Madelon Geplaatst 13 Juni, 2023 Geplaatst 13 Juni, 2023 Goedemiddag, Ik heb in april tweedehands een mijn KIA RIO bj 2013 gekocht. Ik heb een 3-tal problemen geconstateerd en wil graag advies: 1. Gister heeft het vrijwel de hele dag vol in de zon gestaan. Toen ik einde van de middag weg moest, wilde de portier aan de bestuurderszijde niet van slot. Uiteindelijk heb ik het van binnenuit geopend vanuit de passagierskant. tijdens het rijden viel mij op dat de deuren niet vergrendelden en dat lampje op de vergrendelknop bleef knipperen. Bij het uitstappen ging de bestuurdersportier niet op slot, de rest wel. Ook een uur later wilde het nog niet op slot. Is dit normaal? Wat kan ik eraan doen? 2. Ik kan zien hoeveel km ik nog moet rijden om te tanken, maar als ik niet oplet, kan ik hem zo leeg rijden. Er gaat geen controle/ alarm lampje branden. Ook hoor je geen signaal. Bij mijn vorige auto's had ik dat wel, alleen waren die van een ander merk. Is dit een bekend probleem? 3. De gordels op de achterbank moet ik in klikken, anders blijft er een signaal afgaan dat de gordels om moeten. Is dit ook een bekend probleem? Ik hoor het graag, Mvg Madelon Quote
xtra40 Geplaatst 13 Juni, 2023 Geplaatst 13 Juni, 2023 1 waarschijnlijk is het centrale portier vergrendelings motor in je deur die het niet doet defect waardoor de rest ook niet werkt en blijft het lampje knipperen omdat er iets aan de hand is 2 als het goed is zit er wel degelijk een lampje om aan te geven dat de tank leeg is maar beter is het gewoon om te tanken voor dat die leeg is je aanduiding die aangeeft hoe ver je nog kunt rijden is een prima indicatie zelf heb ik ook wel eens flink door gereden terwijl de boordcomputer al een tijdje op 0 kilometer stond 3 gordels op de achterbank hebben volgend mij niet de indicatie dat er iemand op een bepaalde plek zit maar mischien bedoel je dat de lampjes in je dachbord er lang over doen voor ze uitgaan dit is normaal het systeem wacht even en kijkt of er een gordel in het slot word gedaan en zo weet het systeem of er wel of geen actie moet worden genomen mocht er wat gebeuren en dit doet het systeem niet als er niets in het gordel slot zit 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.