeleverd zou worden met enkel een bestuurdersstoel of met een paar banden die het maar 1000 km volhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De standaard speakers zijn vóór in elk geval maar 15 Watt, maar om dat nu schandalig te noemen. Schandalig zou ik vinden als de Picanto afgeleverd zou worden met enkel een bestuurdersstoel of met een paar banden die het maar 1000 km volhouden.

Dat dus. De eisen die sommige mensen stellen aan een (relatief) goedkope auto...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het geluid op zich niet erg slecht als je het een beetje hebt ingesteld, maar het kan zeker in de lage volle tonen vele male beter. Ik kan begrijpen dat men gezien de relatief erg goede kwaliteit wat er geleverd wordt voor een dergelijk "goedkope" auto inderdaad te veel gaan verwachten.

Je kunt als optie ook een multimedia radio kiezen, dan zou je verwachten dat je ook een beetje geluid krijgt, maar naar alle waarschijnlijkheid worden de speakers denk ik niet vervangen door betere. Dus op zich vind ik dan €830 voor de optie weer veel geld.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is en blijft de combinatie!

De radio heeft te een te laag uitgangsvermogen om echte goee kwaliteit te leveren en de speakers hebben een te licht Wattage!

Het heeft dus eigenlijk niet zo veel effect om de los van elkaar te vangen om een beter resultaat te krijgen. Hetzelfde geldt voor het plaatsen van een subwoofer onder de stoel. het geluid wordt iets verbeterd (wat voller en dieper) maar zelf vind ik het de investering van € 300,00 via de dealer niet waard.

BaBaCC

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...