fred2000 Geplaatst 18 Januari, 2017 Geplaatst 18 Januari, 2017 Vandaag bij de dealer geweest in oosterbeek. Wij hebben enkele weken geleden een KIA sportage 2.0 D 184 pk BJ 2012 gekocht. Deze auto heeft gecorrodeerde velgen volgens de dealer(s) valt dit onder de garantie daar en geen sprake is van schade aan de velgen, correct bouwjaar en kilometerstand is correct. Echter wordt de garantie afgewezen omdat Kia zegt dat de verkopende dealer de garantie had moeten aanvragen, er onlangs nieuwe banden onder gemonteerd zijn welke weer overgezet moeten worden (brengt extra kosten met zich mee) en de garantie is niet bedoeld om een auto mooier te maken voor verkoop.???????? Er staat in de garantie voorwaarden van KIA dat de garantie overdraagbaar is op de volgende eigenaar ik snap de aangevoerde argumenten niet. Op deze manier kan KIA net zo goed levenslange garantie geven als deze toch wordt afgewezen door allerlei duister argumenten. Ben ik een uitzondering? met vriendelijke groet een teleurgestelde KIA bezitter Quote
Nieles Geplaatst 18 Januari, 2017 Geplaatst 18 Januari, 2017 De garantie is inderdaad overdraagbaar van eigenaar naar eigenaar. Het is helaas wel vaker voorgekomen dat dealers hier moeilijk over doen. Ik stel voor om even contact op te nemen met KIA nederland en hun het probleem voor te leggen P.s. Misschien je even voorstellen is wel handig ( gewoon berichtje onder het geautomatiseerde bericht wat al gemaakt is ) Quote
fred2000 Geplaatst 18 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2017 Kia Nederland wijst de garantie af niet de dealer die verleen alle medewerking. Quote
fred2000 Geplaatst 18 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2017 Nu maken ze het helemaal bont, Alle velgen zijn even erg gecorrodeerd Maar KIA wil er maar 2 vergoeden omdat ze op de ander 2 een kras hebben gezien van het omleggen van de nieuwe banden. Deze kassen zitten overigens niet waar de corrosie zit. Zeer teleurstellend Ik ga echt niet rond rijden met 2 gehavende en 2 nieuwe velgen. Goed gesprek ook, op een verjaardag hoe KIA met garantie omgaat. Ik ben er klaar mee NU AL en ik heb de auto nog maar net. Fred Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 18 Januari, 2017 Geplaatst 18 Januari, 2017 Ik zou dit dus even bij je dealer ventileren ...daar pissig naar binnen stappen en zeggen ik ben er NU AL al klaar mee. zij kunnen extra druk uitvoeren bij KIA en daarbij er ligt ook een stukje verantwoording cq klantenbinding bij de dealer. P.s. dit is alleen de verkeerde topic om dit te bespreken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.