weter138 Geplaatst 21 Mei, 2013 Geplaatst 21 Mei, 2013 Weet iemand hoe het kan dat mijn wielmoeren vaak los gaan zitten en in twee gevallen heb ik zelfs twee keer een moer verloren. Terwijl ik al 40 jaar winterbanden met de hand omzet op verschillende auto's. Ik heb sinds twee jaar een sportage van bouwjaar 2005 Quote
Smart Geplaatst 21 Mei, 2013 Geplaatst 21 Mei, 2013 Dat is wel erg uitzonderlijk.....en een zeer onveilig gevoel, lijkt mij! Gebruik je een voldoende groot en voorgeschreven aanhaalmoment van de wielmoeren? Deze ligt zo tussen de 100-120 Nm. Quote
handyman Geplaatst 22 Mei, 2013 Geplaatst 22 Mei, 2013 draad niet beschadigd van zowel de tap als de moer?? Quote
mika kjelld Geplaatst 22 Mei, 2013 Geplaatst 22 Mei, 2013 heb je wel de juiste wielmoeren want ik heb ook 2 vershillende want de moeren van mijn zomer velgen zijn tapser als de moeren van mijn winter velgen die zijn wat stomper Quote
skoebidoe Geplaatst 23 Mei, 2013 Geplaatst 23 Mei, 2013 inderdaad,de juiste moeren zijn noodzakelijk,zoniet beschadig je de velgen of komen ze los, ook ik gebruik op de SP3 aangepaste moeren voor mijn AEZ alu velgen waar mijn zomerbanden op staan. Mijn winterbanden staan op de originele velgen met de originele moeren van Kia. En ook het aanhaalmoment is belangrijk(momentsleutel vereist) Grtz Mike Quote
Smart Geplaatst 23 Mei, 2013 Geplaatst 23 Mei, 2013 @skoebidoe, ik kan het helemaal beamen, ik pas dezelfde strategie toe. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.