Ferry82 Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Ik heb laatst deze krik besteld voor het wisselen naar de winterwielen: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/823611/Basetech-Basetech-hydraulische-Krik/SHOP_AREA_17292&promotionareaSearchDetail=005;jsessionid=6B4A68E59CB44EBC26A1E9F7711FB08E.ASTPCEN24 Echter kan ik deze krik niet gebruiken op het bestaande krikpunt omdat deze een andere vorm heeft Iemand een idee of hier een adapter stukje voor te krijgen is? Of op welk punt ik de auto veilig kan opkrikken? Quote
handyman Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 gewoon met een houten blokje ertussen onder draagbint zetten Quote
Smart Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Er zijn ook rubberen inzetstukken leverbaar. Die gebruik ik ook om beschadiging tegen te gaan. ALLEEN de krik plaatsen op de punten waar het verstevigd is, dus op de uiterste hoeken! Zie foto Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Je kan hem gewoon koud ( dus zonder hulpstukken ) onder de daarvoor bestemde verstevigings- punten zetten, geen probleem. Quote
vand.m Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Ik zou voor de veiligheid ook een autosteun gebruiken. Veiligheid voorop,toch! Groet, vand.m Quote
Smart Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Bij het bandenwisselen zit ik nooit onder de auto, maar alleen ervoor. Alleen bij het daadwerkelijk verwisselen van het wiel, plaats ik mijn benen plat aan weerszijden van het wiel, dus geen gevaar voor eventuele verwondingen mocht de auto van de krik afkomen. De auto op de handrem zetten is handig, maar dat blokkeert dan weer je achterwielen. Je kunt hem dan ook beter in de 1e versnelling zetten. Dit waren tips van een bandenmonteur. Maar veiligheid voorop is de beste tip! Weet wat je doet, voordat je het daadwerkelijk doet..... Mijn buurman had trouwens zijn momentsleutel op 160Nm gezet, vond mijn advies van 115Nm te weinig en heeft zijn slotbouten volkomen doorgedraaid. Gisteren zijn ze in de garage verwijderd: werkplaatstarief x 1,5 uur + aanschaf nieuwe slotbouten! Quote
mika kjelld Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Bij het bandenwisselen zit ik nooit onder de auto, maar alleen ervoor. Alleen bij het daadwerkelijk verwisselen van het wiel, plaats ik mijn benen plat aan weerszijden van het wiel, dus geen gevaar voor eventuele verwondingen mocht de auto van de krik afkomen. De auto op de handrem zetten is handig, maar dat blokkeert dan weer je achterwielen. Je kunt hem dan ook beter in de 1e versnelling zetten. Dit waren tips van een bandenmonteur. Maar veiligheid voorop is de beste tip! Weet wat je doet, voordat je het daadwerkelijk doet..... Mijn buurman had trouwens zijn momentsleutel op 160Nm gezet, vond mijn advies van 115Nm te weinig en heeft zijn slotbouten volkomen doorgedraaid. Gisteren zijn ze in de garage verwijderd: werkplaatstarief x 1,5 uur + aanschaf nieuwe slotbouten! wie niet luisteren wil moet maar voelen zonde van zijn geld Quote
Ferry82 Geplaatst 18 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 November, 2012 Net maar met de gewone krik gedaan wat prima ging maar erg intensief is. Hoop dus een oplossing te vinden zodat ik de andere krik voortaan kan gebruiken bij de wissel. Zoiets zoek ik: Het leek me geen veilig idee de krik direct op het puntstuk zoals hierboven te plaatsen? Quote
vand.m Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Bij het bandenwisselen zit ik nooit onder de auto, maar alleen ervoor. Alleen bij het daadwerkelijk verwisselen van het wiel, plaats ik mijn benen plat aan weerszijden van het wiel, dus geen gevaar voor eventuele verwondingen mocht de auto van de krik afkomen. De auto op de handrem zetten is handig, maar dat blokkeert dan weer je achterwielen. Je kunt hem dan ook beter in de 1e versnelling zetten. Dit waren tips van een bandenmonteur. Is absoluut een goede methode! Gewoon niet onder de auto gaan liggen. Hoef natuurlijk ook niet met banden wisselen. Maar met 2 steunen staat de auto wel stabieler doe je de 2 achterwielen in 1X. Ik weet niet of de steunen goed zijn te plaatsen bij de SP3. Nog niet bekeken. Groet, vand.m Quote
