Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Jurgen89

Leden
  • Aantal Items

    5
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Algemeen

  • Auto
    Kia Sportage IV 1.6GDI Dynamic Plus

Recente Bezoekers van dit Profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

Jurgen89's Prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

  • One Month Later
  • First Post
  • Week One Done
  • Conversation Starter

Recente Badges

0

Reputatie

  1. Inmiddels heb ik de Sportage verkocht aan een opkopende partij. Baal nog steeds enorm maar de kosten voor reparatie kwamen op +/- 4000 euro. Dat ging mij te ver. Helaas, het was een hele fijne auto. Ik ben inmiddels in een vergevorderd stadium om een Mazda CX5 aan te schaffen en zal het forum verlaten. Alle reaguurders bedankt!
  2. De Sportage is van februari 2017..dus net geen 7 jaar garantie meer Ik neem aan dat Kia daar niet zo makkelijk concessies doet?
  3. Inmiddels een tijdje verder en ook wat onderzoek verder. Ik ben in overleg met de verkopende partij (ik heb de Sportage nu 6 maanden) het verbruik gaan bijhouden en heb tegelijkertijd advies ingewonnen via Autotrust. Daar had ik een garantie pakket afgesloten bij aankoop. Ik ben naar een aangesloten garage gegaan en daar uitstekend geholpen. De uitkomst was alleen wat minder. De monteur ter plaatse had direct een vermoeden, namelijk de olieschraapveren. Na het demonteren van de bougies en met een cameraatje te hebben gekeken bleek dit inderdaad het geval. Er waren kleine spoortjes olie te zien op de wanden en de klepafdichters waren compleet vervuild, git zwart. De enige goede oplossing is een revisie waarbij de veren vervangen worden. Brandende vraag: is er iemand op dit forum die een goed bedrijf weet die dergelijke revisies uitvoert voor Kia motoren? Google gaf niet zo 1,2,3 een antwoord. Een minpunt: de olieschraapveren vallen niet onder de garantie van Autotrust..ik baal uiteraard echt enorm..
  4. Bedankt voor je reactie Rinus. Er is geen rook te zien en de uitlaat is niet buitensporig vies. Of er bij de service beurt genoeg olie in is gegaan weet ik niet. Ik vind het olie peilen bij deze motoren sowieso lastig..de peilstok lijkt niet echt super zijn werk te doen, helemaal bij een lauwe motor (zoals het boekje min of meer voorschrijft). Herkennen jullie dit?
  5. Goedendag forumleden, Ik ben sinds 5 maanden eigenaar van een Kia Sportage IV uit 2017. Over het algemeen erg tevreden, echter heb ik een vraag en mogelijk weet iemand een antwoord of herken je het 'probleem'. Bij aflevering van de Sportage heeft deze een oliebeurt gehad. De kilometerstand was toen 84.000 kilometer. Nu, 8500 kilometer later, bleek dat er bijna geen olie meer aan mijn peilstok zat. Ik heb hiervoor altijd Volvo gereden en die blokken verbruikte 0 olie tussen de oliebeurten door. Gezien het feit dat mijn laatste motorblok in de soep is gelopen en mij een klein fortuin heeft gekost, schrok ik een beetje. Ik heb ongeveer 600ml bijgevuld en zag het oliepeil weer stijgen tot iets boven de helft. De vraag is nu, is het normaal dat de olie bijgevuld moet worden tussen de beurten door? Het motorcompartiment is droog, onder de auto is alles droog en de auto rookt niet. Nu lees ik hier en daar wel wat 'horror' verhalen over olieschraapveren etcetera in combinatie met hoog olieverbruik, Ik ben even langs de dealer gegaan en daar kreeg ik het standaard antwoord (lees dat vaker terug) 1 liter op 1000 kilometer mag. Ook schijnt het bij de GDI motoren wel gebruikelijk te zijn dat ze wat olie verbruiken vanwege de GDI techniek, klopt dat? Alvast dank!
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...