MikeyMan Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 Hallo mede-sportage-rijders, Het is alweer een paar dagen aardig besneeuwd, en dus springt het lampje van de stabiliteitsregeling regelmatig aan. Echter; ik heb niet het idee dat het systeem erg zijn best doet om wielspin en slip te verminderen. Op het gas gaan staan houdt gewoon in dat de banden spinnen. Je voelt wel dat ie een beetje inhoudt, maar het houdt niet over. Verschil met ESP uit is er wel, maar zeer beperkt. Ben ik hierin de enige, of heeft kia het systeem zo ingesteld dat het maar beperkt werkt? Quote
The Wizard Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 Hallo mede-sportage-rijders,Het is alweer een paar dagen aardig besneeuwd, en dus springt het lampje van de stabiliteitsregeling regelmatig aan. Echter; ik heb niet het idee dat het systeem erg zijn best doet om wielspin en slip te verminderen. Op het gas gaan staan houdt gewoon in dat de banden spinnen. Je voelt wel dat ie een beetje inhoudt, maar het houdt niet over. Verschil met ESP uit is er wel, maar zeer beperkt. Ben ik hierin de enige, of heeft kia het systeem zo ingesteld dat het maar beperkt werkt? De esp is niet zo heel streng, tenminste niet bij Kia. Dat vergroot bij sommige mensen het rijplezier bij sportief rijgedrag. Tevens is een beperkte wielspin wel nuttig om los te komen uit de modder. Quote
frankd Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 ook als je met een caravan vanuit stilstand een helling opmoet, is wielspin beter dan een slippende koppeling. Maar ik merk ook eerst wielspin, alleen niet veel, voordat de electronica ingrijpt Quote
MikeyMan Geplaatst 18 Januari, 2013 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2013 Daarom zit er toch een knopje op om het uit te zetten... 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.