Ga naar inhoud

start probleem pride


pridekia

Aanbevolen Berichten

IMMO staat voor Immobilizer, dus in feite je startonderbreker. Het kan zijn dat daar vocht in is gekomen, of iets dergelijks, en dat dat sluiting maakt waardoor hij niet start. Door de wrijving, dus de warmte, zorg je dat hij op de een of andere manier toch goed contact maakt, alvolgens je de motor probleemloos kan starten. Het lijkt me het slimste om de dealer er even naar te laten kijken. Waarschijnlijk moet de unit op de een of andere manier opengemaakt worden, het vocht verwijdert worden en vervolgens weer dichtgemaakt en afgekit worden of iets dergelijks. Tenminste, dit zou de goedkoopste manier zijn, maar dit zie ik een dealer niet zo snel doen. Waarschijnlijk zullen ze een nieuwe immobilizer plaatsen, welke in moet worden ingeleerd in de boardcomputer. Je zou eventueel ook zelf een immounit kunnen halen op de sloop en deze zelf proberen te leren, maar ik weet niet precies of deze gestuurd wordt vanuit de boardcomputer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb mijn garage gebeld en die zij dat bij de pride dat een probleem was bij koudweer als het vries Ik heb deze auto pas een half jaar Hij zij ook dat via kia een brief was gestuurd dat deze immo getest moest worden (mijn garage is geen kia dealer) Ik heb wel een sleutel laten bij maken bij een kia dealer deze heeft hem via de comp. afgesteld Hij heeft via kia de codes opgevraagd wand deze waren niet bekend Mijn garage had mij aan geraden de immo even warm te maken met mijn hand .Dat werkt goed ,Aleen wil ik weten of daar een anderre oplossing voor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uhm.. ja je zou een verwarmingselementje er kunnen opbouwen. Ik weet dat ze er zijn voor motoren en scooters (heerlijk warm overigens :D!!), die zou je er met een beetje beunhazen wel op kunnen monteren denk ik, en dan met isolerend materiaal een soort hoes maken met elastiek. Ik ga er niet van uit dat het boeltje smelt, omdat het op mijn scooter in elk geval tussen rubber en plastic zit. Ze hadden ze tot voorkort bij hans van wijk motoren in zoetermeer, weet alleen niet of ze ze nog hebben.

Je kan deze via je accu laten lopen, en dan een tuimelschakelaartje of iets dergelijks in het interieur inbouwen, zodat je deze een half minuutje laat "draaien", alvolgens je de auto kunt starten.

Ik denk dat je het in zoiets moet zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 10 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...