HaroldVt Geplaatst 3 Juli, 2023 Geplaatst 3 Juli, 2023 Ik heb mijn Kia Niro gekocht bij alle merkengarage elders en nu ook in onderhoud bij alle merkengarage in mijn woonplaats. Hoe zit het nu met de KIA garantie? Wordt bv mijn defecte verdamper nu ook onder garantie vervangen of moet ik naar de dealer? Of kan ik nu helemaal niets meer? Quote
fiddler Geplaatst 4 Juli, 2023 Geplaatst 4 Juli, 2023 Als het dealer aflever stempel stempel in je onderhouds boekje staat, en de beurten om de 15.0000 km of ieder jaar zijn afgestempeld, ook door andere garages mits er orginele KIA onderdelen zijn gebruikt, zou je 7 jaar garantie moeten krijgen. Zelf was ik tijdens proefrit met een Belgische import Niro langs een dealer gegaan, en er stond maar 1 stempel op 29.000 km in, en geen andere op de 86.000 afgelegde kilometers. Geen garantie meer, en heb toen een andere occasion gekocht bij een ander bedrijf, dit maal een KIA dealer. Als je auto minder dan 12 maanden geleden gekocht heb zou je recht op garantie hebben bij het bedrijf waar de de auto vandaan hebt, volgens een nieuwere consumentenrecht wet. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.