Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Iphone 5 telefoonlijst wordt niet overgezet

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds donderdag in bezit van Sportage 3 uit 2011. Koppelen Iphone 5 aan de bluetooth fabrieksradio lukte wel. Maar ik kan alleen gebeld worden. Krijg wel de tekst transfer complete na het koppelen maar het lijkt erop dat de telefoonlijst niet wordt overgezet.

Ik krijg alleen een dame die pardon zegt als ik probeer te bellen.

Is er een oplossing?

Geplaatst

Hallo

heb identiek hezelfde probleem met mijn Samsung mini GT-S5570 en geraak er niet aan uit,

volg eventueel topic "ipod filmpjes afspelen op nav..." in forumlijst audio/navigatie.

daar had ik dit probleem ook aangekaart.

groetjes

Mike

Geplaatst

Radio reageert wel op noemen tefoonnummer en dan verschijnt ook de naam in display. Maar spreken naam geeft alleen maar pardon als antwoord.

Vreemd is dat ik ook eerst 1 moet zeggen en dan komt als antwoord spreek naam of nummer.

Geplaatst

Radio reageert wel op noemen tefoonnummer en dan verschijnt ook de naam in display. Maar spreken naam geeft alleen maar pardon als antwoord.

Vreemd is dat ik ook eerst 1 moet zeggen en dan komt als antwoord spreek naam of nummer.

Heb je er de niuewste software inzitten??

enrique

Geplaatst

De kaartversie kan je vinden door het set-up knopje 5 seconden in te drukken (radertje rechts op de unit)

57754496.jpg

Dit is een van de laatsten.

systeemversie: 6.8.E

bluetooth versie: 3.0.7

Navigatieversie: 2012.09.01

Kaartdatabankversie: 311E7AF

Firmware versie: 1.5.7_YN

Geplaatst

waarschijlijk staan de nummers op sim kaart. Even kopieren naar telefoon en dan zou het moeten lukken

Geplaatst

waarschijlijk staan de nummers op sim kaart. Even kopieren naar telefoon en dan zou het moeten lukken

Iphone werkt alleen met een telefoonlijst op de telefoon, niet met contacten op de simkaart. Je kan ook geen contacten op de simkaart opslaan.

Geplaatst

Ik heb geen idee welke versie software ik heb.

De nieuwste is 7.2

downloaden bij Navteq of Kia

Geplaatst

Je probeert voice activated te bellen of krijg je de telefoonlijst ook niet te zien?

Ik krijg geen telefoonlijst te zien. Als ik de handleiding goed begrijp kan ik ook alleen maar voice activated bellen. Voor de duidelijkheid. Ik heb dus geen navigatie maar de standaard fabrieks bluetooth radio in de Sportage van 2011.

Het vreemde is dat als ik een naam roep ik als antwoord "pardon" krijg. Roep ik 1 dan wordt er gereageerd, naam of nummer bellen. Op naam wordt niet gereageerd maar als ik een telefoonnummer noem wordt er gebeld met dat nummer en zelfs met de naam uit mijn telefoonlijst in het display.

Geplaatst

Ik weet niet of je de taal in het engels kan zetten geen ervaring met standaard fabrieks radio bij de navi werkt de voice activate ook alleen in het engels beetje raar maar waar is een aandachts puntje voor Kia

• Like 1
Geplaatst

Een aandachtspuntje (voice-activated NL) van Kia die inmiddels alweer ruim 2,5 jaar duurt.....

Maar Betominice heeft hier wel een goed punt. Mogelijk dat dit de oorzaak is van het geconstateerde probleem.

Geplaatst

De truc zit ‘m in het ‘juist’ noemen van een contact. Waarschijnlijk heb je je contacten op je telefoon als “achternaam, voornaam” opgeslagen. Die volgorde moet je dan hanteren. Bijvoorbeeld het voicecommando: bellen krediet piet mobiel. Dus niet: bellen piet krediet mobiel.

Geplaatst

De truc zit ‘m in het ‘juist’ noemen van een contact. Waarschijnlijk heb je je contacten op je telefoon als “achternaam, voornaam” opgeslagen. Die volgorde moet je dan hanteren. Bijvoorbeeld het voicecommando: bellen krediet piet mobiel. Dus niet: bellen piet krediet mobiel.

Dat wist ik. Mijn vaste nummer van huisadres is opgeslagen als thuis. Thuis staat in het veld achternaam. Maar zeggen thuis geeft alleen de foutmelding "pardon". Ik kan wel het nummer zeggen en er wordt gebeld en er verschijnt "thuis" in het display.

Geplaatst

Dat wist ik. Mijn vaste nummer van huisadres is opgeslagen als thuis. Thuis staat in het veld achternaam. Maar zeggen thuis geeft alleen de foutmelding "pardon". Ik kan wel het nummer zeggen en er wordt gebeld en er verschijnt "thuis" in het display.

Dan misschien nog één tip en dan houdt het op voor mij. Zet eens ‘wonend’ als voornaam in je toestel en bel dan thuis wonend (als twee woorden uitspreken). Eindigen je andere contacten die wel een voor- en achternaam hebben ook in een ‘pardon’?

Overigens kun je ook zelf nummers met stemlabel toevoegen aan het geheugen van de Sportage (zie instructieboekje). Dit als alternatief om nummers die je vaak belt toch aan te kunnen roepen met een stemlabel.

Geplaatst

Zelf nummers toevoegen met stemlabel werkt wel. Maar als ik dat contact wil gaan bellen werkt het niet. Ik heb het opgegeven. Men kan mij bellen en ik kan dat beantwoorden en verder houdt het op met de telefoonfuncties.

Geplaatst

Ik heb hetzelfde probleem ook nooit werkend gekregen met de Iphone 3GS als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Ook ben ik benieuwd of iemand het uberhoud wel werkend heeft met een Iphone?

Geplaatst

Hallo Wil51,

Op spraakaansturingknop drukken, dan eerst ' contact' roepen. Dan wordt gevraagd: noem naam of telefoonnummer. De naam noemen zoals hij in je telefoon staat. B.v. Pieterse, Piet. Dan wordt gevraagd : of je het mobiele- of thuisnummer wilt bellen. Zeg 'mobiel' of 'thuis'. Daarna wordt gevraagd Pieterse, Piet bellen mobiel? Antwoord, ja.

Zo zou het moeten lukken.

Geplaatst

Dankzij de tip van HansC ben ik het weer gaan proberen. En het werkt nu. Het blijkt toch een bedieningsfout van mij te zijn. Op de vraag contact of nummer riep ik gelijk de naam van de persoon die ik wilde bellen. Dus eerst spraakcommando contact zeggen en dan pas de naam van het contact die ik wil bellen. Hele telefoonlijst blijkt dus toch in de radio van de Kia te staan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...