imothepje Geplaatst 15 November, 2016 Geplaatst 15 November, 2016 Beste allemaal, ik heb mij zojuist geregistreerd op dit forum omdat ik interesse heb om wellicht een eerste generatie Rio te kopen. Ik heb mijn best gedaan om mijn huiswerk te doen om goed beslagen ten ijs te komen, en ik ben er bijna helemaal uitgekomen. Daarom mijn forum berichtje, misschien dat jullie mij van de laatste puzzlestukjes kunnen voorzien. Versies: Er zijn verschillende versies, welke verder op het lijstje steeds meer opties krijgen: (bron: website autoweek) XS RS GS LS Daarnaast kwam ik ook tijdens het zoeken naar occasions de versies "Ice" en "Imagination" tegen, maar daarover kan ik verder niets terugvinden. Kunnen jullie mij hierover meer vertellen? Bekende mankementen: Wat ik op dit forum gevonden heb over de bekende mankementen bij de Rio's is het volgende lijstje: -Schokbrekers achter speling -koppeling slijt sneller door slechte drukgroep -distributieriem vervangen bij 75k ipv 90k. -wiellagers achter slecht afgesteld bij montage -roest bij het reservewiel ivm lekkage Kunnen jullie mij vertellen of deze mankementen bij alle versies bekend zijn? En ontbreken er nog punten op dit lijstje om speciaal op te letten bij occasions? Werkplaatsboeken Bestaan er werkplaatsboeken, om te helpen bij het zelf doen van (klein) onderhoud? Zo ja: waar zijn die te vinden? Mijn zoektocht heeft alleen een loesje website opgeleverd waar je een boek online kon aanschaffen. Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! met vriendelijke groet, imothepje Quote
xtra40 Geplaatst 16 November, 2016 Geplaatst 16 November, 2016 Ik heb een rio LS ice gehad en daar zat een airco in vandaar de ice vermelding denk ik Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
imothepje Geplaatst 16 November, 2016 Topic Starter Geplaatst 16 November, 2016 Ik heb een rio LS ice gehad en daar zat een airco in vandaar de ice vermelding denk ik Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Dat klinkt opzich wel logisch, gezien de LS ook de meest luxe variant is. De Ice is dan dus de luxe ++ Quote
xtra40 Geplaatst 16 November, 2016 Geplaatst 16 November, 2016 ja zo zou je dat kunne zeggen ja ook die rammelende schokdempers heb ik gehad dit komt door de bovenste ophang punt dat rubber is wat slecht heb dit opgelost door de loze ruimte in dat rubber vol te spuiten met een dikke stevige kit :-) beetje een beun oplossing mischien maar wel goedkoop en heeft nooit meer gerammeld ;-) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.