Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Venga, voorheen No 3.

Aanbevolen Berichten

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo forumleden,

De Kia No 3 heeft eindelijk een nieuwe naam en gaat Venga heten. Dat staat op de Buzz te lezen. Ik til dat nieuwtje er even uit, omdat niet iedereen dat blog leest. Hierbij ook de foto's die er aan vast hingen. Eerst te bewonderen in september in Frankfurt, daarna bij de Nederlandse dealers. Dat laatste naar verwachting in december/januari. Ik ben blij dat Kia dicht bij het prototype is gebleven, de Venga ziet er leuk uit. Ik ga beslist even kijken als-ie bij mijn dealer is aangekomen. Wat vinden jullie ervan?

Groet,

GreyGriffin

post-1520-1297852820,24_thumb.jpg

post-1520-1297852820,44_thumb.jpg

post-1520-1297852820,63_thumb.jpg

post-1520-1297852820,81_thumb.jpg

Geplaatst

Hallo GreyGriffin,

Ik vind het een hele mooie auto. Ik volg de concept 3. al vanaf het begin en ben zeer ge

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Smart,

Om te beginnen natuurlijk welkom op dit gezellige Kia-forum. Ook voor mij is de Venga interessant, ik rijd ruim twee jaar in een Cee'd. Prima auto, niks op aan te merken. Ben door persoonlijke omstandigheden op zoek naar iets kleiners. Dacht in eerste instantie aan een Picanto, maar wacht nu zeker tot de Venga bij de dealer te bezichtigen is. De productieversie mist natuurlijk wel wat gedurfde styling-elementen van de conceptcar No 3, maar de vorm is heel goed bewaard gebleven. Ben net als jij heel benieuwd naar de pakketten en de uitvoeringsniveaus. Vanaf 17 september weten we meer!

Met vriendelijke groet,

GreyGriffin

Geplaatst

Hoi GreyGriffin,

Vanwege een andere baan rijd ik minder kilometers en dan is een Hyundai Tucson gewoonweg te duur. Ik hem hem verkocht via internet, vanwege het moeilijk inruilen (crisis!). Nu heb ik de handen vrij om te kopen wat ik wil en bij wie ik wil, zonder last van inruil. Overigens, de Tucson was een zeer prettige auto, nooit problemen mee gehad. Hij zou alleen wat minder moeten lusten. Ik rij, ter overbrugging, tijdelijk in een Smart. Wel een verschil hoor!

Met betrekking tot de Kia Venga een tip!

Overweeg de auto te bestellen rond mrt./apr. 2010. Dan zijn de kinderziektes eruit en de voorseriemodellen hebben hun weg gevonden naar de eerste kopers. Kia is hoofdsponsor van het WK in Zuid-Afrika. Ongetwijfeld komen ze tegen die tijd met interessante pakketten.......

De afgelopen EK's/WK's was dat bijv. lederen bekleding, parkeersensoren, e.d. voor weinig.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Smart,

Ik was er ruim twee jaar geleden vroeg bij, had een Cee'd 2.0 X-clu uit de voorserie. Geen slechte ervaringen mee opgedaan, hij heeft tot nu toe feilloos zijn werk gedaan. Maar toch is het wel een goeie tip van je om pas in het vroege voorjaar van 2010 naar de Venga te gaan kijken, in verband met het WK en de daarbij behorende actiepakketten. Want als ik ergens nooit aan gedacht zou hebben is het aan voetballen...

Ja, je Smart is ongetwijfeld een wat buitenissige overbrugging na een Tucson-periode. Ik heb wel eens in zo'n vlo gereden, maar kreeg (nog meer) grijze haren van de halfautomaat die uitblonk door aarzelend gedrag. Net als je dacht dat-ie nooit meer ging schakelen deed-ie het toch nog. Ben erg benieuwd of je uiteindelijk gaat kiezen voor Opel of voor Kia. Hou me op de hoogte!

Groet,

GreyGriffin

Geplaatst

Ik hou je op de hoogte. Kia is wat mij betreft favoriet. Vaak al qua prijsstelling, maar zeker ook kwalitatief tegenwoordig. Ik had v

Geplaatst
Hoi GreyGriffin,

Vanwege een andere baan rijd ik minder kilometers en dan is een Hyundai Tucson gewoonweg te duur. Ik hem hem verkocht via internet, vanwege het moeilijk inruilen (crisis!). Nu heb ik de handen vrij om te kopen wat ik wil en bij wie ik wil, zonder last van inruil. Overigens, de Tucson was een zeer prettige auto, nooit problemen mee gehad. Hij zou alleen wat minder moeten lusten. Ik rij, ter overbrugging, tijdelijk in een Smart. Wel een verschil hoor!

Met betrekking tot de Kia Venga een tip!

Overweeg de auto te bestellen rond mrt./apr. 2010. Dan zijn de kinderziektes eruit en de voorseriemodellen hebben hun weg gevonden naar de eerste kopers. Kia is hoofdsponsor van het WK in Zuid-Afrika. Ongetwijfeld komen ze tegen die tijd met interessante pakketten.......

De afgelopen EK's/WK's was dat bijv. lederen bekleding, parkeersensoren, e.d. voor weinig.

Goeie tip voor dit forum je naam waardig.......Smart.

Groetjes,

Relena

Geplaatst

Waarom niet? Je hoeft het niet te doen......., maar er zijn wel mogelijkheden als je het wil doen.......!!