mika kjelld Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 beste ferry als je auto in de garage op een vierarms brug gaat dan staat hij gewoon op de schotels dus je hoeft niet bang te zijn als je hem opkrikt als je het maar op de aagewezen punten doet en je kan natuurlijk daarbij eventueel de tips van smart en handyman gebruiken. gr patrick Quote
mika kjelld Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 beste ferry als je auto in de garage op een vierarms brug gaat dan staat hij gewoon op de schotels dus je hoeft niet bang te zijn als je hem opkrikt als je het maar op de aagewezen punten doet en je kan natuurlijk daarbij eventueel de tips van smart en handyman gebruiken. gr patrick Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Ik heb de Conradkrik en heb hier zelf rubberen schijf op gemonteerd/geplakt van 30 mm dik om beschadigingen te voorkomen. Werkt prima en maak je geen zorgen je auto valt er echt niet vanaf. Er ondergaan liggen als de auto op de krik staat moet je nooit doen maar dat doe je niet met de banden wissel. Zie ook in Smart zijn bericht dat deze rubberen schijven ook in de handel zijn. Scheelt me de volgende keer een hoop zaag en snij werk. Bedankt voor de tip Quote
Ferry82 Geplaatst 18 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 November, 2012 @Warmentuuter hoe kom je aan het ruberen stuk? Quote
HendrikAnton Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Je kan hem gewoon koud ( dus zonder hulpstukken ) onder de daarvoor bestemde verstevigings- punten zetten, geen probleem. Waar zitten die precies is daar een foto/ tekening van Quote
xtra40 Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 gewoon je krik ff door schuiven en even onder het sub frame plaatsen daar is het staal zo dik dat je daar makenlijk een wagen aan kan op krikken zonder schade Quote
MikeyMan Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 En haal een koppelstuk voor op de electrische boormachine, waarop je een dop 21 kunt plaatsen. Scheelt een hoop gedraai. Zo heb je in een kwartiertje alle vier de wielen vervangen Quote
Smart Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 En haal een koppelstuk voor op de electrische boormachine, waarop je een dop 21 kunt plaatsen. Scheelt een hoop gedraai. Zo heb je in een kwartiertje alle vier de wielen vervangen Als je juist zuinig op je velgen bent niet zo'n goede tip......dat kunnen ze bij de bandenboer net zo goed, met alle gevolgen van dien! Handwerk is nog steeds het beste en je houdt het meest controle op je werk. Quote
Snorrie Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Schroefboormachine met koppel begrenzer. Maar waar hebben we het over, iets wat je 2 keer per jaar doet. Neem er de tijd voor, kan je gelijk je schijven en blokken na kijken/meten en desnoods even een spuitje remmen reiniger geven. 1 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 @Warmentuuter hoe kom je aan het ruberen stuk? meegenomen van mijn werk. Heb nog een stuk liggen Quote
MikeyMan Geplaatst 21 November, 2012 Geplaatst 21 November, 2012 Schroefboormachine met koppel begrenzer. Maar waar hebben we het over, iets wat je 2 keer per jaar doet. Neem er de tijd voor, kan je gelijk je schijven en blokken na kijken/meten en desnoods even een spuitje remmen reiniger geven. Precies... Slipkoppeling erop en naspannen met de momentsleutel. In 20 minuten klaar Schijven en blokken doe ik bij het onderhoud, het wisselen van de banden heb ik echt een broertje dood aan... Quote
Ferry82 Geplaatst 23 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 23 November, 2012 Ik heb van warmentuuter inmiddels een rubberblokje mogen ontvangen nu kan ik tijdens de volgende wissel de nieuwe krik gebruiken. Nogmaals bedankt 1 Quote
Smart Geplaatst 23 November, 2012 Geplaatst 23 November, 2012 Ik heb van warmentuuter inmiddels een rubberblokje mogen ontvangen.... Wil je erover praten? 1 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 23 November, 2012 Geplaatst 23 November, 2012 Ik heb van warmentuuter inmiddels een rubberblokje mogen ontvangen nu kan ik tijdens de volgende wissel de nieuwe krik gebruiken. Nogmaals bedankt graag gedaan Quote
Den Walter Geplaatst 17 December, 2012 Geplaatst 17 December, 2012 Hallo, heb gezien dat de krik een max. werkhoogte heeft van 350 mm. Dit is toch te weinig om de sportage omhoog te krikken ? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.