Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Koppeling stinkt in heuvelachtig gebied koppeling. Is deze versleten na 40000km?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn koppeling stinkt als ik veel moet schakelen in heuvelachtig gebied vooral als ik in de file staat of veel moet klimmen

Vorig jaar met caravan hobby 400 beladen 1100kg  in een file bij Luxenburg stad op de snelweg rook ik dit voor het eerst toen was de tellerstand 35000.

.

Op advies van de anwb (lion) moest ik in de file zo min mogelijk schakelen en in z'n 1 rijden en was het niets bijzonders. Bergopwaarts is dit toch lastig vooral als je dan ook nog moet stoppen en even later weer optrekken. Vorige week in het Sauerland had ik begon hij weer te stinken toen ik in een plaatsje reed (heuvelachtig en veel stoplichten) maar nu zonder caravan wel met 4 volwassenen samen 250kg.

Mijn Sportage is van febr. 2008 en heeft net 40000 op de teller, ik ben de eerste eigenaar.

Volgens de dealer is de koppeling versleten. reparatiekosten ongeveer €900 (voor een koppelingsetje en 4 uur arbeidsloon)

Ik rij tegenwoordig niet zo vaak met mijn Sportage wel veel met mercedes busjes en de auto van mijn vrouw.

Tot een paar jaar terug reed ik heel veel en moest ik meestal pas vanaf 150000 de koppelingset vervangen.

Is dit normaal dat je bij de KIA-sportage iedere 40000km de koppeling moet vervangen????

Geplaatst

Nou wij hebben een sportage gehad en daar lag de koppeling er bij 180000 km pas uit. Wij hebben ook een caravan. Ik vind 40000 km wel erg snel.

Nou kan ik niet over je rijstijl oordelen.

Geplaatst

Nou wij hebben een sportage gehad en daar lag de koppeling er bij 180000 km pas uit. Wij hebben ook een caravan. Ik vind 40000 km wel erg snel.

Nou kan ik niet over je rijstijl oordelen.

Mijh rijstijl is wel goed voorheen ook altijd minstens 150000 voordat mijn koppeling kuren vertoonde. Trouwens mijn sportage gebruik ik vrijwel alleen op grote afstanden  en vaak met course-control  zoals vakanties niet eens de bergen in. Verder zuipt hij me teveel (1 op 10 en met de caravan 1 op 8 ) dus pakken we voor in de buurt meestal de auto van mijn vrouw. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...