Bovendien..... su

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hoi Smart,

... it brings on many changes,

and I can take or leave it if I please...

(herkenningsmelodie van de film M.A.S.H.)

Met bovenstaande versregels verraad ik natuurlijk wel heel erg mijn leeftijd. Maar uhh, wat ik zeggen wilde: 't is nog niet voor 100 procent zeker dat die 'suicide-doors' van de concept-car ook werkelijk de productieversie gaan halen. Toch zou ik maar kiezen voor de Venga!

Bye,

GreyGriffin

Geplaatst

Inderdaad, de tune van M.A.S.H.

Ach, als vutter mag je toch ook je mening geven, niet dan?

Wat ik begrepen heb, komen de su

Geplaatst (aangepast)

'A hybrid version is rumoured to join the line-up later next year' (www.topgear.com).

Dit vond ik op internet. Er komt dus volgend jaar ook een hybride versie van de Venga. Eigenlijk ook wel logisch. Kia

aangepast door Smart
tekstuele aanvulling
  • 2 weken later...
Geplaatst

Na wat speurwerk op internet vond ik nog een paar veelbelovende foto's van de Kia Venga. Het glasdak ziet er van boven goed uit.

201kiavenga.jpg

kiavengaglassroof.jpg

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Smart,

Jaja, dat ziet er goed uit. Ik kwam die foto's een paar dagen geleden op het kia-buzz-blog tegen en dacht meteen: "Mooi dak". Maar toch wel een beetje jammer dat de 'diagonaal' er uit is gehaald, die nog wel op de concept-versie No 3 te bewonderen viel. En de achterlichten zijn een stuk minder spannend uitgevallen dan bij de concept. Maar het blijft een compact wagentje dat vast de nodige klanten weet te trekken. Als de deuren in Frankfurt eenmaal zijn gesloten na de laatste showdag, staat de Venga heel snel bij de Nederlandse dealers, schat ik zo. Ik kreeg vorige week al een 'opwarmertje' voor de Venga in mijn mailbox van Kia Nederland.

Groet,

GreyGriffin

PS: Moderatoren, kunnen jullie voor de Venga een nieuw hoofdstuk openen op dit forum? Het model is nu nog nergens 'onder dak'. En er komt de komende weken nog veel meer nieuws over. Uitvoeringen, prijzen etc. gaan we allemaal in Frankfurt horen, te beginnen op 15 september om 13.00 uur!

Geplaatst

Hallo GreyGriffin,

Ik ben het met je eens dat de looks van de concept No.3 wat spannender vormgegeven waren. Inderdaad, die achterlichten hadden van mij ook behouden mogen blijven. Ik hoop wel dat er meer keus komt in metallickleuren, zoals ook bijv. bij Opel, Citro

Geplaatst

En wat denk je? Er is al iemand geweest om met photoshop een Venga te tunen! Knap gedaan.

Kia_Venga_by_Taglane.jpg

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hey Smart,

Die man of vrouw kan erg goed Photoshoppen! Maar ik vind hem wel een beetje, uhh... geel. Doet U er mij maar eentje in zilvergrijs :-P

Groet,

GreyGriffin

Geplaatst

Hahahahaha, die kleur hoeft van mij ook niet hoor. Ik hou meer van donkere kleuren. Maar helemaal hetzelfde als ieder ander zal het nooit worden, daarvoor ben ik teveel autoliefhebber. Ik overweeg trouwens nog om naar Frankfurt te gaan. Als dat met mijn werk gaat lukken tenminste.

:-)

Gast GreyGriffin
Geplaatst (aangepast)

Hallo Smart,

Ga je met de auto of met de trein naar de IAA? Als je per spoor wilt reizen: de Deutsche Bahn heeft een speciaal retourtarief Amsterdam - Frankfurt voor 129 euro (tweede klas) of 199 euro (eerste klas). Minimaal drie dagen tevoren reserveren via telefoonnummer 071 - 516 12 57.

De Kia-stand is A 19 in Halle 3.1.

Veel plezier!

GreyGriffin

aangepast door GreyGriffin
Geplaatst (aangepast)

Hallo GreyGriffin,

Je bent aardig op de hoogte. Ik had ook al wat voorwerk gedaan en zag inderdaad ook deze prijzen voorbij komen. Maar als ik ga, dan stap ik op in Emmerich (Dld.). Scheelt nl. aanmerkelijk in de prijs, volgens mij

aangepast door Smart
Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hey Smart,

Gaat je alles bij elkaar toch nog wel wat geld kosten. Dertien euro toegangskaartje (in het weekend zelfs 15 euro) en 23 euro voor een catalogus. Dan heb ik het maar niet over het bier en de Bratwurst... Maar als bruin het kan trekken wel een heel leuke uitstap!

Groet,

GreyGriffin

Geplaatst

Ga er met mijn vrouw ook naar toe.

Alleen nog kijken welke dag.

We zullen zien wat er nieuw is in autoland.

Groetjes,

Relena

Geplaatst

Hallo GreyGriffin, Relena,

De kosten zijn natuurlijk belangrijk, maar minder interessant wanneer je een dag kan/mag 'rondhangen' op de IAA. Dat is misschien tegenwoordig een luxe die ik mezelf kan permitteren. Sowieso ga ik ieder jaar naar de Motorshow in Essen, alles op het gebied van Tuning bekijken. Dat doe ik inmiddels alweer ruim 20 jaar. Ik ga in ieder geval voor de Bratw

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...