Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Vakantie ervaring met de 2012 Rio 1.2

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag terug gekomen uit de Ardennen.

Ik ben heel tevreden met het verbruik en de rit over de vele heuvels en bergen.

De auto reed heerlijk, niet vermoeid uitgestapt, dat was bij de Grande punto wel anders.

Bergje op en af en verbruik van 1 op 15...

Was alleen niet tevreden over de cruise controle, maar dat probleem is bekend.

Maar snel afspraak maken voor de update.

Leuk vond ik ook dat de auto daar nog vrij bijzonder is, dus veel bekijks.

Kort om, volgend jaar op naar Italië.....

Geplaatst

Vandaag terug gekomen uit de Ardennen.

Ik ben heel tevreden met het verbruik en de rit over de vele heuvels en bergen.

De auto reed heerlijk, niet vermoeid uitgestapt, dat was bij de Grande punto wel anders.

Bergje op en af en verbruik van 1 op 15...

Was alleen niet tevreden over de cruise controle, maar dat probleem is bekend.

Maar snel afspraak maken voor de update.

Leuk vond ik ook dat de auto daar nog vrij bijzonder is, dus veel bekijks.

Kort om, volgend jaar op naar Italië.....

Nou helemaal top dat het zo goed is bevallen. Wij gaan regelmatig naar Luxemburg (2x per maand naar onze caravan) maar dat bevalt ook prima met de Rio. Ook valt het gebruik daar inderdaad mee en dan rij ik niet fatsoenlijk maar in Duitsland 150/160 daar waar het kan en mag.

• Like 1
Geplaatst

Wij vertrekken 24 aug voor een weekje naar zwitserland. Ben erg benieuwd hoe de Rio het gaat doen in de bergen

• Like 1
Gast Warmentuuter
Geplaatst

Het is ook een hele leuke en mooie omgeving om te rijden.

En inderdaad kan je in jou geval de Rio lekker uitproberen.

Je kan er ook zomaar een flink helling tegen komen en dat houdt de spanning er een beetje in... :-)

Ik ben afgelopen winter in die hoek geweest en dan zie je een heel andere Ardennen, Eifel en Luxemburg.

Ieder jaargetijde heeft zijn mooie kanten en na een leuke rit een heerlijk Belgisch abdijbiertje.......

Wie doet je wat.

Ik heb hier een stukje over geschreven.

http://www.kiaclub.nl/blog/29/entry-26-venga-in-de-duitse-eifel/

Geplaatst

Wij zijn net terug van een 2-weekse vakantie in Zuid-Frankrijk (met de Rio) en ook ik ben er zeer tevreden over. Weggedrag prima,verbruik prima (gem. 1:17 maar dan wel afgeladen vol!!)

Ook in de ardennen deed hij het goed,al moest ik in het begin wel een paar keer terugschakelen omdat ie anders niet tegen de berg op kwam,haha.

Maar had al vrij snel door dat ik heuvel af flink vaart moest maken,daarna geen enkel probleem.

Lekker ook goedkoop tanken in Luxemburg,op de terugweg nog een halve tank dus maar weer even vol om door te kunnen naar huis. Zat ie voor 19 euries weer helemaal vol! Dat zijn toch nog een leuke bedragen!

Al met al dus erg tevreden over mijn Rio!

• Like 1
Geplaatst

Ik ben ook weer terug van mijn kleine vakantie.

Ben voor 6 dagen naar Berlijn geweest. 4 jongens, volle kofferruimte en Duitse snelwegen voor ons. 100 Rijden had ik echt geen zin in dus gemiddeld wel 130 gereden waarbij sommige stukken verplicht 100 waren, maar sommige stukken ook 160. Heb het op 3 tanks gehaald en gemiddeld verbruik (echt verbruik) ligt op 7,9 liter.

Is natuurlijk niet heel zuinig, maar we hebben goed doorgereden en waren volbeladen.

Echter is de ervaring toen ik gisteren thuiskwam minder plezant. De hele tijd hebben we de airco aangehad (warm weer) Na 1200 km rijden zette ik gisteren de airco uit, omdat het toch minder warm was en helaas voor mij hoorde ik de pomp luider werken dan bij vertrek wat hoogstwaarschijnlijk betekent dat mijn pomp weer aan het slijten is, kapot gaan is....:(

Dit is mijn 3e pomp en als bovenstaand probleem bevestigd wordt, zal ik aan een 4e aircopomp toezijn in minder dan een jaar.

Ik ga het nog heel even afwachten, maar als het slechter wordt gaat de Rio weg en ga ik op zoek naar wat anders.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...